Örgütün hizmet birimleri ve idaresi 5

Okudukları okulda cemaat evinde kalanlar, "ikiyüzlülerdi beş yüzlüler oldular, okulu kerhaneye çevirdiler, namussuzlar" şeklinde hakaret ve rencide edici sözler sarf etmişlerdir.

Bu sözlerini okul içerisinde devam ettirip arkadaşlarıyla birlikte kendisini küçülttüklerini, cemaat evinde kalan bir erkek öğrencinin arkadaşları ve kendisini alenen göstererek yüksek sesle bağırıp "bunlar okulu kerhaneye çevirdi, kalksınlar buradan gitsinler" dediğini, olayla ilgili şikâyette bulunamamıştır.

Kız olduğu ve küçük ilçe olduğu için korktuğunu, cemaat evinde kalan R.G’nin evden ayrılacağını söylediği için ailesini arayıp "kızınızın gittiği yol yol değil, yaşı çok küçük ama sevgilisi var" dediklerini, kıza iftira edilmiştir.

Ailenin kızlarını okuldan aldığını, kızın ailesinden dayak yediğini ve bir hafta hastanede yattığını duyduğunu, Bozova'da dört erkek ve dört kız cemaat evinin olduğunu, evleri ablaların idare ettiğini, ablaların Derya Kuşçu'ya bağlı olduklarını, kimlik bilgilerini Derya Kuşçu'ya veren kişilerden şikâyetçi olmuştur.

Cep telefonu numarası ve aile bilgilerini bu kişilerin nereden, nasıl ele geçirdiğini bilmediğini anlattığı, Müşteki sıfatıyla dinlenen tanık R.G’nin ifadesinde: Bozova Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesini kazandığını, 2014 yılında okula kayıt yaptırdığını, ilçede yurt olmadığı için cemaat evinde barınmak zorunda kalmıştır.

Bozova'da üniversite öğrencisi bir kızın karşılayıp cemaat evine götürdüğünü, Derya Kuşçu ile görüştüklerini, üniversitede okuyan ablalar ile birlikte bir miktar para karşılığı kalmak üzere anlaştığı, kaldığı evin sorumlu ablasının Zeynep Balıktutan olduğunu belirtmiştir.

Bozova'da dört ayrı yerde öğrenci evi olduğunu, her birinin başında bir ablanın bulunduğunu, hangi evde kimin kalacağına Derya Kuşçu'nun karar verdiğini belirtmiştir.

Aidatları topladığını, kaldığı evde küçük olduğu için ev işlerinin çoğunluğunu kendisine yaptırdıklarını, okul eğitiminden çok Fetullah Gülen kitapları, CD’leri ve Fetullah Gülen'in hayatı ve risalelerle ilgili kitap okutup video izlettirdiklerini, yeterince ders çalışamadığını da belirtmiştir.

Ailesini arayıp okuldan almalarını söylediğini, babasının kendisini okuldan aldığını, Fetullah Gülen videolarını izlemeyenlerin veya sohbete katılmayanların üzerinde baskı kurulup zorlandığını, şiddet uygulanmadığını ancak bunu yapmayanların evden atılmakla tehdit edildiğini, ailesinden herhangi bir şiddet ve baskı görmediğini, olayla ilgili kişilerden şikâyetçi olduğunu anlattığı, (Deliller-1 Kls. 7 Nolu Delil: Tanık ifadeleri, rapor ve diğerleri)

Buna göre;

1-) FETÖ'nün ilçelerde ve illerde örgütlendiği, öğrencilerin kalacak yeri olmamasından istifade ederek onlara sorumlu abi ve ablalar aracılığıyla ev kiraladığı, masrafını öğrencilerden aldığı, her evin sorumlu abi veya bir ablasının olduğu,

2-) Öğrencilerin şahsi ve kimlik bilgilerinin üniversiteden örgüt elemanları tarafından örgüt ablasına verilerek cep telefonunu arayıp örgüte kazandırıldığı, şahsi bilgilerin üniversiteden hukuka aykırı maksat ve yollarla elde edildiği, bu bilgiler kullanılarak irtibat kurulduğu,

3-) Kayıt yaptırmada yardımcı olmak ve kalacak yer konusunda yardım etmek bahanesi ile irtibat sağlanan öğrencilerin evlere aktarıldığı, önce evde her türlü serbestlik varmış gibi algılatıldığı ve sonra örgütlü olarak eğitim verilerek öğrencilerin baskı ve tahakküm altına alındığı,

4-) Örgütün ilçelerde ev ablası abisi, bölge temsilci ablası veya abisi, ilçe veya semt sorumlu abisi veya ablası şeklinde hücre yapılanması oluşturduğu, her evde en fazla beş kişinin kalabildiği,

5-) Öğrenci evi olarak gösterilen hücrelerde her gün mutlaka Fetullah Gülen kitapları okutulup videoları izletilmektedir. Örgütün amacının benimsenmesi için çalışılmakta, örgütsel eğitime katılmayanlara baskı uygulanmaktadır. Şiddet uygulanmasa bile öğrenciler evden kovulmakla tehdit edilip, evden ayrılan kişiler mağdur edilmeye çalışılmaktadır. Aileleri aranarak kötü yola düştüğü, ahlaksız hayat sürdüğü gibi dedikodular çıkarılıp, bu yolla kız öğrencileri ailelerinin ezmesi sağlanmaktadır. Ayrılmayı önlemek için kız öğrencilere iftira edilip, erkek arkadaşı olduğu, ders çalışmadığı, gibi ifadelerle mağdur edilmektedirler. Üniversitede de ayrılan öğrencilere yönelik küçültücü tavırlar geliştirilmiştir.

6-) Öğrenci evinde siyasi faaliyet yürütüldüğü, AK partiye karşı çıkıldığı, hakkımız helal etmiyoruz diyerek örgütlü siyasi bir tavır geliştirildiği,

7-) Sorumlu ablaların kod adı kullandığı, gizlenmeye önem verdikleri,

8-) Kız öğrencilerin kıyafetleri, arkadaşları, makyajlarına sorumlu ablanın karışıp baskı kurduğu, öğrencilerin rahat bir ortamda değil, baskı ve tehdit altında tutulduğu, kişilerin çaresizliklerinden örgütün istifade ettiği anlaşılmaktadır.