"Kendi ellerinizle kendinizi tehlikeye atmayın " ayeti kerimesini delil göstererek kavi düşmandan kaçan kişilere Eyyub el Ensârî hazretleri رضى الله عنه "Siz, bu ayeti kerimenin manayi celilesini yalnış anlamışsınız! Hakikat mücadelesini vermek , kendini tehlikeye atmak değil, aksine mücadeleden çekinmek kendini tehlikeye atmaktır" buyurdular

Tekalîfi şerîyenin fikhî illeti ayrı, ilahî hikmeti ayrıdir.

S u a l:

"Hazır gıdaya karşı mücadeleye girersek, firaun nefisler bize zarar verirler, felaket olur " diye mücadeleden çekinenler bu alemde ne ile cezalandırılmışlar?


El Cevab: حِكمة بيِّنَة فى لُقمَة طيَّبَة

بسم الله الرحمن الرحيم

وَلَا تُلْقُوا۟ بِأَيْدِيكُمْ إِلَى ٱلتَّهْلُكَةِ ۛ وَأَحْسِنُوٓا۟ ۛ إِنَّ ٱللَّهَ يُحِبُّ ٱلْمُحْسِنِينَ

"Kendi ellerinizle kendinizi tehlikeye atmayın" ayeti kerimesini delil göstererek kavi düşmandan kaçan kişilere

Eyyub el Ensarî hazretleri رضى الله عنه


"Siz, bu ayeti kerimenin manayi celilesini yalnış anlamışsınız ! Hakikat mücadelesini vermek , kendini tehlikeye atmak değil, aksine mücadeleden çekinmek kendini tehlikeye atmaktır" buyurdular.

Mezkür hikmet hazır gıdayı terk mücadelesine dahi tealluk eder.

- bu zamanda olmaz, sabredelim, yavaş yavaş , sozünün yalnış olduğuna da şu hadisi serif delil teşkil etmekte:

عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا , عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ , أَنَّهُ قَالَ : " هَلَكَ الْمُسَوِّفُونَ . رواه مسلم

Yavaş yavaş , yakında terk ederim, diye sonraya bırakmak, helake müncirdir

Eteğin yanarken yavaş yavaş mi söndürürsün

Kutbül aktab küddise sirruhu Bize hakikat talebinde ateşi ve harareti"

mefruta olanlar lazım" buyurdular.

Bir derviş diyor:
"Mana aleminde Sultanul arifin huzurunda yalvarırken hazreti alilerinden bir sual işittim:

- (madami ki ,mücadeleden çekinenleri kınamaktasın ) delilin nedir?

Cevab bilmeden, delil bulamadan perişanu hayran yakardım, yalvardım ,
heman delil teşkil eden ayeti kerimeyi öyle bir tilavet buyurdular ki

Vucudumun her zerresiyle işittim, tüm varliğim kulak olarak işittim !

Mücadeleden çekinlerin afeti akibeti hakkındaki ayeti celile şu idi


رَضُوا۟ بِأَن يَكُونُوا۟ مَعَ ٱلْخَوَالِفِ وَطُبِعَ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لَا يَفْقَهُونَ

Geri kalanlarla beraber olmaya razı oldular. Kalblerine mühür vurulmuştur onların. Artık onlar gerçeği kavrayamazlar

Bir hakikat mücadelesinden çekiniyorsan kalbinin mühürlenmesine razi oldun demek
Feyzi ilahînin kesilmesine razi oldun demek

"Bundan sonraki cevherininiz , sadakatınız ve merbutiyetiniz ile malum olur" kavli dahi bu manayi natıkdir

☀️☘beyt:
Mevlam senin yolunda duşmanına duşmanım
Onlara az meylimden vallahi bin pişmanım

Menzil yakin olsaydi her kes eylerdi sefer
Zafer kolay olsaydi fasık olur muzaffer

اللهم اغفر لي خطيئتي وجهلي وإسرافي في أمري و ما انت اعلم به منى ..آمين