ABD Federal Ticaret Komisyonu (FTC) ve Facebook, 2011 yılında
kullanıcı verilerinin korunması konusunda bir anlaşmaya varmışlardı
ve sosyal ağın müşteri bilgilerini korumak için belli kurallara
sadık kalması zorunlu tutulmuştu.
FTC Başkanı Jon Leibowitz sosyal ağın gizlilik pratikleri konusunda
o dönem yaptığı açıklamada, “Facebook yüz milyonlarca
kullanıcısının gizliliğini korumak için verdiği sözleri tutmak
zorunda. Facebook’un inovasyonu müşteri gizliliği pahasına
gerçekleştirilmek zorunda değil. FTC, bunu önleyecek.”
FTC, o dönemdem bu yana Facebook’un gizlilik çalışmaları konusunda
özel bir soruşturma yürüttüğünü doğrulamış ve sosyal ağın verileri
korunmayan her bir kullanıcısı için Facebook’a 41.484 dolar ceza
kesebileceğini duyurdu.
The Washington Post Gazetesi, Cambridge Analytica skandalında
verileri uygunsuz şekilde kullanılan Facebook kullanıcılarının
sayısı üzerinden sosyal ağa verilebilecek cezayı hesapladı.
Facebook CEO’su Mark Zuckerberg’in hafta başında tüm kullanıcıların
verilerinin benzer yollarla kullanıldığını düşünmesi gerektiğini
açıklamasının ardından, hesap tüm Facebook kullanıcıları katılarak
yapıldı. Buna göre, FTC Facebok’a 7,1 trilyon dolara kadar ceza
kesebilir.
7,1 trilyon dolar, dünyada dolaşımda olan tüm paraların bu kadar
etmemesi de göz önünde bulundurulduğunda bir hayli uçuk bir meblağ.
FTC’nin sosyal ağa böylesi bir ceza kesmesi mümkün değilken, sosyal
ağın yine de bütçesini sarsacak bir cezayla karşılaşması
muhtemel.