İnternet dolandırıcıları için uyaran uzmanlar, kullanıcıların kendilerini koruyabilmesi için güvenli siteler kullanılması gerektiğini belirtiyor.
Sosyal medyada banka isimlerinin kullanıldığı dolandırıcı hesapların sayısı hızla artıyor. Özellikle bankaların isimlerinin kullanılması ise dikkat çekiyor. NASA, Microsoft ve Intel gibi uluslararası şirketlere internet güvenliği hizmeti sunan Netsparker şirketinde güvenlik uzmanı olarak çalışan Ziyahan Albeniz, sosyal medyada reklam verilen alanın en ufak ayrıntıya kadar daraltılabildiğini vurgulayarak, insanların ilgi alanlarına göre dolandırıcıların yaklaştığını söyledi.
Yakın zaman önce ABD'de bir üniversitenin yaptığı araştırmadan
bahseden Albeniz, araştırmaya göre yapılan işe ‘reklam istihbaratı'
denildiğini kaydetti. Albeniz, “Şöyle yapabiliyorsunuz, bir ilçede
bir sokakta yaşayan insanlar arasında sadece namaz aplikasyonları
olan kullanıcıları hedef alabiliyorsunuz. Bu sayede o çevrede
kimlerin dindar olup olmadığına, hangi dine mensup olduğuna kadar
bilgilere bakabiliyorsunuz. Dating (buluşma) uygulamalarında da
kapı komşunuzun cinsel tercihini dahi öğrenebiliyorsunuz. Google ve
Facebook reklamlarında kapı numarasına kadar reklamları
daraltabiliyorsunuz. Dolayısıyla çok tehlikeli bir noktaya gidiyor.
Bu, istihbari amaçla da kullanılabilir. Ayrıca hedef odaklı
saldırılar için de çok mümkün” dedi.
SİTELER BENZİYOR
Vatandaşların bankalardaki maddi varlıklarının da hedef
alınabildiğini anlatan Albeniz, “Siteler çok benziyor ve siz buna
güvenip bilgilerinizi giriyorsunuz. Sizin finansal bilgilerinizi
görebilirler. Borçlarınızı öğrenip size ulaşabilirler” ifadelerini
kullandı.
Aldeniz, banka isimleri kullanılarak yapılan dolandırıcılıkta maddi
kazanç elde etmenin en alt basamakta durduğunu ifade etti.