Sosyal medya, tüketici şikayetlerini dile getirmek için en etkili mecra haline geldi. Kullanıcılar ürünlere ait eleştiri veya yorumlarını sosyal medya hesaplarından paylaşıyor.

Bir sosyal medya kullanıcısı, marketten aldığı Patiswiss marka çikolatanın beyazlaştığını ve küflendiğini fark etti. Durumu belgelemek için çikolatanın fotoğraflarını paylaşan kullanıcı, "Kahve eşlikçilerime bakın, küflenmiş çikolataya ilk defa şahit oluyorum. Üstelik son tüketim tarihine daha var. Muhtemelen tedarik zinciri sürecinde muhafaza koşullarında bir problem var" paylaşımında bulundu.

G Lte8Vx W Y A Aa Z7

CEO KÜPLERE BİNDİ

Çikolata markasının CEO'su Elif Aslı Yıldız Tunaoğlu, paylaşımı görünce küplere bindi. Kullanıcıya etiketiyle yanıt veren Tunaoğlu'nun açıklamaları tepkilere neden oldu. "Avukatlarımız iletişime geçecektir sizinle ama ben kendi işimi kendim çözmeyi severim" diyerek tehditkar açıklamalarda bulunan CEO şu ifadeleri kullandı;

"Bu ürünler hayatta küflenmez biliyor musun? Hadi doğru diyelim. Sen bence acil şekilde evindeki nem oranına falan baya bir bakmalısın. Bir de linkedinde paylaşacak hiç başka içeriğinin olmaması ne acı. Haklısın prim yapmak için bize baya ihtiyacı var herkesin. Baksana aşağıya "çöp" falan yazanlara. Bizim avukatların marka Karalama, Marka değeri düşürme vs'den isteyeceğinden herkes habersiz. Ayrıca! Bize böyle bir durum olsa söyler telafisini istersin. Karşında senin dev Migros ve biz varız. Herkes ürünün öyle arkasındaki. Haydi size kolay gelsin. Avukatlarımız iletişime geçecektir sizinle ama ben kendi işimi kendim çözmeyi severim"

TEPKİLER PAYLAŞIMI SİLDİRDİ 

Tunaoğlu'nun sert çıkışına sosyal medyadan tepkiler gecikmedi. Gelen tepkilerin ardından CEO paylaşımını sildi. Instagram hesabından yeni paylaşımlar yapan Tunaoğlu şu ifadeleri kullandı;

"Ah ülkemin güzel insanları... Ah güzel rakiplerim ki bizi rakip görenlere göre baya küçüğüz. Neyse. Sadece imla kurallarıma takıldınız. Özür dilerim herkesten imla kurallara uyumun yazılarımda hız kaynaklı eksik kalmış. Sosyal medya uzmanlarıma bırakmayacak kadar tez canlılığımın da etkisi var tabii. Kabul edelim şimdi işi bilene bırakmak lazım. Ben bu kadar önemli değilim ya da güzel dilimizi sosyal medya içinde kullanım notum hiç bir şeye referans değil. Tıpkı İngilizce yazma ve konuşma arasındaki farklılıklar gibi. Bu arada telefonum ing. klavye ve gözlerimde çok ciddi bir kuruluk var göremiyorum. Size zahmet benim hatalarımı yazım ve imla denetimini yapıp/düzeltir misiniz. Bu cümledeki yanlışları bulacak ve düzeltecek insanlara şimdiden teşekkür ederim."

"ÇÖP DİYİNCE SAKİN KALAMADIM" 

Tunaoğlu'nun açıklamaları bununla sınırlı kalmadı. Tüketicinin ürüne 'çöp' demesine sinirlendiğini söyleyen Tunaoğlu diper paylaşımında ise şunları söyledi;

"Sormuşsunuz bana şunu söylemek çok mu zor diye! Onca insanın ekmek yediği emek verdiği bir üretici için bu postun altına yapılan yorumlarda, "çöp üretiyorsunuz" deyince sakin kalmak çok zordu. Sahiplenmek ve korumak, haksızlığa karşı gelmek yaradılışım da var. Hayatımın sonuna kadar da vazgeçmeyeceğim sanırım. Ancak yazım dili vs. derken kime yazdığım ciddi seviyede yanlış anlaşılmış ve karışmış durumda haklısınız. 'Çöp satıyorsunuz' diyenlerdir avukatlarımızın görüşmesi gereken. Yanlış anlaşıldığı, yeterince özne yüklem yerine oturmadığı ve tüm yazım/imla hataları için özür dilerim. Yine eklemek isterim ki satan da üreten de ürünün arkasındadır. Bizimle direk olarak iletişime geçme yönetimi, durumun sebebi/kaynağı belli olmadan kamuoyunu yanıltma olmamasını tercih ederdim. Ama bu da kabul. Türkçe lastik değildir, çekiştirmeyelim lütfen bir diğer ricam. Bu yazıdaki imla ve yazım hataları için özür diler, düzeltmeler için şimdiden teşekkür ederim" 

Kaynak: HABER MERKEZİ