Pandemi sürecinde bir açık bir kapalı sürecin ardından okullar ve üniversiteler eğitim vermeye başladılar bile. Öğrenciler ve veliler oldukça heyecanlılar. Peki bu heyecanı nasıl yönetebiliriz ?

Pandemi sürecinde bir açık bir kapalı sürecin ardından okullar ve üniversiteler eğitim vermeye başladılar bile. Öğrenciler ve veliler oldukça heyecanlılar. Peki bu heyecanı nasıl yönetebiliriz ? Yaklaşık iki yıl sonra okula geri dönüş sürecinde nelere dikkat edilmelidir ?

Ailelerin, özellikle aşağıda belirttiğim beş noktaya dikkat etmeleri gerekiyor. Okula geri dönüş sürecinde dikkat edilmesi gerekenleri beş başlık altında anlattım:

1- ÖĞRENCİLER ARASINDA KAYGI VE ENDİŞEYİ ARTTIRMAYIN

Aileler olumsuz konuşmalardan kaçınmalı özellikle beş noktaya dikkat etmeli. Birincisi okuldaki Korona virüs tehdidiyle ilgili. Çocuğun belirli bir miktar kaygı duyması, gerekli hijyen ve korunmayı sağlaması açısından önemli. Buna ihtiyaç duyuyoruz. Ancak ebeveynler ve çocukların kaygıları bunu aşıyorsa bu durum kontrol altına alınmalı.

2- ÖĞRENCİLERİN YANINDA 'KAYIP NESİL' DEMEYİN

İkinci konu ise diğer insanlarla konuşurken 'Bu nesil kayıp nesil, bir buçuk yıldır bu çocuklar hiçbir şey öğrenemediler' gibi cümleler kurulmaması. Zira çocuk bunu duyduğu zaman kendini eksik hisseder. Zaten her yıl bir üst sınıfa geçtiğinde öğrenmek için çabalar. Ancak bu tarz olumsuz konuşmalar çocuğun kendisinden beklentisini düşürmesine neden olur, kaygısını artırır ve iyimserliğini azaltır. Diğer yandan eğer çocuk akademik olarak zorlanarak okula başlıyorsa öğrenme süreci kaygı verici olabilir. Bu sebeple öğretmeye yavaş yavaş başlamalı.

3- AŞI ÖĞRENCİLERİN KONUSU DEĞİL- SİYASİ MALZEME HİÇ DEĞİL

Üçüncü konu ise aşı taraftarlığı ya da karşıtlığı. Özellikle lise ve Üniversite öğrencileri arasında kamplaşmaya neden olacak konuşmalardan herkes mutlaka kaçınmalı. Siyasi söylemler ile öğrenciler arasında öfke ve düşmanlık tohumları ekilmemeli. Aşı, çocuğun ve eğitimin konusu değildir.

4- EĞİTİM-ÖĞRETİM VE OKULA DEVAM KONUSUNDA ZORLAMAK OKULDAN SOĞUTUR

Okula dönüşe kısa bir süre kala öğrencilerin eskisi gibi özlemle okula gitmeyi arzuladıklarını düşünmek kadar yine okulların kapatılarak evden derse devam etmek istediklerini düşünmek de olası. Öğrenciler arkadaşlarını görecekleri ve vakit geçirebilecekleri için heyecanlı. Ancak eski öğrenme istekliliğinin ve hızının olamayacağının farkında olduğu için endişeli. Bu çok normal. Burada tüm paydaşlar sorumluluk alarak bunu gidermeli. Ebeveynler çocuklarının istedikleri seviyeye hemen gelemeyebileceğini fark etmeli. Onları zorlamak çocukların daha da gerilmesine hatta okuldan soğumalarına neden olur.

5- ON İKİ MADDEDE OKULA DÖNÜŞ TÜYOLARI

Okula geri dönüş sürecini daha sağlıklı geçirmek için, aileler, öğrenciler ve öğretmenlerin yapması gerekenleri şöyle sıralayabilirim;

Aileler,

  • Uzun bir Korona Virüs ve Pandemi sürecinin ardından öğretmenler öğrencilerin okula uyum sağlamalarına destek olmalı.
  • Yüz yüze eğitimin önemini vurgulamalı.
  • Öğrencileri başarıya odaklamalı ve onları motive etmeli.
  • Düzenli çalışma alışkanlığı geliştirmelerine yardım etmeli.
  • Çocuklarına güvenmeli.
  • Gerekirse, aileler ve ebeveynler bu ve benzer konularda profesyonel yardım almalı

Öğrenciler,

  • Okula devam etmeye özen göstermeli.
  • Okullarına, öğretmenlerine ve arkadaşlarına kavuşuyorlar, derslerine odaklanarak dikkatle dinlemeliler.
  • Cep telefonu, tablet, playstation gibi araçlardan bir süre uzak kalmalılar.
  • Yüz yüze eğitim sürecinde düzenli çalışma alışkanlığını etkin bir biçimde uygulamalılar.
  • Gerekirse, öğrenciler bu ve benzer konularda profesyonel yardım almalı

Öğretmenler,

  • Okullar temizlik ve hijyen konusuna en üst düzeyde özen göstermeli.
  • Öğrencileri güzel sürprizlerle karşılamalı.
  • Öğrencilerine gereken önemi ve değeri vermeli ve onları yüz yüze eğitimde başarıya odaklamalı.
  • Gerekirse, öğretmenler bu ve benzer konularda profesyonel yardım almalı