Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun yazılı açıklamasına göre, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi'nin Çerkezköy-Kapıkule arasındaki kesiminde yüzde 73 fiziki ilerleme sağlandı. Çerkezköy-Kapıkule arasındaki 153 kilometrelik kesimin 2025'in sonuna kadar tamamlanması planlanıyor. İkinci etap olan Ispartakule-Çerkezköy arasındaki 67 kilometrelik ve üçüncü etap olan Halkalı-Ispartakule arasındaki 9 kilometrelik kesimlerin ise 2028 yılına kadar bitirilmesi hedefleniyor.

Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin Asya-Avrupa taşımacılığındaki köprü konumuna vurgu yaparak, projenin Asya-Avrupa koridorunun ilk parçasını oluşturduğunu belirtti. Proje kapsamında yer alan "İpek Demiryolu" güzergahının Türkiye'den geçen bölümünün, Avrupa bağlantısını oluşturan önemli bir halka olduğunu ifade etti.

Halkalı-Kapıkule arasında 229 kilometre uzunluğundaki güzergahta inşa edilen yeni hızlı tren hattının saatte 200 kilometre hıza uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olduğunu dile getiren Uraloğlu, proje kapsamında İstanbul, Tekirdağ, Kırklareli, ve Edirne illerinde toplam 55, 44, 62 ve 68 kilometrelik bölümlerin yer aldığını söyledi. İstasyonlar arasında Çerkezköy, Halkalı, Çatalca, Ispartakule, Edirne, Kırklareli ve Kapıkule'nin bulunduğunu belirtti.

Projenin tamamlanmasıyla Halkalı-Kapıkule arası yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1,5 saate, yük taşıma süresinin ise 6,5 saatten 2,5 saate düşeceğini ifade eden Uraloğlu, mevcut hat kapasitesinin de 4 kat artacağını kaydetti. Çerkezköy-Kapıkule kesiminin 275 milyon avro Avrupa Birliği (AB) hibe fonlarından finanse edildiğini belirten Uraloğlu, projenin diğer etaplarının ihale edildiğini ve çalışmaların devam ettiğini açıkladı.