Ramazan ayında en çok aranan kategorileri sıralanan araştırmada sonuçlar açıklandı. Buna göre Ramazan’da özellikle yemek ve gıda sektörüyle ilgili aramalar öne çıkıyor.

RESTORAN ARAMALARINDA BÜYÜK ARTIŞ

Ramazan ayında en çok aranan kategoriler arasında restoranlar üst sıralarda yer alıyor. Bir önceki aya göre %36’lık bir artış gösteren restoran aramalarında Türk mutfağı ve kebapçı arayanların oranlarında ise %50 artış söz konusu. Bir diğer ilginç istatistik ise evlere servis aramaları. Evlere servis aramalarında %27’lik bir artış görülüyor.

MARKET ARAMLARINDA %17 ARTIŞ

Bu yıl Ramazan ayının uzun yaz günlerine denk gelmesi vatandaşların öncelikli olarak gıda konusunda tedbirli davranmasına yol açmış gibi görünüyor. Ramazan ayına hazırlık yapmak ve önceden dolaplarını doldurmak isteyenlerin market aramaları bir önceki aya göre %17 arttı.

Ramazan boyunca internette en çok aranan 2. kategori ise tatlıcılar oldu. Bir önceki aya göre %32 artış gösteren tatlılar, iftar sofralarının vazgeçilmezi gibi görünüyor. Tatlıcıları %31 artışla pastane ve fırın aramaları takip ediyor. Diğer en çok aranan kategoriler ise %17’lik artışla bakkal ve kuruyemişçiler.

BAYRAM TATİLİ PLANLARI..

Bu yıl bayram tatili 10 gün olunca ve havalar çok sıcak seyredince Ramazan Bayramı’nı tatil ile değerlendirmek isteyenlerdeki artış da aramalara yansıyor. Ramazan ayında seyahat acentesi arayanların oranının bir önceki aya göre %45 arttığı görülüyor.