Neden en zeki çocuklarımız politikadan uzak duruyor ve bu ülkeyi en az dert ediniyor? Çünkü en zeki çocuklarımıza en iyi eğitimi vermek istiyoruz. Bu ülkede en iyi eğitim de Amerikan, Fransız, Alman ve İtalyan okulları tarafından sunuluyor.

Neden en zeki çocuklarımız politikadan uzak duruyor ve bu ülkeyi en az dert ediniyor? Çünkü en zeki çocuklarımıza en iyi eğitimi vermek istiyoruz. Bu ülkede en iyi eğitim de Amerikan, Fransız, Alman ve İtalyan okulları tarafından sunuluyor. İnsanlar çocuklarını bu okullara göndermek için yarışıyor. Peki bu okulların kadroları milli bir eğitim yapmayı önemsiyor mu? Kesinlikle hayır.

Demek ki ülkenin derdiyle dertlenen yerli ve milli bir eğitim sistemimizin olması ve en zekilerimizin de bu okullara gitmesi gerekiyor. İmam hatipler böyle okullar mıdır bilmiyorum. İmam hatiplerin sayısı artıyor. Verdikleri eğitimin kalitesi de yapılan yatırımlarla orantılı olarak artıyor. Fakat 'kalite' ve 'imam hatip' kelimelerinin yan yana telaffuzu bu ülkede hala yadırganan bir şey.

Bu durum iş başa düşünce netleşir: Çocuğu lise giriş sınavlarında çok yüksek puan almış muhafazakar bir anne ve baba çocuğunu imam hatip lisesine mi gönderir yoksa hocalarının çoğu Alman veya Fransız olan liselere mi? Eğitimci olanlar böyle bir durumda imam hatip liselerinin şansının düşük olduğunu bilirler. Demek ki muhafazakar aileler bile hali hazırda seküler eğitim talep edebiliyor.

Katılmayanlar olabilir ama buradaki bakış açısı bana göre, 'imam hatip lisesine gidip ne olacağı belli değil, bari bu okullara gitsin de dil öğrensin' şeklindedir. Bu ülkede imam hatipler bir zamanlar yerliliğin, milliliğin, özgür düşüncenin ve haklı çıkışların adresi idi. Şimdi ise düşük puanları, istemeden bu okullara gönderilen öğrencileri ve muhafazakar yöneticilerin desteği ile gündeme geliyorlar.

Kenar mahallede yer alan ve öğretmenlerinin tamamı Türk olan liseler daha mı az seküler diyeceksiniz. Bu konuda haklısınız. Zaten sorun da burada. İmam hatipler evimize en yakın okullara rakip olacak kadar bile gelişemediler. Çocuğu için lise araştırmaya başlayanlara 'gönül rahatlığı ile imam hatibe yazdırabilirsiniz' denecek günler henüz gelmedi. İmam hatipler ana akım olamadı.

Azınlıklar okul kurabilir. Ama onlar sadece kendi vatandaşını okutmak için okul kurmalıdır. Azınlığın kurduğu okullara çoğunluğun en zeki öğrencilerinin gitmek için yarışması ve bu öğrencilerin bu okullarda ülkenin problemlerinden habersiz bir şekilde yetiştirilmesi en büyük sorundur. Bu durum kendi eğitim sistemimizi kuramadığımızın en açık kanıtıdır. Eğitim diğer ürünler gibi satın alınamaz.

Gençlerin, ülkenin derdiyle dertlenmesini sağlamayan hiçbir kurum millî eğitimin bir parçası değildir. Öte yandan böyle kurumlar açmak tabela ile olmaz. Öncelikle tüm okullara hakim bir felsefe kurulmalıdır. Bu felsefe millilik ve yerliliktir. Millilik ve yerlilik; öncelikle kendini bilen sonra da devlete, ümmete ve insanlığa karşı sorumluluğun farkında olan insan yetiştirmektir.