Bir insan düşünün ki, hastalandı bize geldi. Herhangi bir sebepten, hekim olarak elimizde öldü. Ölmeden önce bu insan her şeyi kavrayan, beyninde milyarlar yazılım olan, Bütün organları canlı ve enerji dolu idi.

Bir insan düşünün ki, hastalandı bize geldi.

Herhangi bir sebepten, hekim olarak elimizde öldü.

Ölmeden önce bu insan her şeyi kavrayan, beyninde milyarlar yazılım olan,

Bütün organları canlı ve enerji dolu idi.

Birdenbire, bu ölçülemeyecek kadar enerji yüklü ve şuurlu varlık ceset oluyor.

Bu ceset basit bir maddi varlıktır.

Enerjisi yoktur.

Ama o kaybolan enerji ruhtur.

Bir yerde dolaşmaktadır.

Bizim itikadımıza göre, o cesedinin yakınındadır.

Şuurlu bir manevi varlıktır.

Her şeyi bilir ve görür.

Bizim ruhu görmemiz, yasaklanmıştır.

Beynimizdeki yazılım ona göredir.

Biz, cinleri, şeytanları, melekleri de göremeyiz.

Onlar da yasaklı bölgededirler.

***

Ama onlar bizi görür, izinli oldukları kadar bizimle ilgilenirler.

Onların da enerjileri vardır. Şuurlu varlıklardır.

Şeytan dışında operasyon yapamazlar.

Ruhlar; beynimizde korteks denen bölgede kişiye özel olarak

Alıcı şifrelerle birleşir.

Bizi bu bölgeden yönetirler.

Şeytan da beynimizdeki subkortikal yani şuuraltı bölgelerde faaliyet gösterir.

Onları idare eder, yanlışlara sık olarak yönlendirirler.

Bu şuuraltı bölgemiz bizim 'nefsimizdir.'

Bütün isteklerimiz, şuur dışındaki duygu ve hayatımızı nefsimiz yönlendirir.

Şuurlu hareketlerimizi, bu dimağ dediğimiz korteksle yönlendiririz.

Dimağımız (korteks) daima şuuraltı bölgelere müdahale edebilir.

Onun aşırı isteklerini durdurabilir.

İyiye, doğruya, güzele, hak ve adalete yönlendirebilir.

İşte bizim hayatımızın yaradılış özelliği kabaca böyledir.

***

Bundan sonraki; ruhların yaradılışına ve akdine uygun yaşama mücadelesidir.

Nefis; buna karşı çıkmaya yaşama, yeme, içme, üreme ve hükmetme duygularında bağımsızlık ister.

Yeme içmede aşırılığa, başkasının malına tecavüze, yasaklanan gıdalara ilgisi çoktur.

Haram yemek, içki içmek, uyuşturucu kullanmak yoluyla suiistimal eder.

Üremek için harama meyleder, zinayı, zinayaya giden yollara sevgi gösterir.

Hayvanlar bu konuda korteksi, ruhu olmadığı için insan ruhunun yasakladığı fiilleri işler.

Bu bakımdan tasavvufta buna 'nefsi emmare' denir. Yani, hayvani nefis…

Eğer insanlar, İslam'ın yasakladığı fiillere karşı eğitim alırlarsa,

Nefsini terbiye ederse hak ve adaletin tesisini yani şeriata göre bir hayat tarzı isterler.

Buna tasavvufta 'nefsi levvame' denir.

Hak ve adaletin tesisi…

***

İnsanların öğrendiği temel İslami ve insani bilgiler, şuurumuzun içindedir.

Bu merkez (korteks), aynı zamanda akıl ve zeka merkezidir de…

Bu merkeze verilen bilgiler, olumlu veya olumsuz sonuç doğurur.

Biz İslam bilgilerle iyi teçhiz edilmişsek,

Aklımızla İslam hayatı yaşar, kurtulanlardan oluruz.

Bizim itikadımıza göre ( İmam Maturidi) aklımızla imanımızı güçlendirir.

İyi ve kötüyü ayırarak, 'iradeyi cüziye'mizle iman ederiz.

Yoksa hüsrana uğrar cehennemi boylarız, Allah korusun. (devam edecek)