Instagram CEO'su Adam Mosseri, kullanıcılara güvenilir bir gelir akışı sunan OnlyFans ve Patreon gibi sitelerle rekabet etmek amacıyla, platformu kullanan içerik oluşturucular için üç yeni para kazanma özelliği açıkladı.

Mosseri, çarşamba günü yeni özellikleri açıklayan bir Instagram gönderisinde "İçerik üreticileri, hayatlarını kazanmak için ne yaparlarsa onu yaparlar ve bunun tahmin edilebilir olması önemlidi. Abonelikler, öngörülebilir bir gelir elde etmenin en iyi yollarından biri" ifadelerini kullandı.

Şu an için yalnızca önceden seçilmiş küçük bir içerik oluşturucu grubu tarafından kullanılabilen yeni özelliğe göre, kullanıcıya 'abone olan' takipçiler, özel canlı yayınlara ve hikaye paylaşımlarına erişebilecek. İçerik üreticileri ise, kendilerine abone olan kişileri, kullanıcı adlarının yanındaki mor rozetlerden tanıyacak.

Yeni özellikler ayrıca, Instagram'ın sahibi Meta'nın CEO'su Mark Zuckerberg tarafından da duyuruldu.

Mosseri, aboneliğe dayalı modelin sonunda Instagram dışına da yayılabileceğini ve içerik oluşturucuların 'abone listelerini alıp Instagram'dan diğer şirketler tarafından oluşturulan diğer uygulamalara ve internet sitelerine taşıyabileceğini' söyledi. Bu 'taşınma' işlemi, abonelerin kullanıcı verilerinin el değiştirmesi anlamına geliyor: