Yurt dışı eğitim kurumları 6

Yurt dışındaki okulları ile Türkiye lehine gönül elçisi olarak hareket ettiğini iddia eden Fetullah Gülen ve Cemaat, bulundukları ülkelerde kendi menfaatlerine uyan bürokratlarla iyi ilişkiler geliştirmekte, hediyeler göndermekte ya da Türkiye’de iyi şartlarda ağırlamak suretiyle kendi lehlerine lobicilik faaliyeti yürütmektedirler.

ABD’den dahi çeşitli senatörleri Türkiye’ye getirmektedirler.

FETÖ’nin o ülkedeki okul müdürleri, genel olarak aynı zamanda o ülkeden sorumlu FETÖ imamıdırlar.

Söz konusu ülke imamları, Türkiye’de çeşitli ilçe ya da illerde imam seviyesinde görev yapmalarının ardından bir ülkenin sorumlusu (imamı) olarak yurt dışındaki bir okula atanmaktadırlar.

Anılanlar, eğitimci gibi gözükmelerine rağmen o ülkedeki tüm siyasi, ekonomik ve sosyal gelişmeleri takip etmek, ülke yöneticileriyle iyi ilişkiler tesis etmektir.

Türkiye’den o ülkeye ya da o ülkeden Türkiye’ye gelen misafirleri karşılayıp ağırlamak, Türkiye’deki FETÖ mensubu iş adamlarına o ülkelerde yeni iş imkânları araştırmak, gerektiğinde FETÖ lehine o ülkenin etkin şahısları aracılığıyla Türkiye üzerinde baskı kurdurmak vb. faaliyetleri yürütmektedirler.

Ancak sanıldığının aksine FETÖ okullarının gittikleri ülkelerde İslam Dinini yaymak, misyonerlik faaliyeti yürütmek gibi bir amaçları ve hedefleri yoktur.

Yıllardır Türkiye’nin yurt dışındaki gönül elçisi olduğunu iddia eden FETÖ’ye bağlı okulların ve STK’ların temsilcileri, FETÖ’nin gerçek yüzünün açığa çıkmasının akabinde, uluslararası platformlarda Türkiye’yi suçlu duruma düşürmek ve ülkenin iç işlerine yabancı devletlerin müdahale etmesini sağlamak adına her türlü girişimi yapar hale gelmişlerdir.

Bu kapsamda Avrupa Parlamentosu milletvekillerine ve ABD senatörlerine Türkiye’yi suçlayıcı belgeler, e-postalar göndermişler, anılanlarla toplantılar düzenleyerek Türkiye’deki mevcut yönetimi suçlu göstermeye matuf girişimlere yönelmişlerdir.

FETÖ yurt içi ve dışındaki okullarını gurur abidesi olarak göstermektedir.

Gerçekte bu okulların eğitimde esaslı bir başarısı yoktur.

Cemaat, başarılı öğrencileri kendisine çekerek aslında okulları başarılı olmadığı halde başka okullardan transferlerle kurumlarını başarılı göstermektedir.

İkinci olarak sınavlarda kopya çekildiği için öğrencileri başarılı gibi gösterilmiştir.

Cemaatin okullarının üstün başarısının sırrı, kopya çekmekten olduğu geç ve acı şekilde anlaşılmıştır. ( Mesela 2014 yılında Yükseköğretim sınavlarında Türkiye Birincisi olan örgüt liderinin akrabası ve aynı adı taşıyan çocuğun üstün başarısının altında yatan hakiki neden kopyadır. Örgüt lideriyle aynı ismi taşıyan birinin ülke birincisi çıkma ihtimali, bu ihtimalin tezahür ettiği zaman ve yere bakıldığında her şey gözler önündedir. )

Cemaat mantığında yetişen bir öğrenciden başarı beklemek hayaldir.

Safsata, mantıksız anlamsız bir takım duygusal konuşma ve hiç bir edebi değeri olmadığı gibi sağlam bir dini mantığı ve anlamı da olmayan FG kitapları ve konuşmalarıyla hiç kimse ne bu dünyasını ne de ahiretini kurtarabilir.

Bu kitap ve konuşmalar, basit, gizli anlamı var görüntüsü verilen, hayali, gerçek olmayan ve okuyanı veya dinleyeni entelektüel manada yükseltmek yerine çökerten, arabesk yapıda, akıl yerine duyguya hitap eden ve sunumu etkileyici ifadelerle doludur.

Fetullahçı terör örgütlenmesi tarafından eğitim faaliyeti ve okulları, örgüt amacını gizlemekte kılıf olarak kullanılmaktadır.

Türkçe olimpiyatları adıyla yürütülen faaliyetler toplumda meşrulaşmak için kullanılmaktadır.

Gerçekte yurt dışı okullarında Türkçe eğitim verilmemekte, eğitim dili olarak İngilizce kullanılmaktadır.