Zaman ve mekân çok hızlı. Tüketip, yitiriyoruz çoğu şeyi. Aynada gördüğümüz yansımamızı ufak tefek imgelere dönüştürüyoruz. Çağ hızlı fakat düşüncenin gücü zayıfladı. Otonom hayatlar yaşayıp fastfood ilişkiler kurmaya başladık.

Zaman ve mekan çok hızlı. Tüketip, yitiriyoruz çoğu şeyi. Aynada gördüğümüz yansımamızı ufak tefek imgelere dönüştürüyoruz. Çağ hızlı fakat düşüncenin gücü zayıfladı. Otonom hayatlar yaşayıp fastfood ilişkiler kurmaya başladık. Düşünmüyoruz! Çünkü yorucu bir eylem bizim için. Düşünmek ilerici/gerici kavramların ayırt edici bir özelliği olarak görülüyordu bir zamanlar. Gericiler ve ilericiler vardı bir zamanlar. Çağdaşlar ve çağdışı kalmışlar vardı.

Siber dünyanın yaşam mecazları çok hızlı fanuslarla kümeleniyor. Tahammülsüzlük hat safhada. Hızın getirdiği kolaylıkların ıstırabında can çekişen insanlığa dönüşüyoruz. Kolay kabullendik! Geçmişi sildik. Geleceği umursamadık. Şimdiye merak sandık ancak hızına yetişemedik. Gericilik ve ilericilik. Her iki kavram da anlamını yitirdi artık. Düşünce de hızı yakalayamayan, düşünemeyen herkes gericiydi arık.

Gerici Kim? Diye sorulduğunda şöyle diyordu Cemil Meriç;

Canavarlarla dolu bir ormandayız. Yolumuzu hayaletler kesiyor. Tanımadığımız bir dünya bu. İthal malı mefhumların kaypak ve karanlık dünyası. Gerçek, kelimelerin arkasında kayboluyor.'

Meydan-Larousse ne güzel tarif etmiş:

Gerici: Bir toplumun gelişmesini sağlayacak hiçbir yeniliği istemeyen, her yönüyle eskiyi özleyen ve eski düzeni getirmeğe çalışan (kimse)'. Tarifin tek kusuru bu ucûbenin hangi çağda, hangi ülkede yaşadığını söylememesi.

Murdar bir hal'den muhteşem bir maziye kanatlanmak gericilikse, her namuslu insan gericidir.

4. Murad'a, Süleyman devrine dön diye haykıran Koçi Bey, Reşit Paşa'ya kadar Osmanlı Devleti'nin bütün ıslahatçıları gerici.

Dante, yaşadığı çağdan iğrenir. Balzac eserini, iki ezeli hakikatin ışığında yazar: Kilise ve krallık.

Dostoyevski maziye aşık. Dante gerici, Balzac gerici. Dostoyevski gerici!

Sözü, yine Cemil Meriç'in sözleriyle bitirelim

'Gerici, ilerici… Düşünce hürriyeti ve düşünce namusu, bu mülevves ( kirli, pis, bulaşık) kelimelerin esaretinden kurtulmakla başlar .' (BU ÜLKE/CAMİL MERİÇ)