ORMAN YANGINLARIYLA MÜCADELE

ORMAN YANGINLARIYLA MÜCADELE

Bilindiği üzere son günlerde ülkemizde orman yangınları ile başı belada.Yitip giden binlerce ağacamı yanalım .Yoksa bu ormanlar içinde yanarak ölen karıncasından ,kuşuna kadar tüm hayvanlaramı yanalım.

Tarım bakanı sayın Pakdemirli ye soruyor gazeteciler, neden Türk hava kurumunun uçakları kullanılmıyor diye.

Sayın bakan diyorki 6 uçak var 3 tanesinin motoru yok. Diğerleride çok eski, uçması riskliymiş.

THK'nın toplamda 9 uçağı bulunuyor. Bunlardan sadece 3 tanesi yedek  parça amaçlı kullanılıyor. Uçaklardan biri bakımda diğer 5 tanesi ise uçuş izinleri alınmış bir durumda hangarlarda bekliyor. Uçuşa hazır olan 5 uçağın 1'i İzmir'de diğer 4'ü de Ankara'da bulunuyor.

Türk hava kuvvetlerindede 6 adet devasa yangın söndürme uçağı var.

Hükümet  kendi ülkesindeki yangınlara Bordo mimarlık diye bir kurumun havacılık koluna ait helikopterleri kiralayarak yangın söndürme işi veriliyor.Bordo grubun mimarlık,havacılık ,hazır beton ,turizm,dış ticaret dallarında hizmet veren büyük bir şirket .Havacılık kolu 2004 ten beri aktifmiş.Helikopterlerde büyük ihtimalle başka bir yabancı şirketten kiralama.Pilotlarında yabancı olduğu söyleniyor. İzmir Karabağlar orman yangınına  müdehale eden helikopter pilotu Yurii Bostnik  otel odasında ölü bulundu .Pilot Ukranya lıydı mesela …

Bordo havacılık şirketinin başlıca faaliyet alanları, havadan orman yangını söndürme, hava ambulans, havadan ağır yük taşıma, havadan termal görüntüleme, havadan ilaçlama, hava taksi ve havacılık hizmetleri ve havacılık yakıtı satışıdır diyor sitesinde .

Kendi ülkemizde çıkan yada çıkartılan yangınlara Bordo havacılık helikopterleri müdehale edecek. Bizim uçaklar yatacak.

Arızalı denen uçaklar  için 2018 temmuz ayında Yunanistan da çıkan yangına bizzat Bakan tarafından isterseniz uçakları yollayabiliriz demişti .Ama Yunanistan hükümeti  istemedi.

2016 yılının sonunda İsrail’de Kudüs dahil, 13 noktada çıkan yangına THK ekibi 3 tane CL-215 yangın söndürme uçağıyla müdahale etmişti.

Dönemin İsrail Cumhurbaşkanı Reuven Rivlin ve İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu da yangına müdahale eden Türk Hava Kurumu (THK) “Ateş Kuşları” ekibine gösterdikleri büyük başarıdan dolayı teşekkür etmişti

Şimdi ben vatandaş olarak soruyorum uçaklar arızalıysa dış göreve nasıl gidiyor ?

Sağlamsa benim ülkemin ciğerlerini neden korumuyor ?

Bordo mimarlık şirketinin uydurma web sitesinde şirketin kime ait olduğu yazılmamış, herkes inceleyebilir.Adres telefon numarası ve mail adresi var .Şirketin geçmişi nedir? referansları nelerdir ? hangi hizmetleri olmuş ülkeye belli değil.

Turizm alanında Adapazar ında Sapanca gölü kenarında 5 yıldızlı 38 000 metrekarelik devasa bir otelin yapımından bahsediyor.Başka bir hizmet şuanda görünmüyor.Yada diğer projeler saklanıyor Allah bilir.

Bordo şirketler grubu kimindir ?

Hükümetten herhangi bir bakanla akrabalık, arkadaşlık ahbaplık , ilişkisi varmıdır ?

Bir ülke kendi uçağı varken neden başka bir şirketten helikopter kiralar ?

Türk Hava Kurumunun uçakları sorunlu ise neden 2020 yılına kadar sağlamdır uçabilir belgesi  verildi ?

Uçaklar arızalı ise Cuma günü  nasıl gösteri uçuşu yaptılar ?

Son zamanlarda çıkan çok sayıda orman yangınına adli soruşturma açılmışmıdır ?

Yanan orman yerlerinde  ağaçlandırma çalışması başlamışmıdır ?

Orman muhafaza memurlarının devriyeleri arttırıldımı ?

Bu işin sonu nereye varacak?

Hazinede para yok tasarruf yapacağız diyenler fakir fukaranın hakkını ,Bordo mimarlık  şirketinemi yediriyorlar?

Ülkede  yangın söndürme uçağı  sıkıntısı varsa neden yeni  uçak alınmıyor ?

Avrupa nın çoğu yerinde bakanlar bir yere giderken tarifeli uçaklarla giderken bizim bakanlar neden özel jetlerle seyahat ederler?

35  yıldır  yangınlara müdehale  eden Thk ile  neden ilişki kesildi ?

Elinde hiç uçağı olmayan  kiralık helikopterlerle  bu işi yapmaya çalışan  Bordo havacılık şirketine bu ihale nasıl verildi ?

Bordo  havacılığa    yaptığı her   sorti  karşılığında ne kadar para ödenmektedir ?

Türk Hava Kurumuna   yaptığı her sorti başına ne kadar   ödeniyordu ?

Türk Hava  kurumu  elde ettiği  gelirlerle neden uçak filosunu genişletmemiştir?

Atatürk ün emaneti tarihi kurumda sık sık  yolsuzluk  iddaları konuşuluyor.Yolsuzluğa  sebep olanlar yargı önüne çıkartıldımı ?

Neden Türk Hava kurumu  hala 1970  model uçakları  kullanmakta ?

Neden uçaklar  yenilenmemektedir ?

Mecliste bu soruları sorabilecek bir milletvekili varmıdır ?

Allah bizi yönetenlere Allah korkusu ,vicdan ,merhamet ,hak hukuk ihsan etsin ....

 

TÜRK HAVA KURUMUNUN  TARİHÇESİ 

Türk Hava Kurumu, Türkiye'de havacılık sanayisini kurmak; askeri, sivil, sportif ve turistik havacılığın gelişmesini sağlamak için 16 Şubat 1925'te Mustafa Kemal Paşa'nın emri ile kurulmuş bir dernektir. Atatürk'ün işareti ile kurulduğunda Cevat Abbas Gürer kurucu ve başkan idi ve dernek Türk Tayyare Cemiyeti adını taşımaktaydı; 1935 yılında Türk Hava Kurumu (THK) adını aldı.

THK, Türkiye'nin "Havacılık Federasyonu" yetkisini taşır. 5 Ağustos 1925 tarihinden itibaren 'kamu yararına çalışan dernek' statüsündedir. Merkezi Ankara’dadır. Cumhurbaşkanı ve Bakanlar Kurulu THK’nın manevi koruyucularındandır. Cumhurbaşkanı, Başbakan, Kuvvet Komutanları, Ankara Valisi doğal üyeleri arasında bulunmaktadır.

Kurum, üye aidatları; kurban derisi, fitre, zekat toplama faaliyetleri; pul satışı; kurum işletmelerinin etkinlikleri, vatandaş bağışları gibi kaynaklardan gelir elde eder.

Türk Hava Kurumu, 1954’ten bu yana kesintisiz olarak Uçan Türk adlı kurum dergisini iki ayda bir ücretsiz olarak yayınlamaktadır.

THK'nin yetiştirdiği havacı gençler, 1974 Kıbrıs Harekâtı sırasında gerçekleşen Hava İndirme Harekatı’na paraşütçü olarak katıldı. Harekat sırasında kurumun uçak ve pilotlarına da önemli görevler verildi.Özellikle 1980'li yıllardan sonra THK, sportif havacılık konusunda, 1990 yılından sonra da uluslararası ilişkilerinde büyük gelişmeler kaydetti. FAI Genel Kurul ve Komisyon toplantılarında etkili bir politika izlenerek THK ve Türkiye ön plana çıkarıldı. Mevcut olan planör, paraşüt, uçuş okulu ve model uçak okuluna ilave olarak 1996 yılında bünyesinde balon, yelken kanat ve yamaç paraşütünün bulunduğu Çok Hafif Hava Araçları Okulu kuruldu.

1995'te Dünya Paraşüt Şampiyonası, 1996'da 1. Dünya Hava Oyunları Test Yarışmaları, 1997'de 1 nci Dünya Hava Oyunları Türk Hava Kurumu’nun ev sahipliğinde gerçekleşti.

Haziran 2000'de 6 dalda 1. Türkiye Hava Oyunları, Temmuz 2002'de ise 2. Türkiye Hava Oyunları, Haziran 2004'te 3. Türkiye Hava Oyunları gerçekleştirildi.

19 Mayıs 2002 tarihinde Ankara’da Türk Hava Kurumu Müzesi açıldı.

Türk Hava Kurumu, Türkiye'de nitelikli eleman açığı olan sektörlerden biri olan havacılık sektöründeki eleman ihtiyacını karşılamak amacıyla  3 Mart 2011 tarihinde 27863 sayılı Resmi Gazetedeki  6114 sayılı kanun ile Ankara ilinde bir üniversite kurmuştur. 2011-2012 döneminde ilk öğrencilerini kabul eden üniversite 4 fakülte, 2 yüksekokul ve 3 enstitü ile eğitim faaliyetlerine başlamıştır.

Türk Hava kurumu yangın söndürme uçakları

Yorumlar