ORTAK TUTUMLARI

Mübarek geceleri inkar 'Biz Kur'ancıyız, Kur'an'a bakarız' diyenlerin, dinde sadece Kur'an'ı kaynak kabul edip sünnet ve hadisleri dışlayanların ortak tutumudur. Çünkü diğer kandiller bize sünnet ve hadislerle müjdelenmiştir. Mesela Mevlid Kandili Hz. Peygamberin (s.a.v.) dünyayı teşriflerini, Regaip Kandili rahmet, mağfiret ve af mevsimi olan Üç Ayların manasına binaen Allah Teala'nın o geceye rağbet edip değer vermesini, Miraç Kandili Hz. Peygamberden (s.a.v.) başkasına nasip olmayan en büyük lütfu ve mazhariyeti, yani Miraç olayını esas alır. Kadir Gecesi ise Kur'an'ın toplu halde dünya semasına indirilmesini konu alır ve yukarıda belirtildiği gibi bu geceye ayetlerde de işaret edilir.

BÜYÜK TEHLİKE

Bu geceleri yok saymak yahut basite almak, bu gecelere anlam veren ve esas teşkil eden yüce olaylara hürmetsizliğe sebep olacağından büyük tehlike arz eder. Hz. Peygamberin (s.a.v.) bu gecelere verdiği önem ve bunların faziletiyle ilgili birçok hadis-i şerif mevcuttur. Bunlar kaynaklarımızda geniş yer tutup, bu yöndeki on dört asırlık uygulama da ortada iken, acaba kandil inkarcıları 'işbu rivayet yeni çıktı' kabilinden bu teranelerle ne yapmak istiyorlar? Yoksa yeni bir din oluşturma sevdasında mıdırlar?

İTİKADİ TEHLİKE

Kandil inkarcıları ilahî rahmetin bolluğu sebebiyle kulların affedilişine 'beleş Müslümanlık' diyorlar. Bu son derece yakışıksız, önü arkası hesaplanmadan söylenmiş, aynı zamanda itikadî tehlikesi de olan bir sözdür. Dinde önemli olan samimiyettir. Samimi olarak Allah'a dönen bir kul Allah tarafından sevilir ve affedilir. Hiç kimse Allah'a ikiyüzlülük yapamaz. Beleş Müslümanlık tabirinde sanki Allah'ı kandırmak gibi şeytanî bir mana seziliyor. Bu, ilim adamı geçinen kimselere yakışmayacak, son derece çirkin bir yaklaşımdır.

HİÇ DÜŞÜNDÜLER Mİ?

Kandil inkarcılarının nafile ibadetleri gereksiz görüp bu ibadetlerin faziletlerine -abartılı olduğu gerekçesiyle- karşı çıkmaları, söyledikleri Kadir Gecesi ile ilgili Kadir Suresinin mana ve mesajına da ters düşmektedirler. Çünkü bu surede 'hayrun min elfi şehrin / bin geceden daha hayırlı' ifadesi geçmektedir. Bu beyefendiler bunun manası üzerinde hiç düşündüler mi acaba?

BUNU KUR'AN SÖYLÜYOR

Kadir Gecesi bin aydan, yani Miladî olarak 83, Kamerî olarak ise 85 yıldan daha fazla bir zamandan hayırlı. 83 / 85 yıl, uzun bir insan ömrü demektir. Kur'an'ın fazileti ve şerefi hürmetine, Kur'an'ın inmeye başladığı bu geceye değer verip onu ihya etmek, insana bir ömür nafile ibadet sevabı kazandırmaktadır. Bunu Kur'an söylüyor. Şimdi bu bir beleş Müslümanlık mı oluyor?

ALİ DEĞERMENCİ'NİN YAZISININ TAMAMI İÇİN TIKLAYIN

Editör: Uğur EKİNCİ