Son 30 günde yapılan incelemelere göre, AK Parti'nin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı adayı Murat Kurum'un Facebook ve Instagram reklamları için 5 milyon TL'yi aşkın bir harcama yaptığı belirlendi. Aynı dönemde, partiler arasında en fazla reklam harcamasını ise CHP'nin yaptığı görüldü.

Medya ve iletişim uzmanı Okan Yüksel'in Meta verileri üzerinden yaptığı analize göre, CHP, Facebook ve Instagram için en fazla reklam veren parti oldu. Ancak adaylar arasında en yüksek reklam harcamasını AK Parti'nin İBB adayı Murat Kurum gerçekleştirdi.

Murat Kurum'un reklam için Ekrem İmamoğlu'ndan üç kat daha fazla para harcadığı ortaya çıktı. İşte adaylar arasındaki sıralama:

- Murat Kurum: 5.478.391 TL

- Hakan Tütüncü: 2.438.249 TL

- Ekrem İmamoğlu: 1.628.799 TL

- Hamza Dağ: 1.417.569 TL

Siyasi partilerin Facebook ve Instagram reklam harcamaları ise şu şekilde gerçekleşti:

- CHP: 15.010.158 TL

- AK Parti: 2.134.214 TL

- Deva Partisi: 1.127.539 TL

- Bağımsız Türkiye Partisi: 1.080.258 TL

- Saadet Partisi: 442.905 TL

Editör: Ali Özgür UZUN