Facebook, geçen yılın dördüncü çeyreğine ilişkin bilançosunu
açıkladı.
Buna göre, Facebook'un net kârı geçen yılın ekim-aralık döneminde
yüzde 19,6 artışla 4,27 milyar dolara ulaştı. Bir önceki senenin
aynı döneminde şirket 3,57 milyar dolar net kâr elde etmişti.
Şirketin 2016'nın dördüncü çeyreğinde hisse başına net kârı 1,21
dolar iken, 2017'nin son çeyreğinde bu miktar 1,44 dolara
yükseldi.
Ayrıca, firmanın geçen yılın dördüncü çeyreğinde geliri yüzde
47,2 yükselerek 12,97 milyar dolara ulaştı. Facebook, 2016'nın
dördüncü çeyreğinde 8,81 milyar dolar elde ettiğini duyurmuştu.
Facebook'un reklamlardan elde ettiği gelir de söz konusu dönemde
8,63 milyar dolardan 12,78 milyar dolara ulaşarak yüzde 48,1 artış
kaydetti. Dördüncü çeyrek reklam gelirlerinin yüzde 89'u mobil
reklamlardan gelirken, bu oran bir önceki yılın aynı döneminde
yüzde 84 olmuştu.
Kullanıcı sayısı 1.5 milyara dayandı
Öte yandan Facebook'un günlük aktif kullanıcı sayısı 2017'nin
dördüncü çeyreğinde ortalama 1,4 milyar kişi olurken bir önceki
yılın aynı dönemine göre yüzde 13,8 yükseldi. Facebook'u kullanan
aylık aktif kullanıcı sayısı da aynı dönemde ortalama 2,13 milyar
kişiye ulaşarak yıldan yıla yüzde 14,5'lik artış gösterdi.
New York borsasının kapanmasının ardından gerçekleşen sınırlı
işlemlerde, Facebook'un hisse başına değeri 177,46 dolara kadar
gerileyerek yüzde 5 düştü.