26 °c

D vitamini eksikliği kadın ve erkekte bunlara neden oluyor..

D vitamini eksikliği kadın ve erkekte bunlara neden oluyor..

Vücutta önemli görevlere sahip, yağda çözunen bir vitamin olan D vitamini çoğunlukla güneş ışınlarının etkisiyle deride oluşur. Medical Park Bahçelievler Hastanesi Kadın Hastalıkları Doğum ve Tüp Bebek Uzmanı Yrd. Doç. Dr. Çağcıl Yetim, kapalı mekanlarda daha fazla zaman geçirilmesinin gebeliği negatif etkileyen bir faktor olarak ortaya çıktığını belirtti..

13
D vitamini eksikliği kadın ve erkekte bunlara neden oluyor..

GÜNEŞTEN KORKMAYIN
Yrd. Doc. Dr. Cağcıl Yetim konuyla ilgili şu bilgileri verdi: Son yıllarda pek cok insanın kanser korkusuyla güneşe çıkmaktan kaçınması, güneş koruyucularını fazla kullanması, çevre kirliliği, yetersiz beslenme gibi etkenler D vitamini eksikliği sorunu ile daha sık karşılaşmamıza yol açıyor. D vitamini kadınlarda her adet doneminde gelişen yumurta sayısını artırıyor. Bebeğin rahime tutunmasını kolaylaştırıyor ve böylece gebe kalma şansını olumlu yönde etkiliyor. Erkeklerde ise D vitamini takviyesinin, sperm sayısında da bir miktar artış sağlayarak yumurta döllenmesini kolaylaştırdığı söylenebilir. Yetersiz güneş maruziyeti, D vitamini barındıran gıdalardan yetersiz beslenmek, D vitamininin bağırsaktan yetersiz emilimi, karaciğer veya böbrek hastalığı D vitamini eksikliğine sebep olabilir. D vitamini eksikliği ve yetersizliği tanısı kanda bakılan D vitamini (25OHD) düzeyleri ile konabilir. Kollar, bacaklar ve yüzün 20 dakika gün ışığına maruz kalmasıyla D vitamini karşılanabilir. Gerekli guneş ışığı miktarı; kişini yaşı, deri rengi, eğer varsa diğer sağlık sorunlarına gore değişir. Ten rengi koyu olan kişilerde, ozellikle kış aylarında uzun süreli gün ışığına gereksinim vardır.

23
D vitamini eksikliği kadın ve erkekte bunlara neden oluyor..

DOĞAL OLANI TÜKETİN
Güneş koruyucuları (20 faktor ve fazlası) kullananlarda D vitamini oluşamaz. D vitaminin diğer önemli kaynağı gıdalardır. Özellikle yağlı olan tuzlu su (deniz) balıklarından somon, sardunya ve ton balığında, tereyağı, süt, yulaf, tatlı patates, yumurta sarısı, sıvı yağlarda bulunur. Bitkilerden maydanoz, ısırgan otu ile yoncada mevcuttur. Bazı ülkelerde süt ve süt ürünleri, ekmek, tahıllar D vitamini ile zenginleştirilmektedir. Ancak gereğinden fazla alınması, D vitamini zehirlenmesine yol açar. Bu durumda kan kalsiyumu yükselir ve buna bağlı sağlık sorunları ortaya cıkabilir..

33

Son gelişmelerden anlık haberdar olabilirsiniz.
istiklal.com.tr bildirim ile, web sitesine girmeden de haberleri takip edebilirsiniz.