Boyner Holding ile Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneğinin (TÜSİAD) kurucularından, Ali Osman Boyner için Teşvikiye Camisi'nde cenaze töreni düzenlendi. Törene, Cem Boyner ve eşi Ümit Boyner, torunları Emine, Elif, Ayşe Boyner, İstanbul Valisi Davut Gül, iş insanları Rahmi Koç, Bülent Eczacıbaşı'nın da aralarında bulunduğu çok sayıda kişi hazır bulundu.
İş adamı Ali Osman Boyner, son yolculuğuna uğurlanırken tepkilere neden olan bir görüntü kaydedildi. Cenazede Cem Boyner'in kızlarının en önde saf tutuğu görüldü.
CEM BOYNER'İN KIZLARI EN ÖNCE SAF TUTTU
Helallik alınmasının ardından cenaze namazını eski Diyanet İşleri Başkanı Ali Bardakoğlu kıldırdı. Cenaze namazında Cem Boyner'in kızları Emine, Elif, Ayşe Boyner en önde saf tuttu. Cenaze namazında en önde saf tutan Emine, Elif, Ayşe Boyner başı açık erkeklerle birlikte namaz kıldı. Cenaze namazını kılınmasının ardından Ali Osman Boyner'in tabutu omuzlara alınarak cenaze aracına konularak Zincirlikuyu Mezarlığı'na defnedilmek üzere götürüldü.
Boyner’in torunları Emine, Elif, Ayşe’nin cenaze namazını erkeklerle birlikte kılması sosyal medyada gündem oldu. Bir grup kadınlar erkeklerle birlikte cenaze namazı kılamaz dedi. Kimisi ise hem başı açık hem de erkeklerle birlikte namaz kılmaları dinen uygun değil yorumunda bulundu. Bir diğer grup ise hem başı açık hem de kadınlarla erkekler bir arada cenaze namazı kılındı, bu durumda namaz kabul olur mu? Sorusunu sordu.
Sosyal medyayı ikiye bölen bu görüntüler sonrası gözler Diyanet’e çevrildi.
‘’DİNEN MEKRUH’’
Diyanet İşleri Başkanlığı sitesinde ise cenaze namazı dahil, ‘’Cenaze namazına katılan kadınların bir zorunluluk olmadıkça erkeklerle aynı safta bulunmaları uygun görülmemiştir. Bu itibarla kadınların, hangi namaz olursa olsun, erkeklerle birlikte namaz kıldıkları takdirde, erkeklerin arkasında durmaları gerekir.’’ Bilgisinin yer aldığı görüldü.
‘’NAMAZIN GEÇERLİLİĞİNİ ETKİLEMEZ’’
Devamında ise, ‘’Nitekim Hz. Peygamber (s.a.s.), namaz saflarını önce erkekler, sonra erkek çocuklar, en arkada da kadınlar olmak üzere düzenlemiştir (Müslim, Mesâcid, 266 [658]). Sünnete uygun olan bu usûl olmakla birlikte kadınların erkeklerin arasında cenaze namazı kılmış olmaları bu namazın geçerliliğini etkilemez. Çünkü cenaze namazı rükûsu ve secdesi olan tam bir namaz olarak değerlendirilmemiştir. Bununla birlikte kadınların böyle bir davranışta bulunması mekruhtur.’’ Açıklaması yer aldı.