"Yeni çıkan şey hakkında daha tıp uzmanları tartışırken; ayet, hadisi aşıya hücciyet olarak hüküm istibat etmeye Cübbeli Ahmed Hoca efendinin hakkı yok! Yeni zuhur eden hevadis hakkında şahsi fikir söylenir . Fakat fetva söyleniyorsa Rasulullahın adına hüküm söylenmiş oluyor!

Sual:

Aşıya Lokmani Hakim عليه السلام delil diyen fetvanız arştan gelen habermi, yoksa şeytani ilhamiydi?


Piyasa unu (طعام سوق) yiyen alimin ictihad salahiyeti mi var?

بسم الله الرحمن الرحيم
Rabbanî ilhamımız kesilmesin diye , çocukları dahi dondurma çikolata , hazır ekmek ve tüm hazır gıdayı terk eden ehli Rabıta

Mana aleminde böyle bir haberin olmadığına ahiret sorarsanız şehadet ederler, Hoca efendi!

...feyzi kesik veliler canımı çok sıkıyor...

Devletin sunduğu aşıyı bir hoca dilediği kadar övebilir .
Aşı yaptırın , diye şahsi fikrini dilediği kadar söyler bu ülkede.


Ancak yeni çıkan şey hakkında daha tıp uzmanları tartışırken;
ayet, hadisi aşıya hücciyet olarak hüküm istinbat etmeye
Cübbeli Ahmed Hoca efendinin hakkı yok!


Yeni zuhur eden hevadis hakkında şahsi fikir söylenir .
Fakat fetva söyleniyorsa
Rasulullahın adına hüküm söylenmiş oluyor!
قال صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : ( إِنَّ كَذِبًا عَلَيَّ لَيْسَ كَكَذِبٍ عَلَى أَحَدٍ ، مَنْ كَذَبَ عَلَيَّ مُتَعَمِّدًا فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنْ النَّارِ ) . رواه البخاري (1291) ومسلم (4)

Aşı Hakkında Rasulullah aleyhissalatu vesselamdan mana aleminde bir tavsiye zuhur ederse ve ya bir muttekiye ilahi ilham ilka olduysa, tehdisi nimet emri vardır!


Ve kavli mukır hücceti kasıradır!
Zararı ve yararı mübhem ,
mebhasi mahiyeti mechül olan yeni şeylerın hücceti beyyinesi
Cubbeli Ahmed hoca efendinin dediği gibi
{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ }
Tedbirinizi alın mealindeki ayeti kerime değil ,
{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا}
Araştırın , mealindeki ayeti kerimedır !

El insaf !
Eyyuhannas ya elhazer !

Lokmani Hakim aleyhisselam ismini uzmanların tartıştığı aşıya delil gösterilmesi milletimizin kanına dokundu!

Cübbeli Ahmed hoca efendinin o vaazının yorumlarında
"Hocam Aşıya Lokmani Hakim ismini nasıl söylediniz";


"Hocam milleti deli divane mi sandınız" gibi itirazlar var idi !

Milletin vicdanını hafife almamalı!
Sema ehli ne söylerse yer ehline de Mevla onu konuşturacağını hadisi şerif natıkdir!

Hatta cenaze ardından hak şehadetler Allah tealaya vacib olduğu ilim ehlinin malumudur!

Lokmani Hakim عليه السلام hazretlerinin mübarek ismi -
Nebevi tıbbın delilidir!
Doğal tedavinin delilidir!


Nice mürşidi kamil hazaratına dahi
قدس الله اسرارهم اجمعين
nebabet şifa esrarını teslim ediyordu :"ben şu hastalığa şifayim" diye .

Cübbeli Ahmed hoca efendi
Aşı yaptırın , diye şahsi fikrini beyan ederek cildler dolusu kitab yazarsa , nedir bu diyen olmaz

{ اعملوا ما شئتم !}

Amma ,
- "ben değil Allah teala size bunu emretti , Peygamber emretti diyebilmesi için,
önce vera' istikametine milleti şahid etmeli ki , Rabbani ilham ile söylediği zahir olsun!


Yeni çıkan mubhem şey hakkında arşi a'ladan haber mi ilka olundu da
Din adına cevaz verdiniz!


Ki İmami Azam hazretleri
رحمه الله
Hak Sübhenehu vetealanın ilham ile bildirdikleri ile ictihad buyurur idiler!
Hak tealadan ilka olmadığında ise tesbih namazı , istiğfar ile yalvarır idi Mevlaya !

Tabakatul fukahadan hiç bir zat şahsî indî mulahazası ile fetva söylemedikleri zahırdir!

Âşikare yapılan hata aşikare düzeltilir!

Cübbeli Ahmed hoca efendinin aileleri ile lokantaya gittikleri , "ehlinizi lokantaya götürün" diyen tavsiyeleri sosyal medyada duyuldu ve tarikat ehli bu fetvasına da muteelim oldular !

Eti güvenli olması yetmez, ekmeği de tayyib olmalı ki, o lokanta güvenli olabilsin !

Allah aşkına , tarikat ulemasına ne oluyor!

Ashabi kefh dahi , kendilerini zalim Sultan askerleri aramakta olduğunu zannettikleri tehlikeli vaziyette dahi ,
biz mecburız , yiyecek olarak ne bulsan getir demediler bir birlerine !
Heey mübarekler , canları tehlikede olsa bile ezka (en temiz,pak) taamı araştır dediler ,

o şehire yiyecek için gönderdikleri şeriklerine :
{هَٰذِهِ إِلَى الْمَدِينَةِ فَلْيَنظُرْ أَيُّهَا أَزْكَىٰ طَعَامًا}

Yeni çıkan şeylerin hakikatını Rabbani ilham ile öğrenmek ancak vera' sahiblerinin nasibidir !
Kudsî esrar ancak ver'a sahiblerinin hakkıdır !
Ve buğün tüm alem rabıtasını tutturabilen ehli tasavvufa muhtac !

الْأَكْلُ فِي السُّوقِ دَنَاءَةٌ
رواه الطبراني في "الكبير" (7977)

Taami sûk yani çarşı pazar ekmeği yiyen alimin ise feyzi munkati' (kesik)dir.
Bu hakikatı Baki Billeh hazretleri
قدس سره
beyan etmekteler :
"gaflette yapılan lokmadan siyah duman çıkar , feyiz kapısını kapatır "

Hadisi şerifte Hak sübhenehu veteala vera'' sahibi olmayanın hiç bir ameline itibar etmez " buyurulmakta :

عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «مَنْ لَمْ يَكُنْ لَهُ وَرَعٌ يَصُدُّهُ عَنْ مَعْصِيَةِ اللَّهِ إِذَا خَلَا لَمْ يَعْبَأِ اللَّهُ بِشَيْءٍ مِنْ عَمَلِهِ الكتاب: مسند الشهاب

Terğîb ve terhîb için varid olmuş Hadis-i Şerifleri kat'î hüküm gibi ifade etmek doğru olmaz, diye şüphe yemeye devam eden alimin ise feyzi kesiktir !


O alim din direği vera'yı yıkmıştr !
Şüphe yiyen Tasavvufa adım atamamış .

Ali Hayder efendinin
قدس سره
Mecelle şarhında müftînin yani yeni çıkan şeyler hakkında ictihad ve fetva verme salahiyeti olan müctehidin evsafı görülmekte :

[Müftînin evsafı: Müftî;
Evvela: salih olmalıdır]

Salihîn ise ayeti kerime şehadet ettiği üzere, asfiya ve enbiya dan olan zatlardır .
En azından mutmainne makamına eren zatlardır!

[Kavl-i muhtara göre fasık olan kimse müftî ve onun fetvası ma'mûlünbih olmaz.]mecelle şarhi.

{من تفقّه و لم يتصوف فقد تفسق}
(مجموعة رسائل السلوپى.ص/١٩)
İmami Malik hazretlerine nisbet edilen bu kavile binaen , seyri sülüki temamlayamayan kişi velev ki allamei cihan olsun , fasıklıktan kurtulamamıştır !

Emali beytlerinden malum ki ,
Fasıklar kabir azabi görecekler .

Tasavvufa ilk adım tayyib lokmayı temin ve habis lokmayı terk etmek !!

Silsilei sadat hazaratı gaflette , öfke ile hazırlanan gıdayı terk ederek feyzi kudsîyi muhafaza eylediler!

Eğer sadrıma hikmet insin diye , bir hoca derd edinirse , evvela tayyib lokma temin etmeli , içinde katkı maddesi olan hazır gıdayı temamiyle kemaliyle terk etmeliler!
المواد الضارة الأصل فيها التحريم

İçinde zararlı katki maddesi olan hazır gıda tayyib olamaz!
Zararlı şey mubah dahi olamaz!

من أعان على قتل مسلم ولو بشطر كلمه جاء يوم القيامة مكتوب بين عينيه آيس من رحمة الله
رواه ابن ماجه ( 2620 ) والعقيلي في الضعفاء ( 457 ) والبيهقي في السنن (8/22)
(Hocam katil olmuyormuyuz, mekalemize bakın )

Allah sübhenehu ve teala tayyibi helal eyledi .
Tayyibin zıddı ise habistır !
Habis ise haramdır!
Harama besmele çekmek küfre mueddidir !
Gimdesin katkı madde yeyin , diyen gayesini Fatih Kalender hoca efendi tasdik etti , fetva duyurdu!

Halbu ki Rabitasını tutturabilen dervişlere piranımiz katki maddeli hazır gıda hakkında
" Zararlı şeyleri yeme!"
buyurduğuna ahiret sorarsanız şehadet ederim ,بعون الله الوهاب

Hakikaten feyzi kesik hocalar canımızı çok sıkıyor! Ne deyim başka !

☘☀️beyt:
Halletmeden gitme aman
ahiret pişmanlık yaman
Ey salihi ahır zaman
Son nefes pişmanlık yaman

Feyzi kesik hocalar katkı maddeleri yeyin , diye fetvaya curat ederlerse ,
Eey ehali , eyyuhannas , o hocayı değil böcekleri , haşaretleri takib edin:
Böcek , haşaretler raf ömrünü uzatıcı katkı maddeli gıdayı da ,
ilaçlı gdo'lu sebze meyveyi de yemiyor !
Niye ?
Çünkü arı nasılda ilahi ilham ile bal üretiyorsa ,
haşarat ve böcekler dahi ilahi ilham ile zararlı şeyi yemiyorlar!.

Feyzi kesik demek summun bukmun umyunun ta kendisi olmakta zamanımızda!
Çünkü tıb uzmanları nekadar çok haykırıyorlar :
Katkı madde zarar diye!
Kalbi mühurlenen kişi duymuyor!

Peki , pabıtai muhabbetiyei celilesini tutturabilen zatlar aşı hakkında
Piranımızdan hiç talimat duymadılarmı zan edersiniz!
(youtup farzi ayn kanalı yayınlamakta!)

beyt:☀️☘
Sultanımın hazinesi hangi cevher eksik sandın
Suri iman sahibisen , ey vah yandın ey vah yandın

Sultan emrin huzurunda olan her kes duymuştr
Huzurunda olamayan duyanlara uymuştr

Senden değil a'ma yolcu , Sultanımdan korkarım
Hak söz deyim ki zevali imanımdan korkarım

[Zira fetva umûr-ı dîniyyed'endir. Fasıkın kavli ise diyanatta kabûl edilmez. Çünkü fasıkın dîne hiyaneti zahir olmuştur. (Feth)]
Mecelle şarhı

Ömer radiyallahu anhu hazretleri dahi " bende münafıklık alameti varmıdır ?" diye sormiş iken, nefsimizi hesaba çekelim!

Bizde de takva ahkamına ihanet sadir oluyormu!

Cübbeli Ahmed hoca efendi
"Denizi zehirleyen fabrikatörlerin karı haramdır!
Helal diyenin alnını karışlarım" diye fetva duyurdu!

اللهم اجعل علمائنا للمتقين اماما ..آميين

Hazır gıdadaki katkı maddelerin zararı denizdeki zarardan daha azmıdır da,
Katkı maddelere fiilî kavlî cevaz fetvası veriliyor!
Bu ihanet değil midir !


Medrese talebesı ve hocasının sofrasında katkı maddeli şüpheli ekmek - tasavvufî ahkama ihanet değilmidir !

"Hazır gıdayı terk hakkında talimat gelmedi sözleriniz", merkezi muhammediyeye ihanet değilmidir!
Her tarikat ehline takvim yapraklarındaki şüpheyi terk tavsiyeleri - merkezi muhammediyenin talimatı değilmidir !

...canımı çok sıkıyorsunuz.


☀️beyt:
Biri tasavvuf derse her tüyüm ateş olur
Hınzır tozu yer sofi pak değil kalleş olur

Sadakat ehliyiz diyen varsa , tayyibb lokma koyalım hoca ve talebe sofrasına !

Kurtaralım milletimizi zararlı katki maddelerden !

İşte o zaman yeni zuhur eden hadiseler hakkındaki fetvalar
"Onun sözü arştan gelir" vasfi ile muteber ve makbul olur !

Mecelle şarhında görüliyorki feyzi ilahî ile , ilhamı Rabbanî ile bilinir yeni vukuatın fetvası ,
Ve feyzi ilahinin kesilmemesi de ancak takva ve ver'a iledir !
[Tahkik-i vaki'at-ı şer'iyyede feyz-i rahmet-i ilahiyyenin mededres-i inayet olmasının a'la sebebi, Allahü azze ve celleye ta'at ve habl-i takvậya temessük ve mülazemettir. Zira Rabbülalemîn " اتقوا الله ويعلمكم الله"
buyurmuştur]
mecelle şarhı.s.457

Eey Cübbeli Ahmed hoca efendi
اكرمكم الله بالتقوى
Mecelle şarihi diyor ki
Şahsi fikrine itimad ederek yeni vukuat hakkında Allah şöyle diyor , peygamber şöyle diyor deyivermek - itimad olunmayacak şeye itimaddır !

[Me'asîde ve hızlanın inzaline layık bir halde iken dekāyik-i künûz-i fikhi istihracda kendi re'yine i'timad eden kimse i'timad olunmayacak şeye i'timad etmiş olur. Bir kimse ki, onun için Allahü te'ala nûr kılmaya, onun nûru yoktur. (Redd-i Muhtar) ]
Mecelle şarhı .457.s .bakın

☀️☘beyt:
Akbahatın çoğu bile bile bozanlarda
Bilenler bozarsa avama düzen nerde

يا اسف على يوسف
Kubbeli , uzun minareli camilere değil de , parayı önce tayyib lokma teminine harcalmasının ehemiyet ve elzemuyetini taşıyalım masalara, telvizyon programlarındaki tartışmalara !

Hoca bu kadar parayı nerden alıyor , diyenleri susturalım , tayyib lokma kal'eleri inşa ederek !
Tayyib lokma temini için ata tohum tarlaları satın alarak !
Buğün talebenin sofrasına tayyib lokma koyabilmek için
su değirmeni , ata tohum tarlası , zikirle ekmek pişiren fırın
için masrafımiz olmalı !

Sahabei kiram dinini fakirlik ile kaim ettiler ,
Ahir zamanda salihin dinini para ile zenginlik ile kaim edecek , haberi dahi variddır :
إذا كانَ في آخرِ الزمانِ لابدَّ للناسِ فيها مِنَ الدراهمِ والدنانيرِ، يُقِيمُ الرجلُ بها دينَهُ ودنياهُ
المحدث : السيوطي | المصدر : الجامع الصغير
الصفحة أو الرقم: 806

Nasılda Rasulullah aleyhissalatü vesselam önce devesini kesti , sonra ashabi bir bir kurbanlarını kesmeye başladı
رضوان الله تعالى عليهم اجمعين
Buğün de ulemamız tayyib lokma temini mücadelesini başlatılmasında sabikundan olmaları vazifei farizedir !

Ki medrese talebelerimiz tayyib lokma yiyerek birer arifi billehten olsunlar !
Kim şüpheli gıda yerse kalbi kararır , kalbi mühürlenir
من أكل الشبهة أربعين يوما أظلم قلبه وهو تأويل قوله تعالى كلا بل ران على قلوبهم ما كانوا يكسبون
( bakin سلمان فانى رسوخ ابرع)

Bu hususu
Dergahi hidayete arz ve istizan
eylemenin vucubiyetine ayeti kerime delil teşkil etmekte:

{ قَالُواْ يَٰذَا ٱلْقَرْنَيْنِ إِنَّ يَأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فِى ٱلْأَرْضِ فَهَلْ نَجْعَلُ لَكَ خَرْجًا عَلَىٰٓ أَن تَجْعَلَ بَيْنَنَا وَبَيْنَهُمْ سَدًّا }

İskender Zilkarneyne milletin ileri gelenleri yecuc mecucdan bizi kurtar , duvar yap , diyen teklif ile çıktılar!

Tüm dünyada tıb uzmanları
Gıda katli amı , ilac şirketleri hakkında haykırırken
Doğal gıda ve doğal şifa diye derdimiz olmayacakmı!
Mücadelemiz olmasın mi, hocalarım !

Canan Karatay bir prof olarak derdlendi :
"İlaç şirketleri milletin sıhhatını değil , kendi şirketinin sıhhatını, gıda endüstrisine hiç gerek yok" diye haykırmışken
Hocalar gıda ve ilaç endüstrisine fetvaları ile destek veriyor !

Halbuki,
umuma tehdid eden bir zarar kaldırılmayib, bir insan telef olursa , diyeti ödenir !
Miyari adalet 182.

Katkı maddeler, tarım ilaçları,
gdo'lu sebze meyve üretilmesi, satılması ve tüketilmesine en büyük desteği fiilî kavlî fetvası ile hocalar veriyor !

[Umuma aid bir zararın acilen def'i hukuku umumiyedendir .
Binaen aleyh zararın def'i için imhal ve te'cîl şer'an sahih ve mu'teber değildir ]

معيار عدالت .عمر حلمى.١١٢

Bu hakikatlar ahiret süalidir ayni zamanda !

Niçin ahir zaman salihine elli ashab ecri var , çünkü ahir zamanda salihinden biri bir mücadeleye başlarsa diğerleri yardım etmez , hakikatını hadisi şerif natıkdır .
Mevlaya şikayet edilmezmi , taşın altına elini koymayanlar!

☀️☘beyt:
Say altına elini koymadığın taşları
Yarın o taşlar ezer buğün lakayd başları
( سلمان فانى رسوخ ابرع)

İmami Rabbani kaddasallahu sirrahus Samadani hazretlerinin şefaatını dileyen her alim o Sültanın şu kavli şerifini şiar edinmeli :
"Zehir gibi acı hakikatı bal gibi yeyib te yne var mi diyene ne mutlu

☀️☘beyt:

Halkı ol, yenilirim sevine sevine

Haksız isen yeneyim sevile sevile (رسوخ ابرع )

اللهم اغفر لى خطيئتى و جهلى و اسرافى فى امرى و ما انت اعلم به منى
وفقنا الله و اياكم فى الخيرات