Rekabet Kurumu'ndan yapılan yazılı açıklamada, Amazon'un İtalya'daki internet sitesi üzerinde birçok ürün için satın alma seçeneğinin "tek seferlik" yerine otomatik olarak "yinelenen periyodik satın alma" şeklinde ayarlandığına dikkat çekildi. Bu durumun tüketici tercihlerini önemli ölçüde kısıtladığı ve tüketiciyi, gerçekten ihtiyacı olmasa da o ürünü almaya teşvik ettiği belirtildi.

Kurum, bu nedenle Amazon'a 10 milyon euro ceza verdi. Ceza, Amazon'un yan kuruluşları olan Lüksemburg merkezli Amazon Services Europe ve Amazon EU'yu da kapsadı.

İtalyan ANSA ajansında çıkan habere göre, Amazon'un bu cezaya itiraz etmeyi planladığı belirtildi. Şirketin, karara katılmadığını ve cezaya konu olan "Abone ol ve tasarruf et" programı sayesinde müşterilerinin tasarruf ettiğini savunduğu kaydedildi.

Rekabet Kurumu'nun bu cezayı, tüketicilerin bilinçli tercih yapma hakkını korumak ve şirketlerin pazarlama taktiklerinin tüketicileri yanlış yönlendirmesini önlemek amacıyla verdiği belirtildi.

Kaynak: AA