Avrupa'nın en büyük otomobil üreticisi, satmak istediği elektrikli otomobiller için yeterli hızlı şarj ünitelerinin ve yeterli gücün olmasını sağlayarak, pil aralıkları konusunda endişelenen sürücüleri fosil yakıtlı otomobillerini temelli olarak bırakabileceklerine ikna etmeyi umuyor.

Volkswagen, Tesla'ya karşı yarışta avantajlı duruma geçmek için yirmi yılını Alman enerji şirketleri RWE ve Innogy'de geçiren enerji sektöründe kıdemli Elke Temme'yi görevlendirdi.

Ocak ayından bu yana görevde olan 53 yaşındaki Temme, enerji temini sorununu, müşterilerin arabalarını evde ve yolda şarj etmelerini sağlamak ve gerekli elektriği satmak gibi çeşitli güç faaliyetlerini bir araya getirmekle görevlendirildi.

Temme, Reuters'e verdiği bir röportajda, bunu başarmak için daha büyük bir işgücü gerektireceğini ve Volkswagen'in 50 olarak bilinen Avrupa şarj ve enerji bölümündeki personeli 2022'de yaklaşık 300'e çıkarmayı planladığını söyledi.

Kendisine ayrılan bütçeyi açıklamayı reddeden Volkswagen 'Şarj ve Enerji' İş Birimi Başkanı Elke Temme ancak Tesla hayranı Herbert Diess liderliğindeki Volkswagen'in, Tesla'nın şarj ünitilerine benzer ev tipi pil depolama sistemleri de satan bölüm için yatırım taleplerini onayladığını söyledi.

Bir Reuters analizine göre Volkswagen, 2030 yılına kadar elektrikli araçlar ve piller için yaptığı yatırım planlarıyla açık ara dünya çapında liderliğini sürdürüyor.

VOLKSWAGEN'İN AYIRDIĞI BÜTÇE OKYANUSTA DAMLA

Ancak birçok analist, elektrikli araçları fosil yakıtlı araçlara göre ana akım haline getirmek için hızlı şarj ağları meselesinin çok önemli olduğuna dikkat çekerek bu konuda Volkswagen'in yapması gereken bazı şeyler olduğunu vurguladı.

Tesla, yıllardır yüksek performanslı şarj ünitelerini piyasaya sürüyor ve 15 dakikada 200 km'lik bir artış sağlayabilen yaklaşık 30.000 hızlı şarj cihazından oluşan küresel bir ağa sahip.

Tesla, Ekim ayında kendi ağının son 18 ayda iki katına çıktığını ve önümüzdeki iki yıl içinde üç katına çıkacağını açıkladı.

Bu arada Volkswagen, Avrupa'da 18.000, Çin'de 17.000 ve Kuzey Amerika'da 10.000 ev tipi hızlı şarj ünitesi ile küresel elektrikli araç pazarının lideri olan Tesla'yı 2025 yılında geçmeyi hedefliyor.

Volkswagen, o zamana kadar kıtadaki hızlı şarj ağını genişletmek için 400 milyon avro harcamayı planladığını açıkladı.

Ancak bu rakam, Avrupa Birliği'nin kıtadaki şarj altyapısını genişletmek için 2040'a kadar ihtiyaç duyduğu 5 milyar avroya kıyasla okyanusta bir damla olarak kalıyor.

Avrupa'da Volkswagen grubu aynı zamanda, rakip otomobil üreticileri BMW, Daimler Mercedes-Benz, Ford ve Hyundai ile birlikte AB'nin hızlı şarj girişimi Ionity'nin hissedarı durumunda.

Şirket ayrıca, coğrafi boşlukları kapatmak ve elektrikli araç altyapısı için finansmanın sektörler arasında nasıl bölünebileceğine dair bir plan oluşturmak için İtalya'dan Enel, Britanya'dan BP ve İspanya'dan Iberdrola gibi enerji firmalarıyla işbirliği yaptı.

VOLKSWAGEN ŞARJ ÜNİTELERİNİ HERKESE AÇIYOR

Tesla, elektrikli araçlar söz konusu olduğunda, sadece araba satmanın artık onu kesmediğini zaten gösterdi. Bazı ABD eyaletlerinde müşterilerine arabalardan pil depolamaya, güneş panellerinin yanı sıra elektriğe kadar her şeyi sunan bir modeli benimsedi.

Volkswagen elektrikli araçlar veya plug-in hibrit kullanan perakende müşterilere de güç üniteleri satıyor.

Volkswagen, hızlı şarj ünitelerini sadece Tesla sürücülerinin kullanmasına imkan sağlayan Tesla'nın aksine tüm elektrikli araç sürücüleri için kullanılabilir hale getirmeyi planladığını söyledi.

Temme, "Şarj altyapısının devreye alınması konusunda Tesla'dan farklı bir yaklaşım izliyoruz" açıklamasında bulundu: "Açık, ayrımcı olmayan bir ücretlendirme ağı istiyoruz ve hizmetlerimizi daha rahat, daha basit ve daha çekici hale getirmek için geliştireceğiz."

Volkswagen, elektrikli araç sahipleri için süreci daha sorunsuz hale getirmeye yönelik Avrupa'da "Tak ve Şarj Et" teknolojisini sunmayı planlıyor.