FETÖ’nün yurt içi yapılanması - 8

11-) Küçük İl Bölge İmamları:

Bu yapılanma büyük ve kalabalık olan şehirlerde uygulanmaktadır.

Örgütün büyük şehirlerde kontrolü daha kolay sağlamak, herhangi bir aksaklığa meydan vermemek ve daha etkin faaliyet yürütmek için bu yönteme başvurmuştur.

12-) İlçe İmamları:

İlçe imamlıkları, bir ildeki oluşumun daha dar şeklinin küçük ilçelerde uygulandığı yapılanma sistemidir.

İlçe imamları il imamlarına bağlı olarak faaliyet yürütmektedir.

Ancak büyük şehirlerde ilçe imamlıkları Küçük İl Bölge İmamlıkları olarak da geçmektedir.

13-) Semt İmamları:

Semt imamları ilçe imamlarına bağlıdır ancak büyük şehirlerde semt imamı Küçük İl Bölge İmamlarına bağlı olarak faaliyet yürütmektedir.

Semt imamları daha çok büyük illerdedir.

Küçük illerde semt imamlarının yaptığı görevi mahalle imamları yapmaktadır.

Semt imamlığının olduğu yerlerde mahalle imamı bulunmamaktadır.

Buralarda ev abileri (imamları) semt imamına bağlı olarak faaliyet yürütmektedirler.

Büyük şehirlerde aktif olarak faaliyet yürüten semt imamına en az 4-5 ev imamlığı bağlı bulunmaktadır.

14-) Mahalle İmamları:

Mahalle imamları semt imamlarına bağlıdır, büyük şehirlerde mahalle imamlığı yerine semt imamlığı bulunmaktadır.

Her mahalle imamlığının altında en az 4-5 ev imamlığı (abiler) bulunmaktadır.

15-) Ev Abileri (İmamları)

Ev imamlığı örgüt tarafından çok önem verilen bir sorumluluk alanıdır.

Örgüte eleman kazandırmanın ilk basamağı bu evlerdir.

Örgüt, ev imamı (abisi) olarak belirleyeceği kişileri titiz bir şekilde araştırarak seçmektedir.

Ev imamları, örgüt içerisinde aktif faaliyet yürütenler arasından seçilmektedir.

Örgüt, ev imamlığına seçeceği kişileri örgüte bağlılık ve sadakatine göre numaralandırmaktadır.

Bu puanlama sistemine göre 5-4 veya 5-5’lik olan öğrenciler ev imamlığı yapabilmektedir.

Seçilen ev imamlarını bağlı oldukları imamlar denetleyip belli aralıklarla rapor almaktadır.

Her evde en az (4-5) öğrenci kalmaktadır.

Bu öğrencilerin tamamından ev abileri sorumludur.

Örgüt her öğrenci için ayrı ayrı not tutup puanlama sistemi yapmaktadır.

Yapılan puanlama sisteminden sonra her öğrenci için rapor hazırlanmaktadır.

Hazırlanan raporlar sorumlu Talebe İmamlarına veya Semt/Mahalle imamlarına verilmektedir.

16-) Ev Ablaları:

“Ev Abilerinde“ olduğu gibi örgüt tarafından puanlama sistemi ile seçilmektedirler.

Bayanların bulunduğu her evden sorumlu bir abla bulunmaktadır.

Evin tüm sorumluluğu bu ablalardadır. Ablalar belirledikleri kız öğrencilerin aileleri ile görüşüp onları kötü alışkanlıklardan uzak tutacakları, sadece ders çalışmalarını sağlayacakları algısı yaratarak örgüt evlerinde öğrencilerin kalmalarını sağlamaktadırlar.

Evlerde kalan öğrencilere Fetullah Gülen’in vaaz videoları izlettirilmektedir.

Örgüt, evden ayrılmak isteyen kız öğrenciler hakkında dedikodu çıkartarak “kötü kız” imajı algısı yaratıp öğrencilerin evden ayrılmasını engellemektedir.

Öğrencilerin çoğunun kalacak yeri olmadığından baskılara boyun eğmek zorunda kalmıştır.

Ev ablaları örgüte kazandırdığı öğrencileri katalog evlilik yoluyla evlendirerek örgütten çıkmalarını tamamen engellemektedir.