USMED sanat ekibinin tiyatro oyuncuları tarafından gösterime hazırlanan oyunda, sosyal medya dünyaca ünlü William Shakespeare'in Rome ve Juliet eserine uyarlanıyor.

Oyunda, Romeo Twitter fenomeni, Juliet ise sosyal medyaya sonradan merak salmış İnstagram kullanıcısı olarak izleyicinin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Sosyal medyaya mizahi bir dille yer verilen oyunda, toplumun her kesimine hitap edilmesi amaçlanıyor.

6 Aralık'ta Sefaköy Kültür Merkezi'nde galası gerçekleşecek tiyatro gösteriminin, Türkiye genelinde de sahne alması hedefleniyor.

- Bu kategoride yapılan ilk profesyonel iş

"Twitter Fenomeni Romeo İnstagirl Juilet" oyununun yönetmeni Halil İbrahim Kaplan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dünyanın profesyonel anlamda ilk sosyal medya temalı tiyatro oyununun sergileneceğini söyledi.

Sosyal medyayı mizahi bir dille bir tiyatro oyunuyla anlatmaya karar verdiklerini ve bunu da Romeo Juliet üzerinden yaptıklarını aktaran Kaplan, "Amacımız, toplumum her kesimine hitap etmek olduğu için Romeo ve Juliet'i tercih ettik. 6 Aralık’ta Sefaköy Kültür ve Sanat Merkezi'nde galamız var. Ondan sonra bunu tüm Türkiye’ye yaymaya düşünüyoruz. Oyunun şöyle bir özelliği var: Dünyada ilk, daha önce bunun benzerleri yapıldı ama amatör kategorilerde yapıldı. Profesyonel anlamda ilk defa böyle bir şey yapılıyor. Bu da bize nasip oldu. Bu yüzden biraz daha mutluyuz. O yüzden biraz sorumluluğumuz da daha fazla oldu. Çünkü çok kaliteli bir şey çıkarmak zorundayız. Beklenti oldukça yüksek." şeklinde konuştu.

- "Güldürürken öğretme amacımız var"

Kaplan, sosyal medyanın çağın en önemli sorunlarından biri olduğunu belirterek, "Sorun haline getiren aslında biz insanlarız. Bu bağımlılık seviyesine gelince sorun haline geliyor. Oyundaki amacımız sosyal medyayı eleştirmek değil ya da bu bağımlılığı eleştirmek değil. Sosyal medya kullanımının 'kararında kullanımı' ile ilgili bilgi veriyoruz. Ama bunu da bir çocuk tiyatrosu şeklinde vermek yerine daha mizahi bir şekilde veriyoruz. Çok klasik bir tabirle 'güldürürken öğretme' amacımız var. Neden mizahi bir dille veriyoruz, neden tiyatro ile bunu veriyoruz. Genelde bu tip sosyal medya bağımlılığıyla ilgili seminerlerde insanlar bir zaman sonra sıkılıyorlar. Bu da semineri veya eğitimi başka bir noktaya getiriyor. Bizim bunu bütün geniş kitleye özellikle liselilere ulaştırmak için biraz eğlendirmemiz lazım, güldürmemiz lazım, seyirci çekmemiz lazım." dedi.

Temanın işlenme şeklinin bu kez çok farklı olduğunu vurgulayan Kaplan, şunları kaydetti:

"İşlenme şekli çok farklı bu seferki Romeo Twitter fenomeni, yani biz 1500’lerdeki Romeo’nun eline telefon verdik. O zaman Twitter var dedik. Juliet’imizi de oyunun başında sosyal medyayı bilmeyen bir kız iken oyunun sonunda bir İnstagirl haline gelir. Romeo da onun tam tersi haline geliyor. Çok fazla kopya vermek istemiyorum. Meraklılar gelsin izlesin diyelim. Bunun üzerinden bir mizah yaptık. Oyunun belli başlı noktalarında mesajlarımız var. Oyunda sosyal medya adına görebileceğiniz her şeye değindik. Her yaştan insanın gelip izleyebileceği, eğlenebileceği bir oyun haline getirdik. Klasik Romeo kalıplarının dışına çıktık biz bu oyunda. Dünyada sosyal medyayı temel alan, sosyal medya konusu ile ilgili anlatım yapan çok oyun olmuştur ama bu denli büyük proje hiç olmadı. Biz araştırdık baktık emsalleri var ama amatör kategorilerde müsamere tarzı oyunlar olmuş. Dünyanın profesyonel anlamda ilk sosyal medya temalı tiyatro oyunu her şeyi ile bize ait tiyatro oyunu sergilenecek."

- "Amaç sosyal medya bağımlılığına dikkat çekmek"

Oyunun yazarı Erdi Öget de sosyal medya bağımlılığına dikkat çekmek adına bu oyunu kaleme aldığını aktararak, "Özellikle ülkemizde sosyal medyanın ne şekilde yanlış kullanıldığına dikkat çekmek için çalıştım bu oyunda. Amacımız sosyal medya konusunda bir farkındalık yaratmak. Umarım sosyal medya ile ilgili insanları bir şekilde böyle bilinçlendirmiş oluruz." ifadelerini kullandı.