Dolandırıcılar halkı kandırmak için yeni bir yönteme
başvurdular.
1- Kongre üyelerini ve taraftarları telefonla arayıp,
‘lisanslı ürünleri indirimli satıyoruz' diyorlar.
2- Güven telkin etmek için ürünü kargo ile adrese gönderip,
kapıda ödeme yöntemini seçiyorlar
3- Kapıda teslim edilen paketin içinden 110 tl'lik lisanslı
ürün yerine 10 tl'lik tişört ya da kaşkol çıkıyor
Türk futbolu yeni bir dolandırıcılık yöntemiyle karşı
karşıya. Futbolcuları milli takımda parlatıp, yüksek bedellerle
kulüp takımlarına satılma iddiasını Habertürk'ten Atilla Türker son
derece başarılı bir habercilikle gözler önüne serdi. Ben, sizi
başka bir dolandırıcılık yönteminden haberdar edeceğim. Bugünlerde
özellikle 3 büyük kulübün kongre üyelerine ve taraftarlarına sık
sık telefonlar geliyor.
– Efendim Fenerbahçe Spor Kulübü'nden arıyoruz.
– Beşiktaş Kartal Yuvaları'ndan rahatsız ediyoruz.
– Galatasaray Kulübü adına arıyorum.
Bu gibi telefonlarla taraftarlara ürün pazarlıyorlar. Üstelik
indirimli ürün…
– Sayın başkan Fikret Orman, kulüp üyeleri arasından 100
kişilik VIP üyesi belirledi. Bunların içinde siz de varsınız.
Kulübe katkı için 169 TL'lik formayı size indirimli olarak 110
TL'ye satıyoruz.
ÖDEME BELGESİ GÖNDEREN ADRESTE BOŞ BİR ODA
ÇIKTI!
– Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray kulüpleri ‘Call Center'
yöntemi ile dolandırıcılık sistemini sık sık yetkili mercilere
şikayet ediyorlar. Ama ne yazık ki bir başarı elde etmiş değiller.
En fazla 1903, 1905, 1907 gibi uzantıları olan telefon numaralarını
iptal edebiliyorlar.Beşiktaş, ödeme belgesi gönderen bir firma ile
ilgili şikayette bulunmuş. Firmanın adresine yapılan baskında 17
yaşında bir çocuk bomboş bir odada otururken bulunmuş. Kulüpler
kargo şirketlerine de başvuruda bulunmuş. Ama kargo şirketleri de,
"Biz ne satıldığını bilemeyiz" diyerek kulüplerin isteğini geri
çevirmiş.
MÜŞTERi BULMAK İÇİN BULDUKLARI YÖNTEMLER OLDUKÇA ÇARPICI:
‘TRANSFERE PARA BULMAK İÇİN ÜRÜN SATIYORUZ!'
– Müşter,bulmak için belirledikleri yöntemlerden biri bu. Bir
diğeri ise oldukça çarpıcı ve yaratıcı!..
Diyelim ki gazetelerde X futbolcunun X kulübüne transferi
için bir haber çıktı.
– Efendim X'in transferi için katkı sağlamak ister misiniz?
Kulübümüz ürün satışı ile bu transferi gerçekleştirmek
istiyor.
Kulüpten bir şekilde elde ettikleri datalara sahip oldukları
için taraftarlar üzerinde inandırıcı oluyorlar. Güven telkin etmek
için de, ürünü kargo ile adrese gönderiyorlar ve kapıda ödeme
yöntemini seçiyorlar.
Kulüp tarafından arandığını düşünenler de sipariş veriyor.
Ancak kapıda teslim alıp ürünün paketini açmadan ödemeyi yapanlar
dolandırıldıklarını çok geçmeden öğreniyorlar. Kulübün lisanslı
ürünü diye 110 TL aldıkları formanın yerine paketten 10 liralık
tişört ya da kaşkol çıkıyor.
HÜSEYİN MİCAN, KARGO İLE GÖNDERİLEN ÜRÜNLERİ KABUL
ETMEDİ
KARTAL YUVALARI'NIN YÖNETİCİSİNİ BİLE ARADILAR!
– Dolandırıcılar işi öyle ilerletmişler ki, Beşiktaş
Kulübü'nün Kartal Yuvaları'ndan sorumlu yöneticisi Hüseyin Mican'ı
bile aramışlar. Mican, isme yazılı 15 adet kaşkol siparişi vermiş
ama kargo gelince de almamış ürünü.
Aynı şekilde Beşiktaş yöneticisi Şafak Mahmutyazıcıoğlu'na da
ulaşmışlar. Mahmutyazıcıoğlu da 20 forma sipariş vermiş ve o da
kargo gelince ürünü kabul etmemiş.
Her iki Beşiktaş yöneticisi de taraftarlara bu yöntemi
uygulamalarını tavsiye ediyor. Böylece dolandırıcılar zarar
ediyorlar. Hüseyin Mican bu dolandırıcılık yönteminin müthiş bir
ekonomi yarattığını söylüyor.
‘CALL CENTER' ALDATMACASI İLE MİLYONLAR
KAZANIYORLAR
DATA TOPLAMAK İÇİN TARAFTARLA ANKET YAPIYORLAR
– Hüseyin Mican'a taraftarları ‘telefonla satış' yoluyla
dolandıran bu yöntemin hacmini soruyorum:
– 1-2 milyon TL var mıdır?
– Daha da fazladır. En az 5 milyon TL'ye
ulaşmıştır.
Bunun da açıklamasını yapıyor:
– Öncelikle bir Call Center açıyorlar. Burada en az 10 kişi
çalıştırıyorlar. Üstelik inandırıcı olsun diye telefonla
ulaştıkları taraftarlar telefonun diğer ucundan Call Center
çalışanlarının seslerini de duyuyorlar. Bütün bunlar bu işin ne
kadar büyük boyuttta olduğunu gösteriyor. Dolandırıcılar sadece
kulüp dataları ile yetinmiyorlar. Kendi datalarını bir anlamda
kendileri oluşturuyor. Maç günleri taraftarların yoğun oldukları
bölgeye gidip anket düzenliyorlar.
– Fenerbahçe, geçen hafta hangi takımı kaç kaç yendi?
Bilirseniz forma hediye ediyoruz.
Bunun gibi basit sorularla taraftar bilgilerine ulaşıyorlar.
Birkaç hafta sonra da kulübün resmi departmanı gibi taraftarlara
ulaşıp sahte ürün pazarlıyorlar.
TELEFONLA SATIŞ YAPMAK İSTEYENLERİ SORGULAYIN
– Peki, kulüp üyelerini ve taraftarları telefonla arayarak
lisanslı ürün sattıklarını iddia eden dolandırıcılara karşı ne
yapmalı. Kulüp yöneticilerinin önerisi şu:
Bu tür telefonlar gelince karşı tarafı sorgulayın. Çünkü pek
çok çalışan yönetici isimlerini bile bilmiyor. Ayrıca sipariş
verseniz bile isme yazılı sipariş verin ve adrese teslimde ürünü
almayın. Böylece dolandırıcılar o üründen tamamen zarar
etsinler.
BEŞİKTAŞ VE GALATASARAY: Call Center
ile satış yöntemi yapmıyor.
FENERBAHÇE: 0850 290 1907 ve 0216
2901907 numaralı ile satış yapıyor.