FETÖ’nün yurt içi yapılanması (10)

20-) Rehber Talebeler:

FETÖ’nün belletmen ve serrehber yapılanması öğrenciler arasında rehber talebe seçerek öğrencilerin nabzını tutmaktadır.

Rehber talebeler üzerinden öğrencilere nüfuz edilmeye çalışılmaktadır.

Bütün okullarda,-kamu ve diğer özel sektör okulları- sınıf rehber talebesi uygulaması bulunmaktadır.

Rehber talebe sır tutma ve saklanmada maharet kazanmıştır.

Bu öğrenci kendisini ayrıcalıklı ve önemli hissetmekte olduğundan cemaate koşulsuz bağlanmaktadır.

FETÖ böylece öğrenciler üzerinden her okulun her sınıfında yer alan öğrencileri bilip ona göre strateji geliştirmektedir.

Bir başka yönden ise eğitim çağındaki bütün öğrencileri örgüt öğrenciler üzerinden fişlemektedir. (Deliller-40 Kls. 1 nolu Rapor)

21-) Yatay İmamlıklar:

Örgüt, ihtiyaç duyduğu alanlarda Türkiye imamlığına bağlı olarak toplumun değişik kesimlerinde örgütlenmek için imamlıklar oluşturmuştur.

Ehlibeyt İmamlığı, Roman İmamı, Varoş Bölgeler imamlığı gibi yatay imamlıklar oluşturup toplumun her kesimine ulaşmak ve içine almak için örgütlü bir yapılanma kurmuştur. (Tanıklar-1 Kls 15 Nolu Tanık Ek İfadesi)

22-) İl ve İlçe Teşkilatlanması:

FETÖ’nün iç işleyişini gösteren ve örgütün il ilçe yapılanmasını anlatan kısa ve çok önemli bir örgütsel doküman genel olarak mevzuyu vuzuha kavuşturmaktadır.

Ordu Cumhuriyet Başsavcılığının 2016/1066 sayılı soruşturmasında FETÖ şüphelisi Halit Kayacı'nın evinde 03.04.2016 günü yapılan aramada örgüt içi yönergeye benzeyen iki sayfalık bir belge ele geçirilmiştir.

Belge mütevelli, temsilciler, yaz kursları, sohbet grubu, ders grubu, ders ve mütevelli gruplarını yetiştirme programları başlıklı bölümlerden oluşmaktadır.

Mütevelli; Bu belgenin mütevelli başlıklı kısmında mütevelli, "hizmet adamı" şeklinde tanımlanmıştır.

Mütevelli, hizmet denilince hiçbir konuda itiraz etmeyecek, gücü yettiğince koşacak kimse olarak ifade edilmektedir.

Mütevelli hizmeti şahsi işlerinin önünde tutmalıdır.

Örgüt içi yönergenin en önemli kısmı Fetullahçılar’ın diğer dini yapılara bakış açısını gösteren kısmıdır;

“Hizmet hayatımın gayesi, fıtratımın neticesidir demeyenler Müslüman olsalar da kardeş görülmeyecektir” talimatı örgütün seçkinci şımarık kendini üstün görme anlayışını açıkça göstermektedir.

Mütevelli, değişik ders gruplarının temsilcileri ve yardımcısı sorumlulardan oluşmaktadır.

Belgeye göre mütevellinin görevleri şunlardır:

Sohbete ve derse adam getirmek,

Ders ve sohbet gruplarını yönetmek,

Derse katılanları mütevelli seviyesine çıkarmak,

Halk dersi oluşturmak ve yapmak, hizmet endeksli daimi kuran öğretimi,

İl şirket müdüründen gelen her türlü şeye amade olmak, ünitelerin hassasiyetleri ile ilgili konuları görüşmek,

Şirket müdürünün burs, himmet gibi dertlerine ortak olmak, dersten sonra mütevelliyi etraflıca bilgilendirmek olarak sayılmıştır.

Aynı belgede mütevelliye seçilen bir kimsenin mütevelli toplantısına ve derse katılmama lüksü yoktur.

Maddi durumuna göre kendisinden burs, gazete, aidat gibi mecburiyetlere tabii tutulmaması tavsiye edilmektedir.