Tekstilcilerin Gözü 40 milyar dolarlık İran pazarında

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, İran pazarında ciddi bir büyümenin gözlendiğini ve bu ülkeye hazır giyim ihracatının artacağını söyledi.

Başkent Tahran'daki Espinas Otel'de, Türkiye Ekonomi Bakanlığı'nın desteklediği "İç Giyim ve Yatak Kıyafetleri Sektöründe Türk Markalarının Rekabet Gücünün Artırılması Projesi" kapsamında Türk ve İranlı işadamlarının bir araya geldiği program sonrası konuşan Tanrıverdi, "Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (URGE) projesi kapsamında İstanbul'daki iç giyim firmalarımızla yine Tahran'dayız. İran pazarında bu alanda ciddi bir büyüme gözleniyor." dedi.

40 milyar dolarlık pazar

İHKİB'nin yaklaşık 10 bin üyesiyle Türkiye'nin en büyük ihracatçı birliklerinden biri olduğunu dile getiren Tanrıverdi,”İran'da hazır giyim sektöründe 40 milyar dolarlık bir pazar var. Bu pazardaki payımızı artırmalıyız." ifadelerini kullandı.

Resmi rakamlara göre, Türkiye'nin İran'a yönelik bu sektörde ihracatının artmakta olduğunu belirten Tanrıverdi, "İran, 2015 yılı itibariyle 975 milyon dolarlık hazır giyim ithalatı yaptı. Bu rakamın yaklaşık yüzde 13'üne karşılık gelen 126 milyon dolarlık ithalatı Türkiye'den yapıldı. 2016 yılının ilk sekiz ayında bu rakam, yüzde 219 artarak 237 milyon dolara çıktı." açıklamasında bulundu.

Türk hazır giyim sektörünün kalitesi ve Türkiye-İran yakınlaşmasının bu rakamı daha üst seviyelere çıkaracağını belirten Tanrıverdi, "İran'ın kendine has zorlukları var. Gümrüklerde ve İran iç piyasasında yaşanan sıkıntılar ticareti etkiliyor. Buna rağmen İranlı meslektaşlarımızla ortak üretimler ve birlikte çalışmalar yaparak bu pazardaki aktifliğimizi artırmalıyız." değerlendirmesinde bulundu.

Tahran'da Türk Ticaret Merkezi

İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi ve URGE Projesi Komite Başkanı Nazım Kanpolat, URGE Projesi ve önümüzdeki günlerde Tahran'da açılması planlanan Türk Ticaret Merkezi (TTM) hakkında bilgi verdi.

Türkiye Ekonomi Bakanlığı'nın projesi URGE'de 22 firmanın yer aldığını dile getiren Kanpolat, danışmanlık ve pazarlama alanında çalışmaların sürdürüldüğü projenin ilk faaliyetini geçen yılın Aralık ayında yine Tahran'da gerçekleştirdiklerini hatırlattı.

Programa katılan 22 Türk firması, hazır giyim sektöründe faaliyet gösteren 250 İranlı firma temsilcisiyle görüşmeler yaptı.