8900 Defa Okundu

Son iki yazımda ele aldığım konuları kanıtlayan önemli bir gelişmenin meydana gelmesinden dolayı bu iki yazının devamı niteliğinde bir yazı yazmak şart oldu.

"Yediğimize içtiğimize yazık etmeyin!" ve "Sosyal medyamıza kim dokunuyor?" başlıkları ile yazdığım yazıda; gıda sağlık ve beslenme ile ilgili bilgi kirliliğine karşı etkin mücadele için hazırlanan yasa tasarısı ve sosyal medyanın denetlenmesi ile ilgili yasa tasarısı idi.

 Her iki yasa tasarısında sadece muhalifi olma refleksi ile bu yasaların yasaklayıcı, sansürleyici ve doğruların saklanması için hazırlandığını iddia eden müzmin muhalifler büyük kıyametler koparıp, kampanyalar hazırladılar. Gerçeği yansıtmayan haberler yaparak gündem oluşturup, bu yasa tasarılarının yasalaşmasını engellemek için ellerinden geleni yaptılar.

 Muhalefet yapmak adına toplumun çıkarlarını gözetmekten uzak, siyasi rant elde etmek için giriştikleri bu çabalarla topluma yapılacak en büyük kütlüğü yapmaktan geri durmadılar. 

 Bu yazıyı kaleme almama neden olan son olayı duyunca acaba yasalara muhalefet edenler ne düşünecekler?

 Toplumun, sağlığını ve kişisel haklarını gözeten bu yasa tasarılarının ne kadar önemli olduğu gösteren bu olay hakkında nasıl bir kampanya yapacaklar? Bu olayı da savunabilecekleri mi?

 Ticaret Bakanlığı, Reklam Kurulu'nun bazı ünlülerin tanıttığı takviye edici gıda ürününe ceza kestiği haberini duydunuz mu bilmiyorum ama ben yine de kısaca biraz bahsedeyim.

 Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu sosyal medya hesaplarından paylaşım yapan 6 ünlü isme ve reklam vereni olan Bilge İlaç Bitkisel Ürünler'e her biri için 104 bin 781 lira olmak üzere toplam 733 bin 476 lira para cezası verilmesine ve söz konusu tanıtımların durdurulmasına karar verdi.

 Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamada "Tüm dünyayı etkileyen Koronavirüs salgının mart ayında ülkemizde de görülmeye başlaması üzerine internet başta olmak üzere bazı mecralarda “bağışıklık sistemini güçlendirdiği”, “Koronavirüse karşı koruduğu veya iyi geldiği” iddialarıyla bazı ürünlerin reklam-tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinde bir artış yaşandığı ve bundan ticari rant elde etme girişimi gözlenmiştir. 

 Bu reklamlardan, “No Attack” isimli, çeşitli bitkisel özlerin karışımından oluşan takviye edici gıda niteliğindeki ürüne ilişkin olarak, kamuoyunda yakından tanınan ve milyonlarca takipçisi olan bazı ünlülerin sosyal medya hesaplarında paylaştıkları videolar, kamuoyunun gündemine gelirken, bazı TV kanallarının haber bültenlerine de konu olmuştur. 

Ünlü isimlerce sosyal medya hesaplarından paylaşılan videolarda, reklam olduğu açıkça belirtilmeksizin “No Attack” isimli ürünün “bağışıklık sistemini güçlendirdiği, böylece koronavirüs dahil her türlü viral ve bakteriyel enfeksiyonlara karşı koruyucu, iyileştirici etkiye sahip olduğu, ürünlerin bizzat kendilerince de kullandığı ve faydalı sonuçlar elde edildiği” açıklamalarına yer verildiği  anlaşılmıştır.

 Söz konusu ürünle ilgili olarak Sağlık Bakanlığı ve Tarım ve Orman Bakanlığı’nca yapılan inceleme ve araştırmalar neticesinde, ürünün  resmi kayıtlarının olmadığı tespit edilmiştir.’’ İfadelerine yer verdi.

 Neleri ile ünlü oldukları ve nasıl ünlü oldukları hepimizin malumu, medyanın magazin malzemesi bu insanların toplumun sağlığını hiçe sayarak sadece para kazanma hırsı ile yaptıkları bu kepazeliğe karşı, toplum bu yeni yasalaşan tasarılar olmazsa kim koruyacak?

 Bu rantiyecilere, sözde sanatçılara, yalancı uzmanlara, sözde bilim adamlarına, gıda bezirganlarına kim dur diyecekti?

 Sosyal medyayı kendi mesleki iletişim alanları olarak kullanmak yerine rant kapısına çeviren bu düzenbazlardan kim hesap soracaktı?

 Bilgi kirliliğini saklanan gerçekler gibi gösterip ceplerini dolduran bu paragözleri kim durduracaktı?

 Gıda, beslenme ve sağlık konusunda bilgi kirliliği ile mücadele için hazırlanan yasa tasarısına “Zehire zehir demek cezalandırılıyor” çığırtkanlığı ile manşetler atan, kampanyalar yapan arkadaşlar bu son olaya ne diyeceksiniz?

 ‘’Sosyal medyama dokunma’’ kampanyaları başlatan özgürlükçü demokrat arkadaşlar sosyal medya hesapları ile ne olduğu belli olmayan şeyleri koronavirüs ilacı diye satan magazin ünlülerine ne diyeceksiniz?

Toplumu dolandıran bu ünlülere ‘’Bana zehir satma’’ ya da ‘’ sağlığıma dokunma’’ diyecekler mi?

 Onlara karşıda kampanyalar hazırlayıp, onları protesto edecek misiniz? 

 Ünlülerin büyük yalanlarına ne diyeceksiniz?

Yorumlar