Gayrimenkul satışı uzun soluklu bir alışveriştir. Bu nedenle dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunmaktadır. Tapuda ev satışı için bazı belgelerin hazırlanması gerekmektedir.


Tapuda Ev Satışı Nasıl Yapılır?

Tapuda ev satışı yapmak için Tapu Sicil Müdürlüğüne Gidilmesi Gerekir. Öncelikle ev satışı için gerekli belgelerin hazırlanması ve randevu alınması gerekmektedir. Tapu randevusunu 181 numaralı numara ile alabilmek mümkündür.

Genellikle tapuda ev satışı bizzat başvuru yapılarak yapılmaktadır. Tapu işlemi yapılacak günün sabah saatlerinde satıcı ve alıcı evraklar ile birlikte Tapu Müdürlüğüne gitmelidir. Tapu Müdürlüğüne başvurarak satış işlemleri yapılabilir. Alıcı ile satıcı veya kişilerin vekil tayin ettikleri kişiler satış işlemleri için randevu saatinde Tapu Müdürlüğünde bulunmaları gerekir

Tapuda Ev Satışı Nasıl Olmalıdır?

Tapuda ev satışı için işe olarak gerekli belgelerin hazırlanması ve randevu alınması gerekir. Tapuda ev satışı için izlenecek yollar şunlardır:


- Alıcı ve satıcının randevu saatinde kimlik belgeleri ile tapu müdürlüğünde bulunması gerekir.

- Okuma yazma bilmeyen alıcı veya satıcılar içim akrabalık bağı olmayan 2 şahit bulunması gerekir.

- Tapu Müdürlüğünde işlemleri yapan memura ödeme yapıldığına dair harç ve dekontlar teslim edilmelidir. Ayrıca günümüzde artık tap yapılan ödemeyi online olarak da görmektedir.

- Akit odasında tapu görevlilerin açıklaması ve sorularının ardından satış evrakları alıcı ve satıcı tarafından imzalanmalıdır.

- Eğer konut kredisi kullanıldı ise bankada kredi alışveriş evraklarının imzalanması gerekir.

- Bu işlemlerinin ardından tapuda ev satış işlemleri tamamlanmış olacaktır.