1. Light ve ılımlı İslam Projesi: Bunu ABD Evangelistleri, İsrail, Siyonistler ve diğer İslam karşıtı güçler çıkartmış olup; içi boş, Şeriatsız fıkıhsız bir din türetmek, gerçek İslam’ın yerine beşerî bir hümanizma ve ideoloji getirmek için planlanmıştır.

2. Sünnet düşmanlığı. Sünnet karşıtları, Sünneti ya tamamen inkar ediyor, yahut sahih hadislerin bir kısmını inkar ediyor.

3. Sünnet ayıklama hıyaneti: Bunlar, AB kriterlerine uymayan sahih hadisleri inkar edip ayıklamışlardır.

4. Fazlurrahmancılık: Bu cereyan Kadiyanilik gibi İslam dışı bir akımdır. Bin dört yüz küsur yıllık İslam tarihinde görülmüş en yıkıcı bid’at fırkasıdır. Bunların tezleri kabul edilip yayılırsa ortada din diye bir şey kalmaz.

5. Kemalizme uygun bir din çıkartma ve uydurma faaliyetleri: Kemalizm ile gerçek İslam temelden birbirine aykırı olup birbirleriyle bağdaşmaz ve uyuşmazlar.

6. Kenan Evren Paşanın okullara koydurduğu aldatmaca din derslerinde okutulan, öğretilen İslam.

7. Sünniliği Şiiliği bırakalım, bütün Müslümanlar Kur’anda birleşsin ütopyası.

8. Mısır’da, Pakistan’da, şurada burada zuhur etmiş, İslam dinini siyasetle özdeşleştiren aktivist İslamcılık cereyanları.

9. M. Kemal’i veli ilan eden bazı bozuk Kemalist tarikatlar.

10. Müslümanları sekülerleştirerek, dünyevileştirerek din ile hayatı birbirinden ayırt etmeye çalışan sinsi faaliyetler ve cereyanlar.

11. Ümmeti birbirinden kopuk bin parçaya ayıran İslamcılıklar, İslam Protestanlığı projesi.

12. Dinde reform, dinde değişim, dinde yenilik cereyanları.

13. İranlı olduğu halde kendini Afgan, Şiî olduğu halde Sünnî gösteren, taqiyyeci, kitmancı, azılı Farmason Afganînin ekolü.

Yukarıda on üç bid’at cereyanını saydım. Bu listeye bazı ilaveler yapılabilir.

Bütün bunlar Kur’ana, Sünnete, Şeriata, icmâ-i Ümmete, cumhur-i ulemanın ittifakına dayalı gerçek İslama zarar vermektedir.

a. Gerçek İslamda din dünya ayırımı yoktur.

b. Peygamberimizin (Salat ve selam olsun ona) Sünneti olmadan Kur’an doğru şekilde yorumlanamaz. Sünnet müfesserdir.

c. Fıkıh olmadan iki rekat namaz bile doğru şekilde kılınamaz.

ç. İslam bir ideoloji değildir, bir hümanizma da değildir. Hak dindir.

d. Dinî konularda ihtilaf ve tefrika çıktığı vakit Sevad-ı Âzama tâbi olmak gerekir. Sevad-ı Azam Ehl-i Sünnet ve cemaattir.

e. Bütün mü’minlerin tek bir Ümmet oluşturmaları gerekir.

f. Ümmetin başında râşid ve âdil bir Halife bulunması ve mü’minlerin ona biat ve itaat etmesi gerekir.

g. Halifenin Ümmet işleri meşveretle, ehliyetli ve güvenilir isimlerden oluşan Şûraya sorarak görmesi gerekir.

h. Ümmet bünyesinde emr-i mâruf ve nehy-i münker yapan heyetlerin, hisbe teşkilatının olması gerekir.

i. İcazetli râsih alim ve fakih olmayan kimseler Kur’andan ve Sünnetten kendi re’y ve hevalarıyla hüküm çıkartamazlar, yorum yapamazlar. Herkes eline bir Kur’an tercümesi alsın ve dinini kendi kafasına göre anlayıp yorumlasın demek dini sinsice yıkmak demektir.

Bütün mü’min kardeşlerimi yıkıcı bid’at cereyanlarından uzak durmaya, Ehl-i Kur’an ve Sünnet dairesi içinde bulunmaya, İslamı Resulullah Efendimizin anlattığı ve öğrettiği şekilde anlayıp yorumlayan Selef-i Sâlihîn içinde yürümeye min gayri haddin dâvet ederim.