Gartner raporuna göre, 2018 yılı ikinci çeyrek sırasında Huawei Apple’ı geçerek küresel akıllı telefon piyasası sıralamasında ikinciliği ele geçirdi. Böylece Çinli bir akıllı telefon üreticisi ilk kez Apple’ı geçmeyi başarmış oldu. Samsung ise tahtını henüz kimselere vermek niyetinde değil. İkinci çeyrekte satışların yüzde 2 oranında arttığı ve toplamda 374 milyon adet akıllı telefon satıldığını da belirtelim.
Bu yılın ikinci çeyreğinde Huawei
akıllı
telefon satışları yüzde
38.6 oranında artış göstermiş durumda.
Akıllı telefonlarına yenilikçi özellikler getiren ve akıllı telefon
çeşitliliğini artıran şirket bu anlamda daha geniş tüketici
kesimine hitap ediyor. Buna ek
olarak, Honor cihazların
da satışlarda önemli rol oynadığına dikkat çekiliyor.
Samsung ise yüzde 12.7 oranında kayıp gösterse de birinci sıradaki yerini koruyor. Şirketin yavaşlayan küresel talep ve Çin merkezli üreticilerle artan rekabetle yüzleştiği paylaşılıyor. Samsung amiral gemilerine olan talebin azalması sebebiyle şirketin karlılığında da düşüş yaşandığı ancak Galaxt Note 9 ile tekrar büyüme elde edilebileceği tahmin ediliyor.
Apple ise sadece yüzde
0.9 oranında büyüme gösterirken,
performansının durgun olduğu belirtiliyor. Şirketin mevut amiral
gemisi iPhone akıllı
telefonlarına olan talep düşüklüğünün yavaş büyümeye neden olduğu
vurgulanırken, iPhone
X talebinin çok daha erken yavaşlamaya
başladığının altı çiziliyor.
Xiaomi de akıllı telefon çeşitliliğini artırmaya odaklanırken dördüncü sıradaki yerini koruyor. Beşinci sırada ise OPPO bulunuyor.
Raporda, Çinli markaların ve tüketicilerin telefonlarla ilgili beklentilerinin artmasıyla rekabetin de arttığı ve bu durumun Apple üzerinde büyük baskı oluşturduğu söyleniyor.