Reklam Özdenetim Kurulu ve Reklam Kurulu işbirliğinde "Influencer Sertifika Programı Projesi" hayata geçirilecek. Bu yeni çalışma ile birlikte sertifika sahibi influencer'ların reklam verenlere karşı sorumluluk içerisinde hareket ettiklerine dair bir güvence sağlanmış olacak.

E-ticarette uygulanan "Güven Damgası" modelinde olduğu gibi, güven damgasının yer aldığı e-ticaret platformlarına vatandaşın nasıl güven duyabileceği ifade ediliyorsa, burada da sertifika sahibi influencer'ların güvenilir olduğu algısı pekiştirilecek.

Bu çerçevede, tüketici hakem heyetlerinin 81 il merkezinde yeniden yapılandırılması sağlanacak ve kurumsal ile beşeri kapasiteler geliştirilecek. Ticaret Bakanlığı, "Influencer Sertifika Programı"na katılmayanların artık influencer olarak kabul edilmeyeceğini açıkladı. Bu adımın, influencer'ların daha sorumlu ve güvenilir bir şekilde faaliyet göstermelerine katkı sağlaması bekleniyor.