5708 Defa Okundu

بسم الله الرحمن الرحيم 

Ruhul beyan tefsirinde buyuruldu ki ,
"İlahî emanet kurani kerimdir ve ondan da murad emir ve nehîlerdir, ondan da murad Allah teala ile Rasulullah عليه الصلاة و السلام arasındaki muhabbettir ve ondan da murad feyzi ilahîdir.
Yani aslî ve esasî ilahî emanet feyzi ilâhîdir.

Bundan dolayıdır ki, meşayihi kiram ve kutbul aktab hazarâtı
قدس الله اسرارهم أجمعين :
" Asıl vazifemiz feyzi Muhammediyeyi aşılamaktır !" buyurdular .

Feyzi ilâhînin kalbe, letaiflere nüzülü ise
و رابطوا ..الآية

"bağlanın " mealindeki emri ilahîsinin
iktitâf ı semerâtıdır.
Rabıtanın yani kalbi bir zatın kalbine taaluk ettirmenin sihhatına Hazreti Hasan radiyallahu anhın şu kavli delil teşkil etmektedir :
ولفظ الحديث عند البيهقي في الشعب
عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ، قَالَ: سَأَلْتُ خَالِي هِنْدَ بْنَ أَبِي هَالَةَ، وَكَانَ وَصَّافًا عَنْ حِلْيَةِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَأَنَا أَشْتَهِي أَنْ يَصِفَ لِي شَيْئًا مِنْهَا، أَتَعَلَّقُ بِهِ


-Dayım Hind Ebî Hâle hilyei Nebînin vassâfı idi , Rasulullah aleyhisselamın şemaili şerifini sordum , vafs etsin ki kalbimi Rasulullaha taalluk edebileyim (bağlaya bileyim)

Kalbi Rasulullaha taalluk ettirmeyi inkâr öyle bir cehaletki şekaveti azelî sahiplerinden başkasından sadır olmaz, buyuruldu .

Mürşidi kamillere kalbi tealluk ettirmek ise ümmetin peygamberine عليه الصلاة و السلام , talebenin hocasına, çocuğun ana babasına kalben bağlı kalması gibi ehem ve elzemdir.

Beyt:

Dedim: hiç bal yedinmi , hakikî bal diyorum
Dedin: evet manada Şeyh elinden yiyorum

Dedim: feyzi kudsînin varmıdır alameti
Dedin: şemsi azharın olmazmı herareti

Dedim: hey özlenen dost, dayanılmaz fırkatın
Dedin: aradığın sen, mahzeni Hak hılkatın

Yorumlar