15 °c

Ramazan’da ilk üç güne dikkat!

Ramazan’da ilk üç güne dikkat!

Ramazan bugün başladı, ilk sahur yapıldı. Ramazan'ın ilk üç gününde sahurda ve iftarda yediklerinize dikkat edip sonrasında da bunu uygularsanız, sağlıklı ve sizi fazla zorlamayacak bir Ramazan ayı geçirebilirsiniz.

114
Ramazan’da ilk üç güne dikkat!

Oruç tutarken sağlıklı beslenmek önemli

Oruç tutarken sağlıklı ve bilinçli beslenmek çok önemli, aksi halde sağlık sorunları gelişebiliyor. Örneğin yüksek karbonhidratlı bir beslenme şekliniz varsa, oruca başladığınız ilk günlerde çok zorlanıp ciddi baş ağrıları çekebilisiniz. Veya orucun ilk günlerinde fazla karbonhidratlı beslenirseniz, insülin salınımınız buna ayak uyduramadığı için kan şekeriniz hızla yükselip düşebilir. Bu da sizi iftar sonrası uykulu bir hale getirir. Bu durum tansiyonunuzun bile yükselmesine neden olabilir.

214
Ramazan’da ilk üç güne dikkat!

Posa alımına dikkat!

Posa alımınıza dikkat etmezseniz, bağırsak hareketleriniz uzun açlık ile zaten yavaşlayacağı için, kabızlık problemi yaşayabilirsiniz. Mide yanması ve hazımsızlık da Ramazan'da sıkça karşılaşılan diğer sorunlar. Tüm bu sorunlarla boğuşmamak için, Ramazan'ın ilk günlerinde beslenmenize dikkat etmeniz çok önemli. Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Ertan, Ramazan'ı sağlıklı geçirmeniz için ilk üç günde dikkat etmeniz gereken noktaları anlattı…

314
Ramazan’da ilk üç güne dikkat!

Orucu iki-üç adet kuru hurmayla açın

İftara iki-üç adet kuru hurmayla başlamak, kan şekerini yükseltmeye yardımcı olur. Ancak fazla tüketmek, kan şekerinizi önce hızla yükseltir, sonrasında ise aniden düşürür; bunu unutmayın. Hurmadan sonra çorba içmek, uzun süre pek çalışmamış olan mide ve bağırsakların çalışmaya başlamaları için hafif bir geçiş olacaktır.

414

Son gelişmelerden anlık haberdar olabilirsiniz.
istiklal.com.tr bildirim ile, web sitesine girmeden de haberleri takip edebilirsiniz.