Hasan Tahsin, zararlı diye cep telefonu bile kullanmazdı... Yıl 2009. Türk Hava Yolları'nın İstanbul-Amsterdam seferini yapan yolcu uçağı, arkadaşım Hasan Tahsin kaptanın yönetiminde 127 yolcu ve 7 kişilik mürettebatıyla Schiphol Havaalanı'na inişte piste ulaşamadan tarlaya düştü ve 3 parçaya ayrıldı.

Hasan Tahsin, zararlı diye cep telefonu bile kullanmazdı... Yıl 2009. Türk Hava Yolları'nın İstanbul-Amsterdam seferini yapan yolcu uçağı, arkadaşım Hasan Tahsin kaptanın yönetiminde 127 yolcu ve 7 kişilik mürettebatıyla Schiphol Havaalanı'na inişte piste ulaşamadan tarlaya düştü ve 3 parçaya ayrıldı.

Kazada 3'ü pilot 9 kişi öldü, 6'sı ağır 84 kişi yaralandı. Ölen pilotlardan birinin, TSK'de F4E savaş uçaklarında birlikte uçtuğum ve uçağın kaptan pilotu olan Hasan Tahsin Arısan olduğu belirtildi. Sonra tabi, uçağın kara kutusu da bulundu. Fakat milyar dolarla oynayan Boing firması bir mafya gibi hadisenin üstünü örttü, pilotaj hatası diyerek…

Gerçeklerin kötü bir huyu vardır. Değil 10-11 sene, yüz sene geçse de ergeç ortaya çıkarlar… Bu kazada da böyle oldu…

New York Times gazetesi, 2009'da Hollanda'da düşen Türk Hava Yolları'na ait (THY) 737-800 tipi Boeing uçağına ilişkin, sorumluluğun uçak firması ve ABD'li federal güvenlik yetkililerinin baskısı üzerine pilotlara yüklendiğini ancak kazanın, firmanın "riskli tasarım seçimleri ve hatalı güvenlik değerlendirmeleri"nden kaynaklandığını yazdı.

Gazetenin haberine göre, 9 kişinin hayatını kaybettiği uçak kazasında Boeing'in sorumluluğu, baskılar üzerine örtbas edildi ve kazanın sorumluluğu pilotlara yüklendi.

New York Times'ın ulaştığı belgelere ve yapılan mülakatlara dayandırılan haberde, Hollandalı yetkililer, Boeing ve ABD'li federal güvenlik yetkililerinin itirazlarının ardından hazırladıkları raporda, uçak firmasına yönelik eleştirilerden kaçındı.

Haberde ayrıca 2009'da düşen THY uçağı ile Boeing 737 Max tipi uçaklarla Endonezya ve Etiyopya'da yaşanan kazalar arasında paralellikler olduğu belirtildi.

THY uçağının kaptan pilot arkadaşımı da kaybettiğim bu elim kazası gibi Boing'den kaynaklanan hatalar yüzünden düşen diğer uçaklar:

Endonezya'da Lion Hava Yollarına ait "JT 610" sefer sayılı Boeing 737 Max 8 tipi uçak, 29 Ekim 2018'de, Cakarta'dan Sumatra Adası'ndaki Pangkal Pinang şehrine gitmek üzere havalandıktan kısa süre sonra denize düşmüştü. 189 kişinin öldüğü kaza, bu tip uçakların ilk kazası olarak tarihe geçmişti.

Etiyopya Hava Yollarına ait Boeing 737 Max 8 tipi yolcu uçağı da 10 Mart 2019'da Addis Ababa'dan Kenya'nın başkenti Nairobi'ye gitmek için havalandıktan kısa süre sonra düşmüş, uçaktaki 157 kişi hayatını kaybetmişti.

Türkiye Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü bu hadisenin üzerine gitmeli, Boing firması Türkiye'ye kan bedeli ödemelidir.

Fevkalade yüklü bir tazminat alınmalı en azından. Alınmalı ve merhum arkadaşım Hasan Tahsin'in ailesi ve diğer kazada bir ferdleri hayatını kaybetmiş ailelere dağıtılmalıdır.

Bu yapılmadığı takdirde büyük bir ayıp edilmekle kalınmayacak, pilotlarımız ve yolcularımız büyük risk altında uçmaya devam edeceklerdir.

Üstelik hain CIA, Boing için bilgileri gizlettirmekle kalmamış, henüz yaralı halde kurtarılmayı bekleyen kaptan Hasan Tahsin Arısan ve yardımcı pilotun bu gecikme yüzünden ölümlerine de sebep olmuşlardır.

Zira kokpit camından Hasan Tahsin kaptanın el işaretini görenler olmuştu. Hadise Türkiye'nin onur meselesidir, savsaklanmayacak kadar ciddidir.

22.01.2020