İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan İzmit Körfez Geçiş Köprüsündeki çalışmalarda sona gelindi.

Yap-işlet-devret modeliyle yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil), 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 kilometre uzunluğunda olacak.

Proje, Anadolu Otoyolu üzerindeki Gebze Köprülü Kavşağı'ndan Ankara yönüne yaklaşık 2,5 kilometre sonra teşkil edilecek bir köprülü kavşakla (2x5 şeritli) başlayıp İzmir Çevreyolu üzerindeki mevcut Otogar Kavşağı’nda son buluyor.

BUGÜN İTİBARIYLA YÜZDE 99,5'İ TAMAMLANDI

252 metre kule yüksekliği, 35,93 metre tabliye genişliğine sahip, bin 550 metre orta açıklığı ve toplam 2 bin 682 metre boyuyla dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada yer alan köprünün, kuzey ve güney ankraj bloklarının yüzde 99,5'i tamamlandı.

Asma köprü çelik kule bloklarında nihai kot olan 252 metreye ulaşılan köprüde, ana kablo montajına hazırlık amacıyla kedi yolu-çalışma platformu yapılarak ana kablo montajı, ana kablo sıkıştırma, askı kelepçesi montaj çalışmaları bitirildi.

İzmit Körfezi'nin gerdanlığı olarak nitelendirilen köprüde, 7 Ocak 2016 tarihinde başlanan çalışmalarda yerine konulan 113 tabliyenin montaj çalışmalarında sona gelindi.

Köprüye 21 Nisan Perşembe günü son tabliyenin montajı, Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Davutoğlu'nun katılması beklenen törenle yapılacak.

MAYIS‘TA TRAFİĞE AÇILMASI PLANLANIYOR

Montaj çalışmalarının ay sonunda tamamlanması, üst yapı imalatları (izolasyon ve asfalt yapılması) ve diğer imalatların bitirilmesiyle köprünün Mayıs sonunda trafiğe açılması planlanıyor.

Öte yandan, mayıs ayında Gebze-Altınova (İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü dahil), bu yılın sonunda ise Kemalpaşa Ayrımı-İzmir ve Gebze-Bursa Otoyol kesiminin yapım çalışmalarının tamamlanması hedefleniyor.