89376 Defa Okundu

Bir hanım yazarımız gazetesinin köşesinde şöyle başlamış yazısına; “Bir kesimi yerinden hoplatacak bir sonuç. Biliyorum! Kız çocuklarıyla erkeklerin birlikte okumasını savunan, genç insanların sağlıklı gelişimi için karma eğitim modelinin şart olduğunu düşünen herkesi şaşırtacak bir yazıya rastladım”

Köşesindeki yazıya böyle başladıktan sonra İngiliz The Times’dan bir alıntı yaparak kız ve erkek okullarının başarı oranının, karma eğitim yapanlara kıyasla daha yüksek olduğunu “ispat” etmiş.

Ülkemizde “hoplayacak” bir nesil ortaya çıktı, manevi değerlerimizden uzaklaşmaya başladığımızdan beri.
Bu nasıl bir  zihnî yapı ki, karma eğitime bu kadar “sarsılmaz” bir bağ ile bağlanmış?
Şimdi ben sormak isterim, yerinden “hoplayacak” olan kesim kim?

Kız çocuklar ile erkek çocukların farklı mekânlarda eğitim görmesinden “bir kesim” niye “hopluyor?” Neden rahatsız?
“Yerinden hoplayanların” çocukları yok mu?
Kız ve erkek çocukları farklı mekânlarda eğitim aldıkları takdirde başarılı oluyorlarsa o bahsi geçen “bir kesim” niye “hopluyor?”
Söz konusu olan “bir kesim” bu milletin bir parçası değil mi? Bu vatan evladı değil mi?
Bu “bir kesim” çocuklarının başarılı olmasından memnun olmaz mı?
O zaman “hoplayacak” olan “bir kesime”  şunu sormak gerekmez mi?
Siz çocuklarınıza eğitim aldırmaktan maksadınız nedir?


Başarı oranı karma eğitimde daha düşükse niye çocuklarınızı ısrarla ve inatla “karma” eğitime göndermekte berdevamsınız?
Ülkemizdeki bu “bir kesimi” anlayabilmek için merak ediyor ve soruyorum:
“Siz çocuklarınızın derslerinde başarılı olmasından şikâyetçi misiniz?”
İngiltere’de karma eğitimin, ayrı sınıflarda eğitim veren okullara kıyasla başarılı olmadığı ispat edilmiş.
Daha ne istiyorsunuz?

Sizi nasıl ikna etmek lazım?
Geçen senelerde Kudüs’ü ziyarete gitmiştim orada İsrail’in eğitim sistemini de inceleme fırsatı buldum oradaki okulların tamamına yakını kızlar ve erkekler ayrılmış durumda ve başarı oranları da çok yüksek, ne oldu yani böyle olunca gerici mi olunuyor?
Sizin karma eğitimdeki inadınızın sebebi ne?
Bu vesileyle bir hatıramı burada nakletmek istiyorum.
Geçtiğimiz hafta özel arabamla giderken “oto stop” yapan bir lise öğrencisini arabama aldım.
Kendisiyle tanıştık ve muhabbeti ilerlettik.
Bu öğrenciye nereye gittiğini sordum.
Cevap: “kız arkadaşımla buluşmaya”.
Muhabbeti ilerlettiğimi söylemiştim ya “ne yapıyorsunuz kız arkadaşınızla?” diye sordum.
“El ele tutuşuyoruz.  Konuşuyoruz. Yiyiyoruz, içiyoruz ve eğleniyoruz”.
“Hepsi bu kadar mı?” dedim.
Lise birinci veya ikinci sınıf olduğunu tahmin ettiğim öğrenci “tabi, biraz daha ilerisine doğru gideriz” dedi ve ne demek istediğimi anladı.
Burada ifade edemeyeceğim şeyleri söyledi.

Dedim ki “senin bu şekilde birlikte olduğun kızların yaşları nedir?” diye sordum.
Cevap: “Bir tanesinin yaşı 14 ikisinin yaşı 15”.
“Demek 3 kız öğrenciyle çıktın şimdiye kadar, öyle mi?” dedim ve şunu sordum:
“Bu kızlar ileride evlenecekler. Bu durum sorun teşkil etmez mi?”
Cevap: “ileride sorun teşkil etmesi konusu ileride düşünülür.  Önemli olan günümüzü gün etmektir.  Erkek arkadaşı olmayan kızlar ayıplanır”

Bu cevap karşısında ben şok vaziyettim.
Bu kızların evlenme vakti geldiğinde bu “sorunu” nasıl çözeceklerini çok merak ettim” diye sorumu yönelttim tekrar liseli öğrenciye.
Cevap: “O benim sorunum değil kızların sorunu. Ama bildiğim kadarıyla tıbbî olarak bir çözüm buluyorlarmış”

Liseli öğrencinin bu “rahat” tavrı beni derin derin düşündürdü.
“Birlikteliğe” varan bu kız-erkek arkadaşlığı ortaokul seviyesine kadar düşmüşse, fuhuşu normal gibi gören Bu çocuk kadınların sorumlusu kim!
Böyle mi imanlı nesil yetiştireceğiz!

Eğitim sistemimizi değiştirmedikten sonra değil her mahalleye bir imam hatip lisesi ,her sokağa imam hatip okulu yapsanız da hatta Türkiye Cumhuriyeti’nin ismini imam hatip devleti koysanız bile boştur.

Erkek arkadaşı olmayan kızlar “ayıplanıyorsa”,
Karma eğitim veren okulların başarısı kız ve erkeklerin ayrı mekânlarda eğitim veren okullara kıyasla daha düşük başarılı olması ülkemizde bazı “kesimleri” “hoplatıyorsa”,
Bunca verilere rağmen karma eğitimde ısrar ve inat devam ediyorsa,
İsteyen karma, isteyen karma olmayan eğitimi tercih edebilir teklifine hala soğuk bakılıyorsa,
Karma eğitimi zorunlu gören zihni yapıyla Rusya’nın Ukrayna’yı işgalini tasvip etmek arasında bir fark var mı.

Vesselam...

 

Yorumlar