1492 Defa Okundu

Birincisi (eğer mümkün ise) uzaktan çalışmaya devam edin. Böylece kendinizi büyük oranda meşgul etmiş olursunuz. Zira bu dönemdeki en sıkıntılı duygu kendimizi değersiz hissetmektir. Bu hissin önüne çalışarak büyük oranda geçilir.   

İkincisi ailenize daha fazla zaman ayırın. Beraber yaptığınız aktivite sayısını arttırın. Tüm yemekleri birlikte yemeye çalışın. Bolca sohbet edin. Eşinizi ve çocuklarınızı keşfedin. Hepimizin en çok şikâyet ettiği şey aileye yeterli zaman ayıramamak değil miydi? İşte fırsat.

Üçüncüsü daha çok okuyun. Bildiğimiz üzere ülkemizin okuma oranları son derece düşük. Ayrıca biz kitap satın alan ama okumayan bir toplumuz. Evimizde kenarda köşede okunmayı bekleyen kitapları alıp karıştırmanın tam zamanı. 

Dördüncüsü bir dizi takip edin. Düzenli yapılan işler insanı hayata bağlar. Olağanüstü bir durum olan karantinayı da olağan hale getirir. Her Salı “Tutunamayanlar” dizisini bekleyen biri zamanın geçişini de fark eder. Düzenli işler iyileştirir.

Beşincisi her gün bir sinema filmi izleyin. İnternetiniz varsa şanslısınız. Online platformlara üye olabilirsiniz. Ya da televizyonda program akışından en uygun film seçilerek ailece izlenebilir. Önemli olan kanaldan kanala gezmeyip bir filmi baştan sona izlemek.

Altıncısı mutfağa girin. Evde yapılan her öğün yemeğe katkıda bulunun. Normalde yemeğe hiç dokunmayan biri iseniz her akşam salata yapmak veya her sabah erken kalkıp çayı koymak bile can sıkıntınızı bir yere kadar alır.

Yedincisi evinizi düzenleyin. Muhtemelen karantina günlerinde dışarı sık sık çıkmamak için bir sürü gıda aldınız. Şimdi mutfağı bir süreliğine bile olsa yeniden düzenleyebilirsiniz. Kendinize bir kiler oluşturabilirsiniz. Elbise dolabınıza el atabilirsiniz.  

Sekizincisi kendinizi sorguya çekin. Bol bol düşünün. İlerisi için kararlar alın. Bu dönemde hayatınızdaki önemli ve önemsiz şeyleri elbette herkes gibi daha iyi fark ettiniz. Bu anlamda her şey normale döndüğünde hangi dersleri aldığımız belli olsun.

Dokuzuncusu biraz dinlenin. Gevşeyin. Hiçbir şey yapamayacak durumda iseniz bile kendinize zaman ayırın. Uyku ve yemek saatlerinizi belirleyin. Evde egzersiz yapın. Karantinaya özgü bir rutin oluşturun ve hayatınızı düzene koyun. Enerji depolayın.

Onuncusu ibadetlerinizi daha bir titizlikle yapın. Oruç tutun. Namazlarınızı vaktinde kılın. Kur’an okuyun. İnsanlara maddi ve manevi destek olun. Yardımlaşma kapsamında ilk adımı siz atın. Telefon veya sosyal medya ile de olsa insanları motive edin.         

Yorumlar