21 °c

Ramazan’da en çok restoran ve market aramaları yapıldı

Yapılan bir araştırmaya göre Türkiye'de Ramazan ayı boyunca arama motorlarında en çok aranılan kelimeler ve kategoriler açıklandı. Buna göre aramalarda başı restoran ve market aramaları çekiyor.

Ramazan’da en çok restoran ve market aramaları yapıldı
30/06/2016 09:46 - Güncelleme : 25/03/2017 14:46

Ramazan ayında en çok aranan kategorileri sıralanan araştırmada sonuçlar açıklandı. Buna göre Ramazan’da özellikle yemek ve gıda sektörüyle ilgili aramalar öne çıkıyor.

RESTORAN ARAMALARINDA BÜYÜK ARTIŞ

Ramazan ayında en çok aranan kategoriler arasında restoranlar üst sıralarda yer alıyor. Bir önceki aya göre %36’lık bir artış gösteren restoran aramalarında Türk mutfağı ve kebapçı arayanların oranlarında ise %50 artış söz konusu. Bir diğer ilginç istatistik ise evlere servis aramaları. Evlere servis aramalarında %27’lik bir artış görülüyor.

MARKET ARAMLARINDA %17 ARTIŞ

Bu yıl Ramazan ayının uzun yaz günlerine denk gelmesi vatandaşların öncelikli olarak gıda konusunda tedbirli davranmasına yol açmış gibi görünüyor. Ramazan ayına hazırlık yapmak ve önceden dolaplarını doldurmak isteyenlerin market aramaları bir önceki aya göre %17 arttı.

Ramazan boyunca internette en çok aranan 2. kategori ise tatlıcılar oldu. Bir önceki aya göre %32 artış gösteren tatlılar, iftar sofralarının vazgeçilmezi gibi görünüyor. Tatlıcıları %31 artışla pastane ve fırın aramaları takip ediyor. Diğer en çok aranan kategoriler ise %17’lik artışla bakkal ve kuruyemişçiler.

BAYRAM TATİLİ PLANLARI..

Bu yıl bayram tatili 10 gün olunca ve havalar çok sıcak seyredince Ramazan Bayramı’nı tatil ile değerlendirmek isteyenlerdeki artış da aramalara yansıyor. Ramazan ayında seyahat acentesi arayanların oranının bir önceki aya göre %45 arttığı görülüyor.

 

YORUM YAZIN

adınız ve soyadınız ile yorum yapabilirsiniz
HABERE İLK YORUMU SİZ YAPIN

Son gelişmelerden anlık haberdar olabilirsiniz.
istiklal.com.tr bildirim ile, web sitesine girmeden de haberleri takip edebilirsiniz.