BTK'ya farklı kanallarla iletilen şikayet başvurularında, tüketicilere gönderilen mesajlarda "kefilsiz ve şartsız kredi verileceği veya hediye çeki kazanıldığı" gibi ifadelere yer verilerek, abonelerin 888/898'li katma değerli elektronik haberleşme hizmet numaralarını aramaya yönlendirildiği belirtildi.
Tüketicilere mesaj içeriğinde vaat edilen hizmetler
sunulmaksızın yüksek faturalar ile karşılaşılması dolayısıyla
yaşanan mağduriyetin giderilmesi için söz konusu numaralara
hatlarının açık olması için onayı bulunmayan abonelerden 2 ay
içinde onay alınmasına karar verildi. Bu sürenin sonunda, onay
vermemiş aboneler için hatları 888/898'li numaralara doğru
yapılacak aramalara kapatılacak.
Yeni aboneliklerde de hatlar 888/898'li numaralara ancak abonenin
onay vermesi halinde açık hale getirilecek, onay vermeyen aboneler
için kapalı olacak. Hatları 888/898'li numaralarına kapalı olan
abonelere, bu numaralara doğru çağrı başlatması halinde
bilgilendirme anonsu ücretsiz yapılacak. Kurul kararı kapsamında
alınan abone onayları kayıt altına alınarak saklanacak.