1136 Defa Okundu

Bağışıklık sistemi, insan vücudunu hastalıklara karşı koruyan güçlü bir savunma sistemidir.

Özellikle mevsim geçişlerinde görülen grip, soğuk algınlığı, yüksek ateş, boğaz ve baş ağrısı gibi bir çok hastalık ile savaşabilmenin yolu da ancak güçlü bir savunma sistemine sahip olmak ile mümkündür. Yani güçlü bir bağışıklık sistemi beslenme ile yakından ilişkilidir.

Suyu asla imhal etmeyin

Kış aylarında su tüketimi sıcaklığın azalması ile azalır. Ancak vücudumuzun su ihtiyacı her mevsimde devam eder. Bu nedenle özellikle gripten korunmak için günde iki, iki buçuk litre su tüketin.

Günde beş porsiyon sebze ve meyve tüketin

Sebze ve meyveler sahip oldukları antioksidanlar(A, C, E vitaminleri, folik asit gibi vitaminler, selenyum gibi mineraller ve oligosakkaritler ve bazı fenolip bileşenler)

Sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirirler ve hastalıklara karşı vücut direncini arttırırlar. Özellikle maydanoz, kuşburnu, yeşil biber, greyfurt, portakal, kivi çilek, enginar içlerinde yüksek miktarda C vitamini, zeytin yağı, ceviz, badem, fındık ve türevleri E vitamini ve havuç, ıspanak, domates, brokol, pırasa, bal kabağı gibi sebzeler ise bir A vitamini türevi olan beta karoten içerirler.

Bu nedenle bu sebze ve meyveleri mutfağınızdan eksik etmeyin.

Yoğurt ve kefir tüketin

Probiyotik etki gösteren besinlerin özellikle bağırsak florasını geliştirerek bağışıklık sistemini güçlendirir.

Ayrıca probiyotik besinlerin iltihabi hastalıkların oluşumunu önledikleri ve antioksidan etki gösterdiği bilinmektedir.

Sağlıklı yağlar tüketin

Sağlıklı yağlar olarak nitelendirilen zeytinyağı, avokado, tereyağ, hindistan cevizi yağı gibi yağlar yeterli tüketildiklerinde vücut direncinin artmasında önemli katkı sağlar.

Bitki çayı tüketin

Her dönem kendini yenileyen bakteri ve virüsler hastalıkları daha uzun ve ağır geçirmemize neden olur.

Bitki çaylarının bilinçli ve aşırıya kaçmadan tüketilmesi bağışıklığımızı güçlendirir.

Zencefil, ıhlamur, adaçayı, papatya, kurutulmuş kiraz sapı, yeşil çay, bağışıklığımızı güçlendiren çaylardandır.

Proteinden zengin besinler tüketin

Enfeksiyon geçirilen dönemlerde, protein kaynaklarının yeterli tüketilmesi vücutta oluşan yıkımı yapıma çevirmesi için olduçka önemlidir.

Proteinin en iyi kaynakları yumurta, kırmızı et, tavuk, balık, hindi eti, peynirdir.

 

 

Yorumlar