Her talep artışını zam fırsatı olarak gören toptancı ve perakendeciler yine sahnede! Önce salgın, ardından da ramazan ayı ile birlikte gıdaya olan talep artarken, tüketicinin alışverişini aceleye getirmesini fırsat bilen vurguncular sebzeden meyveye, kuru gıdadan şarküteriye kadar, iki ayda yüzde 50'yi bulan zam yaptı. Tüketici derneklerinin tespitlerine göre; salgın riski sebebiyle vatandaş, market alışverişini olabildiğince hızlı yapmak isterken artan fahiş fiyatlara dikkat edemiyor.

FİYATLAR KATLANDI
Yapılan son zamlar ile birlikte markette 30-33 lira olan bir kilogram çayın fiyatı 45 liraya kadar çıktı. Kuru gıdada yüzde 50'lere varan artış için sadece "Talep çok" diyen fırsatçılar, kırmızı mercimekte 4,5 lira olan fiyatı 7,5-8 liraya, kuru fasulyenin fiyatını da 7 liradan 10 liraya yükseltti. Bazı markalarda ise fiyatların 15-18 liraya kadar çıktığı görüldü. Domates, biber, salatalık gibi ürünlerde tarla mahsulünün çıkmasına rağmen fiyatlarda artış devam ediyor. Ramazan öncesinde 5-6 liralık salkım domates 10 liraya kadar yükselirken, sivri biberin fiyatı 12 lirayı, kapya biberin fiyatı 15 lirayı buldu.
Sarımsakta fiyatlar 70 lirayı bulurken, kıyma 60 liraya, tavuk kanadı 40 liraya kadar yükseldi. İhracatı durduğu için iç piyasaya daha fazla ürünün verildiği yumurtada bile fiyat, ramazan öncesine göre 2'ye katlanmış durumda. Yumurtayı organik almak istediğinizde ise tanesine 2 liraya kadar bedel ödemek gerekiyor. Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, tüketicileri hem fahiş fiyat artışlarına karşı, hem de gramajlara dikkat etmesi gerektiği konusunda uyarırken, TESK Başkanı Bendevi Palandöken de "Gereksiz alışverişle enflasyonu artırmayalım" çağrısı yaptı ve ürünlerin son kullanma tarihi ile üretim yeri gibi bilgilere bakmayı ihmal etmemek gerektiğine dikkat çekti.