2128 Defa Okundu

Teknolojinin gelişmesiyle beraber, internet dünyasındaki yenilikler ve gelişmelerde süreklilik kazanmaktadır. Özellikle günümüzde sosyal medya platformları sürekli bir gelişme göstermekte ve insanlar tarafından yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Twitter’da insanlar tarafından yoğun bir şekilde kullanılan sosyal medya ağlarından biridir. Twitter internet dünyasının en büyük mikro blog sitelerinden biridir. Dünya üzerinde yaşanan olaylar Twitter üzerinden insanlar tarafından anlık olarak paylaşılmaktadır. Gündelik hayata dair yoğun paylaşımların yapıldığı bu sosyal mecra günden güne kullanıcı sayısını ve büyümesini ilerletmektedir. Twitter’ın bu kadar yoğun bir şekilde kullanılması da firmaların hedef kitlesine ulaşabilmesi adına bu sosyal medya ağı içerisinde bulunmasını gerekli kılmıştır.  

İstatiksel verilere bakıldığında bugün Twitter’ın dünya genelinde aylık 325 milyon aktif kullanıcı sayısına ulaştığı gözlenmektedir. Yine dünya genelinde bir gün içerisinde Twitter üzerinden 500 milyondan fazla tweet atılmaktadır. Twitter’da bir dakikada ise 350 bin tweet atıldığı görülmektedir. Türkiye’deki kullanıcıların Twitter’daki etkileşimleri de oldukça fazladır. Bugün Twitter’ın Türkiye’deki kullanıcı sayısı 10 milyonun üzerindedir. Ortalama 45 milyon internet kullanıcısının olduğu Türkiye’de her üç kişiden birinin Twitter hesabı olduğu saptanmıştır. Yine Türkiye’deki kullanıcılar tarafından günlük ortalama olarak 6.7 milyon tweet atılmaktadır. Bu sayısal verilere bakıldığında, insanların birbirleriyle bağlantı kurmak için veya bir şeylerden haberdar olmak için bu kadar yoğun kullandıkları bir sosyal mecra ister istemez markalarında burada olmasını gerekli kılmaktadır. İşletme yapısına ve büyüklüğüne bakılmaksızın Twitter, firmalar için kullanıcılar ile bağlantı kurma ve bu bağlantıları etkileşime dönüştürme konusunda bir yardımcı konumundadır. Markalar Twitter’ı hedef kitleleri ile etkileşim kurmak, ürün ve hizmet tanıtımlarını yapmak, kampanyalarını duyurmak, yeni hedef kitleler oluşturmak ve pazarlama çalışmalarını yapmak gibi amaçlar için kullanabilmektedir. Bu konuda

Twitter sunmuş olduğu reklam modelleri ile de markalara yardımcı olmaktadır. Peki, kurumsal hesaplar Twitter’da nasıl yer edinebilîr? 

Yeni bir kurumsal twitter hesabı Granada Dergisi: 

2013 yılında yayın hayatına başlayan iki ayda bir yayınlanan Granada Dergisi yıllarca edebiyat severlerin vazgeçilmezi olmuş yaklaşık 5 yıllık bir arada sonra sadece djital ortamda yeni kadrosu ile yayın hayatına devam etme kararı almıştır. 

https://www.granadadergisi.com/ 

İnternet sitesini güncelleyerek dijital ortamdaki ilk sayısının tanıtımını ve bilgilendirmelerini 

https://twitter.com/GranadaDergisi

Twitter hesabından paylaşmaktadır. Kurumsal bir hesabın twitter süreclerini dm yoluyla editorlerine veya editor@granadadergisi.com mail adreslerinden bizzat kendilerine ulasabilir ve kurumsal hesap yönetimi konusunda ücretsiz danışmanlık alabilirsiniz. 

Twitter ile İlgili Bilinmesi Gereken Terimler 

Twitter ile ilgili en çok kullanılan ve bilinmesi gerekilen terimlere bir göz atalım. 

Tweet:

Maksimum 280 karakter kullanılarak oluşturulan gönderi biçimidir. Tweetler metin, fotoğraf, link veya videodan oluşabilmektedir. 

Yanıtla:

Twitter’da takip ettiğiniz ya da herkese açık olan takip etmediğiniz hesaplar tarafından atılmış olan tweetlere cevap vermek için kullanılan seçenektir. Atılan tweetlere yanıtlar vermek, Twitter’daki aktifliğin bir göstergesi olabilmektedir. 

Retweet:

Bir Twitter kullanıcısının atmış olduğu tweeti, kendi Twitter sayfanızda yayınlamanızdır. Retweetlerinizi sizi takip eden diğer kullanıcılarda görebilmektedir. 

Hashtag (Etiket):

Atılan tweet içerisinde bir kelime ya da kelime grubunu kategorize etmek, etiketlemek maksadıyla

yapılmaktadır. İlgili kelimelerin başına # işareti konulmaktadır. Bu sayede o kelimeyle ilgili atılan tüm tweetler ortak bir havuzda toplanarak erişilebilir olmaktadır. Yani ilgili hashtage tıklandığında onla

ilgili atılan tüm tweetleri görebilirsiniz. 

Trend Topic (Gündem):

Twitter kullanıcılarının atmış oldukları tweetlerde belirli bir hashtag, kelime ya da kelime grubu ile

ilgili çok sayıda tweet atılmasıyla, o konunun en çok konuşulan listesinde yer almasıdır. Trend topic, Twitter kullanıcıları arasında en çok konuşulan, popüler konuları belirtmektedir. 

Mention (Bahsetmek):

Atılan tweet içerisinde başka bir kullanıcının Twitter isminin eklenmesidir. Bu tweet ilgili kişiye

bildirim olarak gitmektedir. Tweet içerisine bahsedilmek istenen kişinin tweet ismi başına @ işareti koyularak yazılmaktadır. 

Following:

Twitter’da kullanıcıları takip etme işlemi following olarak anılmaktadır. Birini takibe aldığınız zaman o kişinin tüm tweetlerini, retweetlerini görebilirsiniz. 

Followers:

Twitter’da sizi takip eden kullanıcılar için kullanılan terimdir. Follower’lar ilgili hesabın tüm mesajlarını görebilir, tweetlerine yanıt verebilir ve eğer hesap herkese açık hesapsa tweeti retweet yapabilir. 

Twitter Direkt Mesaj (DM):

Twitter içerisinde özel olarak mesajlaşmayı temsil eden terimdir. 

Twitter List:

Twitter üzerinde takip edilen ya da edilmeyen kullanıcıları ortak özelliklerine göre sıralayıp,

listelendiği alandır. Bu liste kategorisini ister kapalı tutabilir, isterseniz açık hale getirebilirsiniz. 

Spaces:

Twitter Spaces kullanıcıların bir sohbet odası oluşturmasını sağlar. Kullanıcıların oluşturdukları sohbet odaları herkese açıktır ve dolayısıyla takip etmediği kişiler dahi bu odalara konuk olabilir. Odalara

istenilen kullanıcıları mesaj, tweet ya da farklı bir platformda bağlantının paylaşılması ile davet etmek mümkündür.

Yorumlar