Gökçek farkı


Belediye başkanları bir bir istifa etti. Medyadaki ve toplumdaki o büyük merak da böylece son buldu. Ama 20 milyonluk dünya metropolü koca İstanbul’da yaşanan süreç Ankara Büyükşehir Belediyesi’ndeki süreç kadar konuşulmadı. Ankara’nın havası da, siyaseti başka. Melih Gökçek istifası öncesinde iki kez Cumhurbaşkanı Erdoğan ile görüştü. Hakkında bir sürü iddia ortaya atıldı. AK Parti’yi kaosa sürüklemesi beklendi. Gazeteciler telefon yağmuruna tuttu, yolunu kesti… Ama Gökçek, çok sevdiği Twitter üzerinden istifa edeceğini duyurdu. Ettiğini değil, edeceğini duyurdu. Başkanlığı gibi, istifası da sıradan olmadı. Bu süreç içinde ziyaretler gerçekleştireceğini, STK’larla vedalaşacağını açıklayan Melih Gökçek, başkanlık dönemine dair onlarca fotoğrafı da medya mensupları ile paylaştı.

Her kafadan ses çıkıyor, bir biz kelam edelim. Ankara’yı Ankara yapan Gökçek oldu. Türkiye’nin altın çağını yaşadığı son 15 yıl da içinde olmak üzere toplam 23,5 yıl başkanlık yaptı. Şimdi ise istemediği bir istifa ile gidiyor. Doğrularıyla yanlışlarıyla Ankara’ya damga vurmuş marka bir isimdir Gökçek. Asıl soru bundan sonra tecrübesini ve bilgisini nerede nasıl değerlendirecek. Bakalım…

***

“İyi” Parti’nin “Kötü” Girişi

Üzerinde suni merak oluşturulan, ismi, kurucuları ve logosu dahil hiçbir şeyi son güne kadar sızdırılmayan partinin tanıtımı bu hafta yapıldı. MHP’den ayrılan Meral Akşener’in güdümünde kurulan partinin ismi-cismi büyük bir sır gibi saklandı. Bu meraklandırma çalışması başarılı oldu. Süreç içinde daha da çok konuşulmaya başlanan partiden “Akşener’in Partisi” şeklinde bahsediliyordu. Bu “Meral Akşener” ismini öne çıkartan, parlatan bir unsur oldu.

Şimdi ise “İyi Parti” diyorlar. Parti ismi önceleri basit geldi duyanlara, fakat tipografik kullanımını görünce anlamlandırdık. Kayı boyunun flamasındaki logoya benzer bir parti logosu olmuştu. Renk tonlarındaki uyum da bunu destekliyor. İyi Parti’nin logosuyla verdiği mesaj “Biz Osmanlı’ya, Kayı’ya bağlıyız.” Merkezde olduğunu iddia eden bir parti için sol kanadın hoşuna gitmeyecek bir argüman.

Hepsini bir kenara bırakalım, partinin tanıtım tarihi TRT ekranlarında yayınlanan “Diriliş Ertuğrul” dizisinin yeni sezondaki ilk bölümü ile aynı gün… Tesadüfen gerçekleşmediği ortada olan bu durum parti yöneticilerinin kendilerini dizi-logo-iyi unsularına iyice kaptırdığını ortaya koyuyor. “IYI” sembolü birkaç yıldır sosyal medyada, tişörtlerin üzerinde, arabaların camlarında kullanılır oldu. Her hafta izlenme rekoru kıran Diriliş Ertuğrul dizisinde bolca görünüyor. Bu da kurulan yeni partinin tutundurma çalışmalarına 1-0 önde başlamasına ve sembollerin zihinlerdeki canlılığını korumasına hizmet ediyor. Bu fikri ortaya atanlar dua etsinde dizinin reytingleri iyi gitsin. Yoksa halleri duman…
***
Cumhurbaşkanı çıkarma iddiasında olan bir siyasi partinin, dizideki semboller üzerine inşa edilmesi dar görüşlülüğün ispatıdır. Logoda kullanılan güneş figürünün özgün olmayışı, Google’dan alındığı gibi kullanılışı da hoş değil. Keşke “Bizim bir yeğen var bu işlerden çok iyi anlıyor” zihniyeti yerine profesyonel bir ekiple bu işi tamamlamış olsalardı. Tabi bunlar hep yan faktör, asıl takdir milletindir ve millet, hizmete oy verir.

HAYIRLI CUMALAR