Samsung, Apple, LG, HTC, Sony ve daha nicesi; hepsi akıllı telefon sektörünün en iddialı üreticilerinden. Satışa sundukları modeller ile milyonluk satış elde eden bu firmalar, aynı zamanda sektörün büyümesini de sağlayan yegane koşullardan. Son yıllarda artan Çin merkezli üreticiler de elbette satışlara etki ediyor. Ancak büyük şirketlere baktığımızda esas iplerin onların elinde olduğu gözlemlenmekte. Yapılan yeni bir araştırma ise mobil sektörün ne denli büyüdüğünü gözler önüne seriyor. Zira Gartner tarafından sunulan rapora göre bu yıl 1.5 milyar adet akıllı telefon satışı gerçekleşti.

Geçtiğimiz yıl ile 2016 yılını karşılaştığımızda satışların %7 oranında arttığını görüyoruz. Çin ve Kuzey Amerika bölgelerindeki satışlarda ise %0.7 ve %0.4 oranında bir büyüme bekleniyor. Var olan satışları ekonomik gelişmeler ile birlikte paralel bir şekilde inceleyen Gartner, insanların akıllı telefonlar için daha fazla para harcamalarını veya harcayamamalarını buna bağlıyor.

Dünya çapında mobil sektörün her geçen yıl büyüme kaydettiği bir gerçek. Birçok ülkede hızlı bir şekilde gelişen piyasa, elbette Hindistan ve buna benzer ülkelerde biraz daha yavaş gelişiyor. Bunu, Gartner’ın sunduğu ekonomik koşullar önermesi bağlamında inceleyebiliriz.