13 °c

Tarafsız Öğretmen

Hiç unutmam aynı okulda çalıştığım bir öğretmen bir gün, odamdan çıkmakta olan bir grup veli ve öğrenciye bakarak: “Bu ateistlere ve komünistlere önemli yerlere gelsinler ve Müslümanları ezsinler diye mi rehberlik yapıyorsun? Rehberlik filan yapma bunlara!” demişti. Şok olmuştum. Sadece “ama bunlar bizim öğrencilerimiz” diyebilmiştim.

Gelecekte kimin kimi ezeceğini bilemeyiz ama vatandaşı olduğu devletin bir memuru tarafından dışlanmak ve bir devlet dairesinden almaya hakkı olduğu bir hizmeti sırf dünya görüşü farklı olduğu için alamamak bir insanı kesinlikle tepkiselliğe iter.

Eğitimci isek bizim dünya görüşümüzden olmayan öğrencileri de en az bizim görüşümüzden olanlar kadar sahiplenmemiz ve doğru şekilde yönlendirmemiz gereklidir. Okul bir güven ortamıdır. Okullarda sadece aynı görüşten olan öğretmen ve öğrencilerin birbirlerine güvenmeleri ciddi bir sorundur.

Kendimi bu konuda şanslı hissediyorum. Çünkü kendi öğretmenlerim bana hep iyi örnek oldular. Çok farklı görüşlerden öğretmenlerim oldu. Hepsi ile de iyi anlaştım. Bazıları ile hala görüşürüm. Hiçbir ortak düşüncemiz yok ama birbirimize karşı saygımız vardır. Kendileri ile pek çok siyasi konuyu talebeliğimden beri tartışıyorum. Lise ve ortaokul talebesi iken öğretmenlerime pek çok yerde ve zamanda karşı çıktığım halde sınavlarda bana 1 puan bile haksızlık yaptıklarına şahit olmadım.

Sonra aradan yıllar geçti. Öğretmen oldum. Ama fikirlerim değişmedi. Çok farklı görüşlerden öğrencilerim oldu ve onlarla da aynı potada erimeyi bildim. Hiçbir öğrencimi düşüncesi yüzünden dışlamadım. Hiçbir öğrencimin dini ve etnik kökenini merak etmedim. Hiçbir öğrencime “Sen alevi misin?” “Sünni Misin?” “Kürt müsün?” ya da “Hristiyan mısın?” diye sorduğumu hatırlamıyorum.

Öğretmenler öğrencilerini tanımamalı demiyorum. Tersine onları çok da önemsemeliler. Hayatlarını çok merak etmeliler. Onlar hakkında derli toplu bilgi sahibi olmaya çalışmalılar. Ama bunu doğal yollardan yapmalılar. Yani kimseyi fişlememeliler. Zaman geçtikçe tanımalılar. Öğrenciler zamanla kendilerini öğretmenlerine açarlar. Öğretmenler de zamanla kendilerini öğrencilere açmalı.

Eğitim kurumlarımızda barış, huzur ve disiplinin sağlanması için öncelikle tarafsız öğretmenlerin rol alması gereklidir. Öğretmenlerimiz her görüşten velinin güvendiği kişiler olmalıdır. Eğitim kurumlarımızda ideoloji değil kalite, güven ve şeffaflık ön plana çıkmalı.

YORUM YAZIN

adınız ve soyadınız ile yorum yapabilirsiniz
YAZIYA YAPILAN YORUMLAR2 YORUM
  • İhsan Efendioğlu 14 Kasım 2017 13:46 Bir öğretmen tarafsız olabilir mi? Bir önceki yazınızda dava adamından bahsederken şimdi tarafsız öğretmenden bahsediyorsunuz.(Öğretmen de dâva adamıdır öyle olmalıdır) Dâva adamı nasıl tarafsız olsun. Tarafsız ise dâva adamı değildir, renksiz, kokusuz, tatsız, yavan bir tiptir. Hemen aklıma Cemil Meriç Üstadın şu sözü aklıma geldi: Objektiflik namussuzluktur. Ben tarafım; hakikatin tarafıyım. / Cemil Meriç

    CEVAP YAZ 0 1 (1) Öne çıkart
  • Ahmet 12 Kasım 2017 15:54 Muhterem hocam, bir öğretmen tarafsız olmamalıdır. Öğretmen vatanının, imanının, millî ahlâk ve kültürünün, zengin dilinin taraftarıdır. Vazifeside bu değerleri talebelerine sevdirerek, ürkütmeden, baskı yapmadan aktarmaktır. Aksi halde ceketimizi alıp gidelim. Ha, aile ile aynı görüşte değilsek bile onları ötelememeli, onlara karşı da vazifemizi bihakkın yapmalıyız. Fakat bunu yapmak için tarafsız olmak şart değil ki... Hem bir mes'uliyet olan tarafımızda durur hem de hiç ayrımcılık yapmadan vazifemizi yaparız.

    CEVAP YAZ 0 2 (2) Öne çıkart

Diğer Yazıları

Tüm Yazıları

Son gelişmelerden anlık haberdar olabilirsiniz.
istiklal.com.tr bildirim ile, web sitesine girmeden de haberleri takip edebilirsiniz.