Geçen yıl hizmete sunulan, yeni su aboneliği, isim değişikliği,
sözleşme iptali gibi tüm abonelik işlemlerinin şubeye gitmeden
yapılmasını sağlayan Mobil İSKİ uygulamasının tanıtımı, İSKİ Genel
Müdürlüğü bahçesinde yapıldı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Hayri Baraçlı,
burada yaptığı konuşmada, İstanbul'da Tuzla'dan Silivri'ye kadar
birçok hizmet alanı bulunduğunu belirtti.
Kentin her noktasında hizmetin sürdüğünü dile getiren Baraçlı,
yerinde hizmet anlayışıyla vatandaşın ihtiyaçlarını ve açığa
çıkmamış ihtiyaçları karşılayabilecek duruma gelebilmek için
çalışmaları aralıksız sürdürdüklerini ifade etti.
Yatırımların hızla devam ettiğini vurgulayan Baraçlı, "İstanbul
Büyükşehir Belediyesi 23,6 milyar liralık yatırım bütçesiyle bu yıl
büyük projelere de inşallah imza atacak. Bu imzaları da
gerçekleştirdiğimizde belki de yerel yönetim anlayışında ülkeden
büyük yatırımlara imza atan bir büyükşehir belediyesi de olmuş
olacağız." dedi.
Baraçlı, İSKİ ile şehirlerde şebeke suyunun musluklardan içilebilir
hale gelmesi, aynı zamanda atık suların bertaraf edilmesinde yüzde
100 biyolojik arıtmayla bir vizyona imza attıklarını aktardı.
"İSKİ dünyada örnek oluşturuyor"
İSKİ'nin dünyaya örnek olduğuna işaret eden Baraçlı, "Dünyanın her
yerinde İSKİ takip edilen ve izlenilen bir su-kanalizasyon idaresi.
Onun için yapmış olduğu çalışmalar, hakikaten hem Türkiye'de hem de
dünyada örnek oluşturuyor." ifadelerini kullandı.Baraçlı, yenilikçi
fikirler, inovasyona yönelik anlayışlar ve değişimi sürekli
arzulayan bir yönetim anlayışıyla, açığa çıkmamış ihtiyaçları
karşılayan belediyecilikle vatandaşın memnuniyetini üst düzeyde
sağlama gayreti içerisinde olacaklarını kaydetti.
İSKİ'nin kuruluşlar içerisinde 10 büyük marka arasına gireceğine inandığını anlatan Baraçlı, "Ülkemiz her geçen gün büyüyor. 2023 yılında 10 büyük ekonomi arasına girmeyi hedeflerken, 10 büyük marka olmayı da hem ürün bazında hem işletme bazında ortaya çıkartma gayreti içerisindeyiz. İSKİ'de 10 büyük marka kuruluşumuzun arasına inşallah girecektir." değerlendirmesinde bulundu.
İSKİ Genel Müdürü Fatih Turan da "Türkiye'nin lider, dünyanın
alanında öncü su ve kanalizasyon idaresi olarak İstanbul'a hayatın
temel maddesi olan suyu, dünya standartlarında kaliteli ve
kesintisiz temin ediyor, kullanılan atık suları modern
tesislerimizde arıtarak çevreye zarar vermeyecek şekilde deşarj
ediyoruz. Bu hizmetleri sunarken de İstanbulluların hayatını
kolaylaştırmak için çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz." diye
konuştu.
Turan, şubelere giderek zaman kaybetmeyi ortadan kaldırmak ve
işlemleri kolaylaştırmak amacıyla aktif olarak kullanılan Mobil
İSKİ uygulamasının, vatandaşların beğenisini topladığını sözlerine
ekledi. İSKİ Genel Müdürü Turan, daha sonra Mobil İSKİ aracılığıyla
isim değişikliği talebinde bulunan bir vatandaşla irtibat kurarak,
sorunun çözümü için ekibi söz konusu adrese yönlendirdi.
Etkinlik sonunda katılımcılar ve personel hatıra fotoğrafı
çektirdi.
Her yıl 50 bin başvuru
Yılda yaklaşık 1 milyon 100 bin abonelik başvurusu yapılan İSKİ'ye, Mobil İSKİ üzerinden de bugüne kadar 50 bin başvuru yapıldığı bildirildi. Uygulamanın bilinirliğinin arttırılmasıyla şubelerdeki yoğunluğun ve vatandaşın zaman kaybının azaltılması hedefleniyor.