Facebook, yaz sonunda orijinal prodüksiyon amacını gerçekleştirmek için Hollywood stüdyolarıyla dizi projesi görüşmelerinde bulunuyor.
HaberTürk'ün Wall Street Journal'dan aktardığına göre,
Hollywood'un oyunculuk ve yetenek ajanslarıyla da görüşmelere
başlayan sosyal medya devi Facebook'un prodüksiyon bütçesi bölüm
başına 3 milyon dolara kadar çıkacak.
13-34 yaş arasındaki kitleyi hedefleyen ve 17-30 yaş arasındaki
izleyicilere bilhassa odaklandığı belirtilen Facebook'un bir ilişki
draması olan Strangers ve reality şov olan Last State Standing
yapımlarına talip olduğu gazete tarafından iddia edildi. Facebook
ise henüz konuyla ilgili resmi bir yorumda bulunmadı.
Facebook'un dizi mantığını Netflix ya da Amazon gibi tüm bir sezonu
internet platformundan aynı gün yayımlamaktansa bölüm bölüm devam
eden geleneksel anlayış üzerine kuracağı belirtiliyor. Sosyal medya
şirketinin Hollywood ile izleyici sayısı ve alışkanlıklarına ait
verilerin paylaşımını da içeren bir anlaşma yapması muhtemel.
Öte yandan, teknoloji şirketlerinin medya prodüksiyonlarına ilgisi
bununla sınırlı değil. Apple, geçtiğimiz günlerde Sony Pictures eş
başkanları Jamie Erlicht ve Zack Van Amburg'u işe alarak video
programlama operasyonlarının başına geçirmişti. Geçtiğimiz hafta da
Planet of the Apps ismindeki senaryosu önceden yazılmamış bir şov
yayına başlamıştı. Mobil uygulama dünyasını ve yeniliğe öncülük
edenleri anlatan dizide Jessica Alba, Gwyneth Paltrow gibi ünlü
isimler de yer alıyor.