Türkiye genelinde otomotiv sektöründe yaşanan hareketlilik, şubat ayı satış verileriyle bir kez daha gözler önüne serildi.

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği'nin (ODMD) yayınladığı verilere göre, şubat ayında ülke genelinde 105 bin 990 otomobil ve hafif ticari araç satışı gerçekleşti. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 30,6 artışı temsil ediyor ve tüm zamanların şubat ayı rekorunu oluşturuyor.

Şubat ayında otomobil satışları yüzde 39,67 artarak 82 bin 277 adede, hafif ticari araç satışları ise yüzde 6,6 yükselerek 23 bin 713'e ulaştı. Ayrıca, otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık şubat ayı ortalama satışlarına göre yüzde 112,6 artış gösterdi.

C SEGMENTİ VE SUV OTOMOBİLLER ÖN PLANDA

İlk 2 ayda C segmenti ve SUV otomobiller öne çıktı. Segmentlere göre incelendiğinde, pazarın yüzde 88,9'unu vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller 85 bin 263 adetle yüzde 58,3, B segmentleri ise 44 bin 198 adetle yüzde 30,2 pay aldı. Gövde tiplerine göre değerlendirildiğinde ise en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 50,7 pay ve 74 bin 143 adetle SUV otomobiller oldu. Onu yüzde 29,7 pay ve 43 bin 509 ile sedan, yüzde 17,8 pay ve 26 bin 51 satışla H/B otomobiller takip etti.

Ocak-şubat döneminde satılan otomobillerin yüzde 66,9'unu benzinli, yüzde 14,8'ini hibrit, yüzde 10,9'unu dizel, yüzde 6,7'sini elektrikli, yüzde 0,8'ini ise otogazlı otomobiller oluşturdu. Otomobil satışlarının yüzde 77,8'i 1600cc altındaki araçlardan oluştu. Otomatik şanzımanlı otomobiller satışlardan yüzde 89,1, manuel şanzımanlı otomobiller ise yüzde 10,9 pay aldı.

Hafif ticari araç pazarında ise van gövde tipi araçlar yüzde 73,1 payla birinci olurken, kamyonet gövde tipi yüzde 12,7'lik payla ikinci sırada yer aldı.

Editör: Çağrı Fatih CEBECİ