'İSLAM DİNİ'Nİ (KUR'AN-I KERİM'İ) İlk Önce 'Ana Kurallar' ve 'İstisnalar' Yönüyle İncelemek Gerekir. Aksi Takdirde:  'Yanlış Huküm' Vermekten Kaçınabilmek Mümkün Değildir. Bu Gerçeğe Riayet Edilmeden (İyi Niyetli Bile Olsa) 

'İSLAM DİNİ'Nİ (KUR'AN-I KERİM'İ) İlk Önce 'Ana Kurallar' ve 'İstisnalar' Yönüyle İncelemek Gerekir. Aksi Takdirde:

'Yanlış Huküm' Vermekten Kaçınabilmek Mümkün Değildir. Bu Gerçeğe Riayet Edilmeden (İyi Niyetli Bile Olsa)

Kur'an'dan Huküm Çıkarmaya Soyunanlar: ''Kaş Yaparken Göz Çıkarmak'' Hatasından Kurtulamazlar. Hele bir de

Kur'an-ı Kerim'den Cımbızla Bir Ayet Çekerek Huküm Vermeye Kalkışacak Olursak veya MÜNAFIKLAR,

KAFİRLER, PUTPEREST MÜŞRİKLER Hakkında Nazil Olan Ayetleri 'Siyak ve Sibak'ından Soyutlayıp 'Motomot'

Manası Üzerinden 'Mü-minler'e Teşmil Edersek' Hiç Şüphe Etmeyelim Kİ:

YAPACAĞIMIZ İŞ, DAEŞ - EL KAİDE - HİZBULLAH - BOKO HARAM GİBİ ÖRGÜTLERİN EKMEĞİNE YAĞ SÜRMEKTİR.

(Onların, Bir Şey Bilmeyen Gençlerimizi -HARİCİLER- Gibi, Kur'an'dan Ayetler Okuyarak Kandırdığını Unutmayalım)

Bu yazımızda bazı misaller üzerinden yapacağımız 'Tetkikat ve İnceleme'den sonra açıkça anlaşılacağı gibi:

Kur'an-ı Kerim'de her hangi bir mevzuda birden fazla (Farklı manalar içeren) Ayet-i Kerimeler varsa Kİ: Vardır.

Hiçbir Kimse, Hiçbir Zaman, Hiçbir Şekilde 'Mutlak Huküm Budur' Diyebilmek Hakkına Asla Sahip Değildir...

İlim Adamlarının yapması gereken şey: Çok Net'tir.

Kur'an-ı Kerim'in tamamını incelemeden (Efendimizin tesbit edilmiş sözlerine bakmadan) huküm vermemektir.

Aynı Mevzudaki Bütün Ayet-i Kerimeler: Önce 'Nüzül TARİHİ ve 'ESBAB-I Nüzül' Yönünden İncelenmelidir...

Ayrıca Peygamber Efendimizin, (s.a.s) 'Raşid Halifeler'in, ve 'Ashab-ı Medine'nin Uygulamalarına Bakılmalıdır...

''Kur'an'da Kesinlikle Çelişki Yoktur'' diye inandıktan sonra, Görünüşteki Çelişkileri İnceleyen 'TE'LİFAT ESERLERİ'

Titizlikle Okunmalıdır... Daha Sonra: Huküm Verilmelidir. Böyle yapılmazsa: Ne mi olur? İşte içinde bulunduğumuz

durum hasıl olur. Ağzı Olan Konuşur. İslam Adına T. V' lere Çıkan 'BAYKUŞLAR' Ümmet-i Muhammed'in Kafasını

Karıştırırlar... Her Kafadan Bir Ses Çıkar... NETİCE: KAOS... Vee... S. O. S

Bu 'Çok Önemli Açıklama'yı yaptıktan sonra artık misallerimize geçebiliriz.

*Yukarıda arzetmeye çalıştığım hususu dikkate almadan hareket eden 'Bazı İlahiyatçı Prof'lar + İlahiyatçı Yazarlar:

ve onlara itibar ederek 'Tevhıdi Korumak' adına 'Şefaate İnanan Mü-minler''i 'Müşriklik'le İtham Edenler'le bir

hasbihalde bulunmak istiyorum* Faydamız dokunur mu acaba?..

''İnkar Etme'nin En Hafif Cezası: Mahrum Olmaktır'' gerçeğinden hareketle merhameten kardeşlik vazifemizi

yerine getirelim. Faydalı olabilmeyi temenni ederiz. Faydalı olamasak ta: Vicdanen müsterih oluruz. Ve bu kişilerin

şaşırtmak istediği kardeşlerimize yardımcı olmuş oluruz... Garip olan şudur Kİ: Bu düşüncede olanların hepsi:

Hadislere itibar etmeyip ''Kur'an'dan Başka Referans Tanımayız'' demelerine rağmen: Aslında 'Kur'an-ı Kerim'e de

tam olarak itibar etmiyorlar. Ya bilmiyorlar, Ya incelemiyorlar... Ya da söylediklerinin tersine Kur'an-ın tamamına

bakmadan 'Cımbızla Bir Ayet Çekerek' Huküm Veriyorlar...

Veya (Allah Muhafaza Eylesin. Biz İhtimal Vermek İstemesek te): Kasıtlı Hareket Ediyorlar... Geliniz... Hep beraber

Kur'an-ı Kerim'in tamamına bakalım... Şefaat Meselesi'ne Ait Hukmü'müzü: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 şeklinde numaralayıp

seri halinde yazmayı düşündüğümüz yazımızın sonuna erteleyelim... Vereceğimiz cevabı, diğer 'Bazı Mevzular'ı

inceledikten sonra verelim. Bakalım nasıl bir durumla karşılaşacağız?.. * IZZET, HUKÜM, DOST, AF, YARDIM, DUA

SELAM, KADER, İMAN - KÜFÜR - GAYB'IN BİLİNMESİ - KABİR HAYATI (AZABI) KERAMET - MUCİZE - VESİLE - ŞEFAAT

(Cennetlikler ve Cehennemlikler) Cennet ve Cehennemin EBEDİ OLMASI*** Meselelerini İnceleyelim ve Ortaya

Çıkan Neticeyi Hep Beraber Görelim.

1) IZZET: Yunus Suresi. 65. Ayet-i Kerime: ''İNNEL IZZETE LİLLAHİ CEMİAN'' (Bütün IZZET -Güç, Kudret ALLAH'A Mahsustur) Bu Ayete Bakarak ''Allah'tan Başka Izzet Sahibi Yoktur'' Hukmü Çıkarılabilir mi? Eğer, Kur'an'ı Kerim'de

başka bir Ayet olmasaydı. Şüphesiz Kİ: Çıkarılabilirdi... Ancak: Münafikun Suresindeki 8. Ayeti gördüğümüz zaman:

''... Ve Lillahil' IZZETÜ ve Lirasülihi ve Lil Mü-minin'' (Güç: Allah'ü Teala'nın, Rasülünün ve Mü-minlerindir) ifadesini

görünce nasıl böyle bir huküm verebiliriz? Aynı mevzu'da farklı iki Ayet varsa: Verilmesi Gereken 'Doğru Huküm':

''Mutlak IZZET (Güç - Kudret) ALLAH'a Mahsustur... Ve Fakat Allahın Rasülü ile Mü-minler'de IZZET Sahibidirler''

2) HUKÜM: Yusuf Suresi 40. Ayet-i Kerime: ''İNİL HUKMÜ İLLA LİLLAH'' (Huküm Ancak Allahındır) Bu Ayet-i Görünce:

''Allahtan Başka Kimse Huküm Veremez'' Hukmünü Verebilirmiyiz? Tabii Kİ: Kur'an'da Başka Bir Ayet Olmasaydı,

Böyle Kesin Bir Huküm Verebilirdik... Ancak: NİSA Suresindeki 64. Ayeti Kerimeyi Görünce Nasıl Huküm Vereceğiz.

''Fela Ve Rabbike La Yü-minune Hatta YUHAKKİMUKE................'' (Rabbine Yemin Olsun Kİ: Seni HAKEM Tayin Edip

Verdiğin HUKMÜ Tam Benimsemedikçe: Onlar İman Etmiş Olmazlar'' İfadesini Görünce Verilebilecek Doğru Huküm:

''Mutlak Huküm Allah'ındır. Ancak: 'Allahın Hukmü'ne ters olmamak şartıyla: Peygamberde, Mü-minlerde, Hakimlerde

Huküm Verebilirler... Bu Ayeti Kerime'nin, HARİCİLER tarafından ''Huküm Ancak Allahındır... (Hakemi Kabul Eden)

Hz. ALİ ve Yanındakilerin (R.Anhüm) Hepsi KAFİRDİR'' denilerek istismar edildiğini de unutmayalım. Bu nasıl bir kafadır

Ya Rabbim? Bu Kafa'yla Bakılırsa: Bütün Hakimler, Hakemlik Yapan Kişiler KAFİR Olmaz mı?

3) DOST: Şura Suresi 9. Ayet-i Kerime: ''EMİTTEHAZÜ MİN DÜNİLLAHİ EVLİYAE'' Şefaat'le İlgili Ayetin Aynı Kalıbı

(Onlar Allah'tan Başka Dost mu Seçiyorlar. Dost: Ancak Allah'tır) Bu Ayeti Görünce ''Allah'tan Başka Dost Yoktur''

diyebilirmiyiz? Kur'an'da başka bir Ayet olmasaydı. Tabii Kİ: Diyebilirdik. Lakin, MAİDE Suresi 55. Ayeti Kerimesini:

''İNNEMA VELİYYUKÜMULLAHÜ ve RASÜLÜHÜ V'ELLEZİNE AMENU'' (Sizin Dostunuz Allah'ınızdır. Onun Rasülüdür.

ve Müminlerdir) Ve TEVBE Suresi 71. ''Vel Mü-minune Vel Mü-minatü Ba'duhüm EVLİYAÜ BA'DIN....................''

(Mü-min Erkekler - Mü-min Kadınlar: Birbirlerinin Dostlarıdırlar) Ayet-i Kerimesini Gördüğümüzde Yapacağımız Şey:

''Gerçek Dost Allahü Tealadır. Ancak Mü-minlerde Birbirlerinin Dostlarıdırlar'' Şeklinde Huküm Vermektir...

4) AF: Zümer Suresi 53. Ayet-i Kerime: ''LA TEKNATU MİN RAHMETİLLAH İNNELLAHE YAĞFİRU-Z-ZÜNUBE CEMİAN'' (Muhakkak Kİ:Allah Bütün Günahları Affeder) Bu Ayeti Gördüğümüzde ''Allah Bütün Günahları Affeder'' Diyebilirmiyiz?

(((Bir Ayet'ten yola çıkarak 'Şefaat Yoktur' Hukmünü Verenler: Galiba Bu Ayetten yola çıkarak: ''Ehl-i Kitap Olanlar

Yahudiler ve Hristiyanlar -Hatta Budistler-Ateistler' bile- Cennete Gideceklerdir))) Hukmünü Veriyorlar. Biz nasıl Huküm Vermeliyiz diyenlere Diyorum Kİ: Eyyy Kardeşler. Kur'an'da başka bir Ayet Olmasaydı. Tabii ki, bizde aynı hukmü verirdik.

Savaş hali hariç kimse bizim düşmanımız değil. Aman kimse Müslüman Olmasın. Cennette Bize Yer Kalmaz Endişemiz

Yoktur. Allah'ın CENNETİ Hayallerimizin Ötesinde Büyüktür. Dileriz ki, herkes Müslüman olsun. Kardeş olalım. Beraberce

Cennete girelim. Amma: Şu Ayet-i Kerimeyi görünce böyle bir huküm verebilirmiyiz?

NİSA Suresi 116. Ayet: ''İNNELLAHE LA YAĞFİRU EN YÜŞRİKE BİHİ ve YAĞFİRU MA DÜNE ZALİKE LİMEN YEŞAÜ''

(Muhakkak Kİ: Allahü Teala Kendisine ŞİRK Koşan İnkarcıları Asla Affetmez... Şirkten Başka Günahları Affedebilir)

Şimdi Nasıl Huküm Verebiliriz? Doğru Huküm: ''Allah ŞİRK (İNKAR) Hariç Bütün Günahları Affeder... Affedebilir''

5) YARDIM: Fatiha Suresi 4. Ayet-i Kerime: (Garip bir anlayışla istismar edilerek Ehli Tasavvuf 'Müşriklik'le itham edilir)

''İYYA KE NA'BÜDÜ ve İYYA KE NESTEIN'' (Ya RABBİ. Ancak Sana İbadet Ederiz ve Ancak Senden Yardım Bekleriz)

Bu Ayet-i Kerime'den akıl almaz bir huküm çıkarıp Allah'tan başkasından yardım isteyenler: Müşrik olur diyorlar...

Yahu kardeşim. Siz İlimleri ters taraftan mı okuyorsunuz? Allah Aşkına ! Ümmet-i Muhammed'in Yakasından Düşün.

A) TEVBE Suresi 100. Ayetini Görmüyormusunuz ? ''Vessabikunel Evvelune Minel Muhacirine Vel' ENSAR................''

(İslamı kabul ve hizmet yönünden en önde olanlar: Muhacirler ve ENSAR (YARDIM EDİCİLER'DEN) Allah Razı Olmuştur.

Onlar da Rablerinden Razıdırlar. Allah (c.c) Onlar için altından nehirler akan CENNETLER HAZIRLAMIŞTIR) Ayrıca,

B)HAŞR Suresinin 8 - 9. Ayetleri: ''Lil Fukarail Muhacirine................ Ve YENSURUNELLAHE ve RASÜLEHÜ.............''

(İmrenin O Muhacirlere Kİ: ........... ALLAH'A ve RASÜLÜNE YARDIM EDERLER....... ENSAR (Yardım Ediciler) Muhacirleri

Kendi Nefislerine Tercih Ederler'' Televizyonlara Çıkıp Milletimizi Şaşırtanlar: Bu Ayet-i Kerimeleri Görmüyorlar mı?

C) ENFAL Suresi'nin 3 - 4 Ayetleri: ''Ellezine Yukımunessalate ve Mimma Razaknahüm YÜNFİKUNE. Ülaike Hümül'

Mü-minune HAKKAN'' (Namazını Kılan, Hak Yolunda İnfak Eden (Yardım Edenler) HAKİKİ MÜ-MİNLERDİR)

D) ENFAL Suresi 74: ''Vellezine Amenu Ve Haceru Ve Cahedü Fi Sebilillahi 'Vellezine Avev Ve Nasaru' Ülaike Hümül

Mü-minune HAKKAN'' (İman Eden Muhacirler, Mücahidler Ve Onlara YARDIM EDENLER: HAKİKİ MÜ-MİNLERDİR)

E) Muhammed Suresi 7: ''Ya Eyyuhellezine Amenu İn TENSURULLAHE, YENSURKÜM Ve Yüsebbit Ekdameküm''

(Ey İman Edenler ! Eğer, Allah'a (Allah'ın Dinine) YARDIM Ederseniz, Allah'ta Size YARDIM Eder. Ayaklarınızı Sabit Tutar)

Bunlara benzer onlarca Ayet yazabiliriz. Bu Ayetler'de 'Birbirine Yardım Edenler İçin -Hakiki Mü-minlerdir- İfadelerini Görmüyormusunuz ? Allaha (Dinine) YARDIM etmek ne demektir ? Allah'ın Yardıma İhtiyacımı Var (Haşa)

Yaratmayı, Kudreti, İzin Vermeyi Allah'a Tahsis Ettikten Sonra Yardım İstemek, Yardım Etmek Niçin Olsun Kİ ?..

***Zenginler'den Yardım İsteyen FAKİRLER (ALLAH'tan Başkasından Yardım İsteyenler) KAFİR mi Oluyorlar ?..

6) DUA: (Yardım'la aynı tutularak) 'Vesileten' yapılan Duaları: 'Allah'tan başkasından bir şey istemek'le vasıflandırıp

özellikle 'Tasavvuf Ehli'ni Müşriklikle itham ediyorlar ! Kasıtlımıdırlar ? Türkçe Özürlümüdürler ? Bende Bilemiyorum.

Misalleri incelersek, ne söylemek istediğimiz veya Müslümanları suçlayanların nasıl yanıldığı daha açık anlaşılabilir.

''YA RABBİ. (Eyüp Sultan Hazretleri Hurmetine) BENİ AFFEYLE'' Böyle DUA ETMEK: 'Şirk' oluyormuş ! Niçin ? Çünkü:

''Allah'tan başkasından (Eyüp Sultan Hz.'den veya Peygamberimizden - Evliya'dan - Şüheda'dan) bir şey isteniyormuş !

FESÜBHANELLAH. HAFAZANALLAH. LA Havle, Vela Kuvvete, İLLA Billah. Anlamak, Kavramak Özürlülerine Bakarmısınız?

Söylenen Cümleyi (DUA Cümlesini) İnceleyelim. İyice anlaşılsın diye cümledeki bazı kelimeleri büyük harfle yazdım.

A) 'YA RABBİ' dediğimizde kime hitap ediyoruz ? Tabii Kİ: Yüce ALLAH'A

B) 'BENİ AFFEYLE' derken kime yalvarıyoruz ? Şüphesiz Kİ: Yüce ALLAH'A

Vesile meselesini kabul edersiniz, etmezsiniz size bir şey diyemeyiz de. Allah'tan Korkmadan, Kul'dan Utanmadan,

Ahiret'teki Hesabı Düşünüp, Endişe Etmeden Müslümanları, Hangi Selahiyetle 'Müşriklik'le İtham Edebiliyorsunuz?

*'Sokak Şeyhleri' Şeklinde Nitelendirdiğimiz Kişilerin Önder Kabul Edildiği 'Sapkın Tarikatlar'a Mensup Cahillerin

Yaptıkları Hatalara Biz de İsrarla Karşı Çıkıyoruz. Asla Onları Müdafaa Etmiyoruz. Geliniz... Beraber mücadele edelim.

Sizlerden Farklı Olarak Söylediğimiz Şey: 'Sapkın Kişiler'e Karşı (İnkarcı Kafayla) Yapılan Mücadelelerin Hiçbir İşe Yaramadığı, Aksine Onların Ekmeğine Yağ Sürmektir...

7) SELAM: Meryem Suresİ 47. Ayet: ''KALE SELAMÜN ALEYKE. SE ESTEĞFİRU LEKE RABBİ. İNNEHÜ KANE Bİ HAFİYYA''

(İbrahim Babasına (Amcasına) Dedi Kİ: Selam Sana. Senin İçin Rabbim'den Af Dileyeceğim. O Bana Çok Lütufkardır)

Bu Ayete Bakıp, Müşriklere, Kafirlere de SELAM verilip, DUA edilebileceğine Huküm Verebilirmiyiz? Ne Diyorsunuz ?

Kur'an-ı Kerim'de, bu mevzuda başka bir Ayet olmasaydı... Şüphesiz Kİ: Böyle bir Huküm Verebilirdik. Ancak:

TEVBE Suresi 113 - 114. Ayetlerini ''MA KANE LİNNEBİYYİ VELLEZİNE AMENU EN YESTEĞFİRU LİL MÜŞRİKİNE......''

''Ve MA KANE-S-TİĞFARU İBRAHİME Lİ EBİHİ...................................................................................................................'' (Cehennemlik KAFİR Oldukları Anlaşıldıktan Sonra: Peygamberin ve Mü-minlerin -Akrabaları Bile Olsa- KAFİRLER İçin

İstiğfar Etmeleri 'Af Edilmelerini İstemeleri' Doğru Değildir) (İbrahim Babası Hakkındaki İstiğfarı, Ona Vermiş Olduğu

Bir Vaad'den Dolayı Yaptı. Ne zamanki, Onun Allah'ın Düşmanı Olduğunu Anladı. Ondan Uzaklaştı) Ayet-i Kerimeleri Gördüğümüz de: Böyle Bir Huküm Verebilirmiyiz? Asla Veremeyiz. Çünkü: Bu Ayet-i Kerimeler'den Yapılan İstiğfarın,

Verilen Selam'ın, Yapılacak Dua'nın ''Kafirliği Bilinmeden Önce Olduğu Açıklanmıştır''

8)BARIŞ - SAVAŞ: Kur'an-ı Kerim: Batıl Yollara Sapmış, Putperest, Ahlaksız, Zalim Bir Topluma Gönderilen Bir Kitaptır.

Sapkın İnsanlardan, Ahlak ve Adaleti Önceleyen Yepyeni Bir Toplum İnşa Etmek İçin, 23 Sene de (Bir kısmı yaşanan

hadiseler üzerine indirilen) Nazil Olan İlahi Bir Kelamdır... Sosyolojik Gerçeklere Uygun Bir Şekilde Aynı Mevzuda

(Ayrı Ayrı Zamanlarda) Farklı-Değişik Hukümler Gönderildiği Erbabınca Malumdur. Ve Çok Meşhur İlmi Bir Vakıa'dır.

Sabırla Hareket Edip Savaştan Kaçınmak, Barışı Öncelemek Adına: Önceden Sabır ve BARIŞ Ayetleri Nazil Olmuştur.

Hatta Savaştan Kaçınmak ve Dini Güzelce Yaşayabilmek (Yayabilmek) Adına Mekke'den Medine'ye Hicret Edilmiştir.

Müslümanlar Medine'de de Rahat Bırakılmayıp Bedir'de Topyekün Yok Edilmek İstendikten Sonra Nefsi Müdafaa,

Canını ve Malını Korumak, Barışı Gerçekleştirmek ve İslam Dini'nin 'Hakim Güç' Olarak Yayılmasını Temin Etmek

Adına Zaruret Haline Dönüşen SAVAŞ'la İlgili Ayetler İndirilmiştir...

Kur'an-ı Kerim'in bir kısmına bakarsanız: (IŞİD - EL' KAİDE - BOKO HARAM) Mensuplarının düştüğü hataya düşer

''İSLAM (KESİNTİSİZ) SAVAŞ DİNİDİR'' dersiniz. Vee.. Çok 'Büyük Bir Yanlış'a İmza Atarak İslam'a Zarar Verirsiniz.

Diğer Bir Kısmına Bakarsanız: ''İSLAM (KESİNTİSİZ) BARIŞ DİNİDİR'' deyip 'Daha Büyük Bir Yanlış' Yapmış Olursunuz.

Kur'an'ın Tamamına Bakabilirseniz: (Ayet-i Kerimeleri 'Nüzül Tarihi ve Esbab-ı Nüzül' Yönünden İnceleyebilirseniz)

Doğru Hukmü Bulursunuz. Doğru Huküm: İSLAM (BARIŞI ÖNCELEYEN) BİR DİN'DİR.

İSLAM: Müslümanlara, Barışın Teminatı Olarak 'Caydırıcı Güc'e (Zamanın En Üstün Silahlarına) Sahip Olmayı

Emreden Bir DİN'dir... Müslümanlar Hiçbir Zaman SAVAŞ Başlatmazlar...

Barış Anlaşmalarını Bozmazlar. Ancak: Düşmanlar Barış Anlaşmalarını Bozarak Müslümanlara Saldırırlarsa...

(Müslüman Olmayan İnsanlar Dahil) İnsanlara Zulmederlerse... Allah Yolunda Cihad Etmek Niyetiyle:

(Ölürsem ŞEHİD, Kalırsam GAZİ Anlayışıyla) Gözlerini Kırpmadan Savaş Meydanına Atılırlar. Vee... Savaşın

Nasıl Yapılacağını Dünya'ya Gösterirler...

SON SÖZ Olarak Diyorum Kİ: Yazılanları 'Ard Niyet Taşımaksızın' İnsaf İle Okuyalım. Ve İslam'a Zarar Veren

Bu Yanlış Yol'dan Geri Dönelim... Yazdıklarımıza Katılmıyor, İfadelerimizi Eksik - Fazla, Yanlış Buluyorsanız:

Allah Aşkına ! Tembellik Yapmayıp Bizi Uyarınız. Gerekli Gördüğünüz Tenkıd ve Eleştirilerinizi Esirgemeyiniz.

Katkılarınıza Muhtacız. Katkıda Bulununuz... Yazdıklarımızı Uygun, Doğru ve Faydalı Buluyorsanız: Teşvik Ediniz.

Dua Ediniz. Yazışmak, Tanışmak ve Görüşmek Temennisiyle Selam ve Muhabbetlerimi Arzediyorum...

Hiçbir Lisan, Başka Bir Lisanı 'Birebir' Olarak Karşılamaz. Ayetlerin Orijinal Alfabesinden Okunması Güzel Olur