Tatil ve seyahat dolandırıcılığı girişimleri son iki yılda yüzde 110 arttı. Dolandırıcılığın geldiği yeni nokta ise marka değerinden yararlanmak için isim benzerliklerinden faydalanmak. Dijital reklam dünyasında son trend ise Google oyunu. Tatil rezervasyonu gerçekleştiren vatandaşlar Google üzerinden verilen reklamlarla yanıltılıyor. E-ticarette sahte internet siteleri ve reklamlar taklit edilebiliyor. Bu durum E-ticarette marka hakkına tecavüz konusunu gündeme getiriyor.

DİJİTAL REKLAMLARA DİKKAT EDİLMELİ

E-ticarette haksız rekabet ve marka hakkına tecavüz dijital pazarlama süreçlerinde büyük bir sorun olarak gündeme geliyor. Bazı firmalar ve kişiler, para harcamadan internet kaynaklarını tüketerek ve insanların kişilik haklarına saldırarak SPAM yoluyla tüketicilere ve müşterilere ulaşmaya çalışıyorlar. SPAM yolunu tercih etmeyip, reklam ve tanıtım için binlerce lira para harcayan firmalara karşı SPAM yoluyla haksız rekabet gerçekleştiriliyor.

Fb3C67A2 Cpam67Orza4Ub6W9Gc0Vfs

TEK MARKA İKİ İLAN

Dijital dolandırıcılığın yeni trendi kurumsal marka isimlerinin yeni firmalar tarafından yanıltıcı şekilde kullanılması oldu. Bazı arama motorları kayıtlı kelimelerden, bazıları ise sayfa içeriklerinden arama yapmaktadır. Rekabet kurallarına uymak istemeyenler, arama motorlarına rakiplerinin isim ve ürünlerini kaydettirebildikleri gibi, web sayfalarının kodlarında kullanıcılara görünmeyecek şekilde rakiple ilgili metinler yazıyorlar.

Örneğin, arama motoruna X markayı yazdığınızda karşınıza rakip Y markanın gelmesi bir çeşit haksız rekabet olarak karşınıza çıkıyor. Bu nedenle tüketiciler güvendikleri markalar yerine bilmedikleri benzer isimli markaların ağına düşüyorlar.

Sitenin içeriğine, rakip firmaları kötüleyici ifadeler koymak, yanlış bilgiler vermek, kendi ürünleri hakkında abartılı ve gerçekdışı ifadeler kullanmak, tüketiciyi aldatıcı yanıltıcı beyanlar kullanmak diğer haksız rekabet çeşitleridir. Bir ürünün zararlarını anlatan e.posta zincirleri de bu gruba girmektedir. Film ve müzik eserlerini indirilmeye hazır bir şekilde ve ücretsiz sunmak, gazete haberlerini kendi sitesinde aynı gün yayınlamak, hem haksız rekabet, hem de fikri haklara tecavüz oluşturmaktadır.

Editör: Senem KAYA